pesten eerste klas *lang verhaal*

  • 3 April 2023
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hi….. ik word gepest op school.. ik ga even wat background info geven over mezelf..

ik ben Meave (niet mijn echte naam) ik ben 13, ik werd op de basisschool gepest voor ongeveer 6 jaar, ik werd licht gepest en had best wel wat vrienden dus ik zat er vaak niet heel erg mee.. ik heb een heel slecht jaar gehad in groep 8.. na de eindmusical was ik zoo blij om gewoon weg te zijn. ik was altijd een basic meisje, zag er gewoon onopvalllend uit…. en dat vind ik fijn, ik wil niet in de spotlights staan.

BEGIN VAN HET SCHOOLJAAR TOT EN MET NU

nadat ik van school af was ging ik naar de eerste klas op het vwo, op een school een halfuur weg van mijn oude, zodat NIEMAND van mijn oude school daarop zou zitten, ik niet meer gepest werd, vrienden maakte, en blij was….. toch?

en het eerste is waar, er ging niemand naar die school (de school zelf is ook heel leuk hoor :))  en toen na ongeveer 2 maanden gingen alle jongens tegen mij keren, omdat ik ¨anders´¨was, ik had andere lowkey opvallende (aparte) kleding aan.. ik heb ALTIJD een koptelefoon op.. die reden zal ik later wel vertellen. en ik ben de beste in alle sporten, waar de jongens boos van worden, dus trappen ze expres met harde voetballen op me, en ik ben stil, en laat eigenlijk nooit emotie zien omdat als ik blij ben word er gezegd dat ik het niet verdien om blij te zijn en dat ik mezelf moet vermoorden, als ik sad ben word er emooo naar me geroepen (ik ben NIET tegen emo´s)

het begon met namen roepen, (waar ik extreme paniekaanvallen kreeg omdat het pesten op de basisschool ook zo begon.) rond het midden van het schooljaar ben ik 2 keer van de trap af geduwd…

en vandaag had ik een regenboog tas mee want 🌈ik ben gay🌈 en ik werd heel de dag door de jongens (alle meisjes laten mij met rust) ook van andere klassen uitgelachen, wat mij niet uit maakte omdat ik trots ben op de lgbtq community, en dus vind ik het onzin om die tas te verbergen.. aan het eind van de dag is mijn tas kapot gemaakt, mijn spullen op de grond gegooid en werd er gelachen, tegen me aangetrapt en weggelopen… geen geweldige dag dus.

EROVER PRATEN 

ik praat op school met een vertrouwens persoon, die mij ook helpt met mijn eetstoornis.. dat kan er ook nog wel bij. ik ben heel erg geholpen doordat ik als een van de weinigen op een andere plek mag zitten in de pauzes. waar geen leerlingen mogen komen. dit helpt mij heel erg want ik ben snel overprikkeld, en dus ik een aula met 700 leerlingen een nachtmerrie voor mij…. ik word binnenkort overgeplaatst naar een psycholoog voor mijn eetstoornis. ook praat ik over het pesten, dat heeft het pesten een tijdje gestopt.

ik kan trouwens wel met mijn ouders praten maar idk doe ik niet echt graag, ik praat wel veel met mijn zus ik hou van haar <3

EN NU?

op dit moment weet ik niet meer hoe ik me voel, ik voel me helemaal neutraal.. ik kan alleen maar huilen, en niet meer lachen, ik heb vaak paniekaanvallen.. en ik heb minstens 5 keer per uur dat ik weg ben met mijn gedachten, ik zie en merk en hoor niks meer van alles om me heen, ik kan niet uit die gedachten gehaald worden, ik ben 1 keer (blijkbaar) in mijn gezicht geslagen omdat mensen om me heen dachten dat eriets mis was omdat ik niet meer reageerden, meestal word ik schrikkend ¨wakker¨ uit die gedachten, ookal is het vaak niks slechts waar ik aan denk, het geval van terugvallen in realiteit is gewoon raar.. die gedachten duren soms 10 seconden, soms een half uur...

ik word helemaal gek van iedereen zeggen dat alles aan de leeftijd ligt…

ik heb ALTIJD een koptelefoon op.. die reden zal ik later wel vertellen.

ik heb het gevoel dat muziek heel veel fixed, ik heb altijd muziek aan omdat:

het geweldig is

ik me beter kan concentreren

ik mijn perfecte muzieksmaak heb gevonden 

ik van de harde realiteit kan ontsnappem

ik het gelach en gefluister over me niet kan horen als ik de muziek maar hard genoeg zet 

(ik heb tijdens het schrijven van dit allemaal een hele cavetown playlist geluisterd :D)

 

ik heb ook gemerkt dat als ik een slechte ochtend heb, als ik me bijvoorbeeld verslapen heb of zelfs bij kleine dingen, als ik bijvoorbeeld een glas water om laat vallen.. dat kan heel mijn dag verpesten. ik zit heel de dag met een naar gevoel dan.

 

 

VRIENDEN

haha…… welke vrienden?? 😐..    al mijn vrienden van de basisschool heb ik ook achter me gelaten.. zij zijn ook veel verandert.. ik heb gewoon thuis 1 vriend, hij is iemand van ongeveer dezelfde leeftijd die ECHT naar me luisterd en met me praat, we hebben ook dezelfde energie.. en op school heb ik sinds vorige maand 1 vriend :D  ik kan niet echt makkelijk mensen vertrouwen of aardig vinden, dus dat maakt het moeilijker voor me….. EINDELIJK EEN VRIEND!!!!!! maar ze gaat in de zomervakantie verhuizen naar een ander land 7 uur weg van hier, en haar moeder denkt dat ik een slechte invloed op haar heb, dus mogen we nooit afspreken ofzo….. shit!

 

ik ben vorig jaar ook heel down geweest, want ik werd gedwongen om seks te hebben met een jongen anders zou hij mijn familie vermoorden.. ik was 12… IK WAS 12! KOM OP ! terwijl dit allemaal gebeurde zat mijn zus, de persoon van wie ik het meest hou, ik een kliniek waar ze 5 dagen per week therapie kreeg, dag en nacht daar bleef, ik zag haar een paar uurtjes in het weekend, ze was gebroken… dat maakte mij kapot, om de persoon van wie je zoooveel houd uit elkaar te zien vallen. ik heb dat weinig laten merken, ze krijgt nog steeds therapie maar niet ZULKE heftige…. nu pas besef ik hoeveel dit mij beschadigd had.. ik hdb alles zolang ingehouden, en nu… ik voel geen emotie.. alleen verdrietig… vaak weet ik niet eens waarom ik verdrietig ben… ik krijg soms paniekaanvallen uit het niets…. nu ook :0.. en ook nu helpt muziek mij ZOOO erg om weer te kalmeren..

 

ik wil even zeggen dat de meisjes uit mijn klas altijd aardig zijn geweest…. dat zij mij nooit wat hebben aangedaan… :)

 

omg ik luister nu een liedje en het matched mij nu zoo erg 

 

¨I need to cry, but I can't
Get anything out of my eyes or my head
Did I die?
I need to run, but I can't
Get out of bed for anyone
Not for you, ooh¨

Juliet (Cavetown)

 

ik hoop dat niemand van mijn school dit ziet en weet dat ik het ben.. maarja…. toch hoop ik dat een van die jongens dit ziet zodat ze zich realiseren hoeveel shit ze mij hebben bezorgd..

ik wilde vooral effe mijn verhaal kwijt, dit was lang niet alles maar wel een samenvatting..

ik hou van jullie <3 

 

btw ik heb gemerkt dat haken mij heel rustig maakt, als jij ook druk in je hoofd ben, probeer eens te haken <3

 

 damn,, mijn helen laptop is nat van mijn tranen tijdens het schrijven van dit.

 

 


5 reacties

Badge

Jeetje wat een verhaal, ik vind het al behoorlijk knap dat je hulp bent gaan zoeken. Jongens zijn rond die leeftijd vaak aan het zoeken wie de 'leiders' zeg maar zijn van de groep. En dat zoeken doen ze door de alleenstaande en anders zijnde dan hun normaal uit te pikken. Dit is heel normaal dat jongens dit doen, maar ik begrijp hoe moeilijk dit kan zijn ook al heb jij helemaal niks fout gedaan. Probeer je niet zo veel aan te trekken van die jongens en probeer vooral mensen op te zoeken in de school (of klas) waarmee jij je wat meer jezelf kan zijn. Ik weet zeker dat er één of meer zijn die jou wel kunnen begrijpen en anders komt dat later wel wanneer je elk een ander vakkenpakket gaat kiezen.  

Ik raad aan om te blijven praten met mensen die je vertrouwt en afleiding te zoeken, maar probeer toch je koptelefoon af en toe af te zetten (hoe fijn het ook kan zijn) en dan met de meisjes of jongens een gesprek aan te gaan, zodat je toch wat meer meedoet met de rest. Dit kan spannend zijn, maar probeer het toch, als dit toch niet lukt probeer je toch niet helemaal af te sluiten van de klas. En over de jongen die je familie zou doden, geloof dit absoluut niet, die jongen kan waarschijnlijk niet eens tien hele push ups doen laat staan je hele familie vermoorden. Nogmaals jongens doen dit op hun leeftijd, ze proberen andere uit te testen en ze denken dat ze alle macht hebben en onoverwinnelijk zijn (zijn ze niet), ik kan het weten want ik heb zelf ook zon periode ondergaan. Hopelijk helpt dit een beetje als er nog andere vragen zijn stel ze gerust.  

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @lesbishe_emo ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat @Nomen Nescio zegt, het kan fijn zijn om met mensen te praten die je vertrouwt. Je kunt ook De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon) 

Badge

Heyyyyy ik wil er wel over prate word zelf ook gepesr hele leven ben zelf ook 13 

De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel  7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Bedankt allemaal, ik heb hier zitten janken terwijl ik reacties las hehe

 

Ik ga therapie krijgen voor mijn eetstoornis... en ik voel eigenlijk niet echt meer heel veel emoties ofzo.. maarja

 

<3

Reputatie 1
Badge

Hee! Ik vind het enorm fijn dat je haken fijn vind en dat je je gedachten erin kwijt kan. Ik heb dat een beetje met tekenen. Én ofc muziek! En die jongens zijn gewoon kei onzeker. Jij bent goed in sport en daar worden ze onzeker van en dan gaan ze jou slaan. En dat jij gay bent is helemaal niet erg en laat ook zien dat je je daar ook niet voor schaamt. Koop gwn een nieuwe regenboogtas en geef die jongens gewoon een keiharde trap als ze je weer eens lastig vallen. En huilen is goed voor je en muziek ook. Trouwens, dat liedje matcht ook met mij. Ik ben soms ook saddd… Dus, meid, negeer die jongens. Als dat niet lukt ga lekker snitchen. Klinkt kinderachtig alleen hun krijgen op hun donder. Doe alsof het je niks boeit en geef ze gwn een keiharde trap terug. (Oja misschien klinkt het heel simpel en alsof ik je niet begrijp maar ik bedoel het goed en help graag, als ik iets verkeerd zeg, vertel het dan.) Blijf stiekem afspreken met die vriend van je, jij weet wat het beste is voor je, EN BLIJF PRATEN!!!

HEEL veel succ6!!!!!!!  

Byeeee

Reageer