pesten

  • 13 October 2019
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kan heel slecht tegen pesten. Maar doordat iemand gespest werd in de klassengroep. Word ik nu gepest met kinderfotos van vroeger. Ik voel me dr echt heel verdrietig over want iedereen is nu tegen mij. Wat moet ik doen?

3 reacties

Hey,

Je kunt naar de mentor stappen, maar een mentor doet ook niet altijd iets en als de klas dat weet, pesten ze je misschien wel meer, waardoor je naar een andere klas gaat of zelfs naar een andere school.

Daarom denk ik dat je het in ieder geval moet negeren. Praat zoveel mogelijk over andere onderwerpen.

Groetjes,

Geen_Naam

Je hoeft je trouwens niet te schamen voor oude foto's van vroeger. Iedereen zag er als kind anders uit en misschien een beetje raar. Het is ook niet leuk dat de pesters dat doen.

Hoi!

Wat vervelend dat je gepest wordt! Dat lijkt me heel erg naar voor jou.

Wat vaak helpt is het pestgedrag negeren: niet reageren op de vervelende berichtjes, dan is de lol er voor hen vanzelf vanaf.

Aangezien het absoluut niet fijn is om gepest te worden, is het wel goed/belangrijk om er met iemand over te praten, zoals met je leraar of met je ouders/verzorgers.

Eigen ervaring: ik ben ook ooit gepest met dingen van vroeger. Ik heb dat toen aan mijn ouders verteld en toen zijn we samen naar de ouders van de pesters gegaan en hebben we de situatie uitgelegd. Dit heeft heel goed geholpen en ze stopten meteen met pesten.

Misschien kun je eens een kijkje nemen op www.pestweb.nl voor meer info

Xx

Hallo Anoniem2005. :)

Wordt je na 2 maanden nog steeds gepest door diegene die jou pesten of is het ondertussen opgelost en wordt je niet meer gepest?

-Dr8gon99

Reageer