pesten

  • 23 January 2020
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Badge

Hey allemaal

Ik word op achool heel fel gepest maar dat niet alleen, ik word iedere week gevraagd als ik rook en ik rook niet maar iedereen denkt dat omdat men ouders wel roken. Ik ben toevallig vandaag jarig en ik kan zeggen tis geen leuke verjaardag ik heb al 5 mensen gehad die vandaag vroegen als ik rook. En iedere keer kwetst mij dat. Wa moet ik nu doen? Heeft iemand tips? Want ik wil zo graag vanaf!


5 reacties

Hey hey, 

Ten eerste gefeliciteerd, ook wil ik zeggen dat niemand het verdient om gepest te worden. Iedereen is een mooi en eigen persoon, dus ook JIJ! Dat ze de hele tijd opmerkingen maken over het roken is natuurlijk erg vervelend. Heb je al weleens geprobeerd om met mensen dicht bij je hierover te praten? Zij kunnen misschien het beste advies geven, omdat ze jou het beste kennen. Wel kan ik je vertellen dat er bij mij op school hetzelfde gebeurde. Deze jongen rookte zelf ook niet, maar werd wel uitgemaakt voor roker. Bij hem was het probleem dat zijn kleren erg naar de rook van zijn ouders stonken, omdat zijn ouders binnen rookte. Je zou eventueel als dit bij jou ook het geval is, hier met je ouders over kunnen praten. Ik hoop dat dit een beetje helpt, fijne verjaardag nog! 
-justagirllivingherlife

Hey hey,

Als eerst wil ik je nog feliciteren met je verjaardag! Niemand verdient het om gepest te worden & dat is ook echt niet okay. Ik denk dat je het beste met vrienden/familie er over te praten. Mensen die dicht bij jou staan kunnen je miss beter helpen. Het is natuurlijk heel naar als mensen nare opmerkingen maken. Heb je al tegen ze gezegd dat je het irri vind? Als het niet stopt, moet je proberen het langs je heen te laten gaan. Dat is heel moeilijk, maar wel het enige wat dan helpt. Mensen die pesten zijn vaak zelf onzeker. Als jij zeker kunt zijn over jezelf, kun je echt heel trots zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, maar ik ben natuurlijk geen psycholoog. Xx 

Hey Jitnie,

Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Wat vervelend dat je gepest wordt. Ik heb het zelf ook allemaal mee moeten maken ): Het beste is om met mensen over je problemen te praten. En samen naar een oplossing te zoeken. Je kan ook eerst online met mensen praten en later dan de stap zetten om bijvoorbeeld naar je ouders te gaan. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumrege 7

Wietse_

Hey allemaal

Ik word op achool heel fel gepest maar dat niet alleen, ik word iedere week gevraagd als ik rook en ik rook niet maar iedereen denkt dat omdat men ouders wel roken. Ik ben toevallig vandaag jarig en ik kan zeggen tis geen leuke verjaardag ik heb al 5 mensen gehad die vandaag vroegen als ik rook. En iedere keer kwetst mij dat. Wa moet ik nu doen? Heeft iemand tips? Want ik wil zo graag vanaf!

Nog gefeliciteerd🥳 zorg er als aller eerst voor dat je een volwassen persoon in vertrouwen neemt, en je verhaal kan doen! Zo kunnen de pestkoppen aangepakt worden, want pesten is verleden tijd! En zou echt niet meer mogen! Over dat roken, wat boeit jou dat, dat mensen dat zeggen! Wees er trots op dat je niet rookt! En als iemand dat aan jou vraagt zeg je of nee ik rook niet ( en daar ben ik trots op) of je zegd helemaal niks! 
 

Alles komt weer goed!!!!! 
 

Reputatie 1
Badge

hey hey! ten eerste wat vervelend voor je!

ik kan je helpen met een paar tips!

1.praat erover

2.probeer het te negeren

3.vraag iemand of die je wil helpen'​​

  1. wees jezelf
  2. alles wat hun juist niet WEL!

Reageer