Vraag

pesten

  • 10 August 2019
  • 32 reacties
  • 1567 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik word op school veel gepest. Door me geloof. Dat ik jurkjes en rokjes draag. Ik word op school met een groepje kinderen gepest. Ik heb al van alles gedaan om te stoppen maar het lukt niet. Wie kan me helpen?

32 reacties

Ik weet niet in welke klas je zit maar misschien kan je het aan de decaan of directeur vertellen. Want wat zij doen is echt niet oke. Heb je dit anders aan je ouders verteld? Misschien kunnen zij iets doen? Want het is echt niet oke dat niemand hier iets aan doet, hoe erg jij je best doet. Wat je ook misschien kan doen, ik had laatst een filmpje gezien en dat was bewezen dat het werkte: Pesters willen altijd zich beter voelen dan jij enzo. Dus als je tegen hun ingaat of niets zegt, gaan ze door. Maar als je ze bijvoorbeeld een compliment geeft, wat misschien heel raar klinkt, maar als je bijvoorbeeld zegt: "Je bent mooi". Ze hebben dan geen idee wat hun overkomt. en zo kan je doorgaan. er is een engels gezegde: kill 'em with kindness./ Dood ze met liefde
Ik hoop dat dit werkt. Sterkte &#x;
Hej!
Wat erg dat je gepest word vanwege je geloof!
Ik geloof ook! En zit op een school waar meiden verplicht rokken of jurken dragen. (Een van de grondslagen!)
Persoonlijk vind ik het wel fijn aan de ene kant.
Mar het is natuurlijk niet goed als je gepest wordt omdat jij je geloof uitdraagt (mag ik het zo noemen?)
Ga er met iemand over praten! (Bidden kan ik in jou geval ook zeggen!)
Maar zorg dat je er niet alleen voor staat!
Sterkte ermee!
Ja ik ga het proberen. Bedankt
Hey Sara,
Wat vervelend voor je! Wat een laffe, irritante kinderen zijn dat!

Kan je het niet aan je mentor vertellen? Het is niet klikken, het is jezelf helpen.
Je kan ze bijvoorbeeld ook gewoon negeren. Schelden ze alleen, of pesten ze ook fysiek?

Eerlijk gezegd weet ik voor de rest niet veel tips. Succes!
Xx simonesz
Reputatie 2
Badge +1

Hey Sara,

 

Wow ik herken me heel erg in je!
Ik heb dit een paar jaar geleden meegemaakt 2 om precies te zijn. Ik ben christelijk en draag nog steeds lange rokken en jurken met veel kleur! Het is belangrijk om jezelf te zijn ! Ga er over praten met iemand hoe moeilijk dat soms ook is..  Ik heb er over gepraat met mijn mentor. Ik had het ook moeilijk.. Ga er met iemand over praten bijv. je ouders. Wist je dat pesters vaak zelf heel onzeker zijn? Elke keer als je je pesten probeer dan te denken ze zijn zelf onzeker. Ga er met docenten over praten dat helpt vaak ook! Ik vind het heel naar voor je dat je opa is overleden.. Wel fijn dat het nu natuurlijk iets beter gaat op je nieuwe school! Heel veel sterkte en misschien helpt het om er over te bidden. ( ik weet niet welk geloof je hebt maar ik doe dit wel als ik ergens mee zit) Je kan het en geloof in jezelf 

 

Groetjes van mij!

ik weet ook hoe het voelt ik werd 2 jaar lang gepest alleen door een andere reden ik was ook naar me mentor gegaan en die dee er ook niks aan ook naar iemand die veel te zeggen had over ons geweest deden er ook niks aan maar ik heb wel een tip gewoon als er iets gebeurd is naar je mentor of decaan gaan ofzo ze worden dan helemaal gek van je en dan doen ze er uiteindelijk iets aan doen alleen ik zag dat toen niet in en ik snap dat het moelijk is om het te negeren want dat zei mij mentor ook maar het is makelijk gezecht dan gedaan
Hey simonesz ik heb het al tegen me mentor gezegd maar ze doen er niks aan. Negeren doe ik al maar ze blijven door pesten. Ze schelden gelukkig niet maar ze pesten me fysiek. In ieder geval bedankt!
Hey, wat vervelend om te horen hierover! Ik hoorde dat je mentor en niks tegen deed. Misschien kan je hier met je ouders over praten? Is van school veranderen misschien geen goed idee?

Hallo Sara :)

Wordt je nog steeds gepest of niet meer?

-Dr8gon99

Badge

Ik word op school veel gepest. Door me geloof. Dat ik jurkjes en rokjes draag. Ik word op school met een groepje kinderen gepest. Ik heb al van alles gedaan om te stoppen maar het lukt niet. Wie kan me helpen?

Ik begrijp het 

je moet je er gewoon niks van aantrekken

ik ben zelf ook gelovig 

Hoi A wezzelman
Sorry voor de late reactie.
Het is inderdaad niet leuk dat ik word gepest. Ik ben al wel wat gewend want ik word al 3 jaar gepest. Bidden doe ik elke dag. Wat fijn dat jij gelooft. Word jij ook gepest of niet?
Hoi Helpingyouout
Ik ben nu naar een andere school gegaan. Dus het gaat gelukkig een stuk beter!

Hoi Dr8gon99

Ja ik word nog steeds gepest. Ik doe er alles aan maar niks helpt 

Hoi iedereen.
Bedankt voor alle jullie lieve reacties.
Ik ben ondertussen paar maanden & weken veder. Ik zit op een nieuwe school en gaat een stuk beter. Ik wil jullie zeggen dat het pesten nog heel lang bezig is geweest. Ik ben oververmoeid geweest en ben ik paar weken niet op school geweest. Hoe het nu gaat is heel verschillend. 4 maanden geleden is mijn opa overleden. Dus het gaat met UPS en downs. Iedereen bedankt voor de lieve reacties.

Hallo Sara :)

Je kan er ook niks van aantrekken en juist optrekken met vrienden zodat ze denken dat het je niks boeit dus dan stoppen ze waarschijnlijk.

-Dr8gon99

Badge +1
pesterijen zijn stom maar komen veel voor, ben zelf transgender meisje en het gepest maakt je onzeker. 1 leerde ik hieruit pesters hebben meelopers maar geen geliefden en omdat ik transseksueel ben ik ben trots op wat ik ben. Ik herinner me een school onderzoek en we moesten wachten op de verpleegkundige in ons ondergoed door vrouwelijke hormonen had ik borsten maar ook nog mijn penis en veel je hoort hier niet thuis freak voor wat is het nodig om te lachen met mensen die wat anders zijn?

Zelf ben ik niet gelovig omwille dat niet heteroseksualiteit een schande is maar ik kon niet kiezen bij mijn geboorte dat ik liefst een meisje was. Er zijn er die graag pesten maar ook die je graag hebben en daar zijn pesters jaloers op
Hoi allemaal.
Weer veel reacties ander ik een nieuwe bericht heb geplaatst. Ik lees hier ook dat veel van jullie gepest worden om alles. Het is zo maar op gepest te worden. Het is echt niet leuk en je kan er iemand kapot mee maken. Jullie zijn allemaal gemaakt hoe het is of je nou iets heb of niet
Badge

ik werd vroeger ook gepest maar je moet er niet zoveel van aantrekken .als ik in die situatie ben zou ik naar de docenten gaan en als dat niet helpt naar de docenten terug gaan keer op keer en zeggen dat het niet helpt.

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb succes  groetjes nola034

Hey!

wat naar! Het is gewoon heel leuk, mooi en normaal om een rok te dragen. Zij zouden zich daar niet moeten mee bemoeien. Ze mogen zich zelfs niet bemoeien als je een kippenpak zou dragen. Laat jezelf niet klein maken door die pesters want je weet dat je zo veel beter en sterker bent! Die pesters zijn gewoon een stelletje losers die zelf ook problemen hebben maar het niet willen laten zien.

ik hoop dat dit snel stopt! Wees sterk 🦾

Badge

Hey waarom zeg je het niet gewoon tegen je leraar en als het dan nog niet stopt dan kan je nog naar een andere school liefs opiedop

ps ik draag ook vaak rokjes 

Dan moet je naar Pestweb mailen of chatten! 

Badge

Heyy!!

Ik ben zelf 8 jaar lang gepest en niks aan gedaan. Totdat ik in klas 1 belandde heb ik dr ook niks aan gedaan. Totdat ik doods bedreigt werd. Wat mij toen hielp was naar mn mentor gaan. De eerste x deed mn mentor dr niks aan en was die het vergeten. Maar na de 2de x het gezegt te hebben en echt gezegt te hebben dat die dr wat aan moet doen heeft die dat gedaan. Maar het was gewoon veder gegaan. Maar dr geen aandacht aan geven is het beste wat je kan doen. 

En nog een x naar je mentor toe gaan en zeggen dat dit moet stoppen en anders naar je teamleider en directeur gaan want wat dit is is gwn niet normaal

 

Xx 

Badge

Hey Sara! Wat naar dat dit gebeurd. Echt belachelijk vind ik. Ik zou ze negeren of iets zeggen tegen een volwassen.  Als een volwassen je niet kan helpen en het wordt heel heftig zou ik contact op nemen met professionals. Ik heb ook gehoord dat je mentoren er niks aan doen, heb je de directeur geprobeerd? Als dat niet werkt zou ik je aanraden om te vragen om van school te wisselen. Ook is er een andere oplossing op school zelf als je een pest coördinator hebt die kan je waarschijnlijk helpen!  Een tip voor als ze je fysiek pesten: zeggen dat het je niet pijn doet (ook als dat niet zo is) , ze denken dan meestal dat de ‘pret’ er vanaf is.I k hoop dt dit heeft geholpen, niet vergeten dat het maar lafaards zijn die aandacht trekken! Je mag geloven wat je gelooft en dragen wat je wilt. 

Hoi ja wel  te laat na 2 jaar maar lieve schat, wat stom van die lui. Ik draag ook bijna altijd een rokje maar das omdat ik dat wil maar dat maakt niet uit. Ze  moeten zich dr gewoon niet mee bemoeien ! Ze zijn t dan niet waard om je druk over te maken. Ik snap nooit waarom mensjes mekaar altijd moeten  beoordelen om kleding enzo. Mag je toch heerlijk zelf weten?  Ik ben altijd blij als iemand anders ook blij is. Die lui zouden es bij mij in de klas moeten kijken dan.   2 jongens die altijd in de korte broek lopen  (mmmlekkah :wink: ) en 1 jongens die cross dresst ( noemt ie zlf zo ) dus rokjes aan doet soms :heart_eyes: . En dan ik met mn rokjes en kleurtjes kousen en sjerpjes soms ;)   hoe meer kleur hoe fijner toch !  Ik hoop dat je dr nu trouwens geen last meer van hebt . Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 3
Badge +2

Hey, wat vervelend om te horen hierover! Ik hoorde dat je mentor en niks tegen deed. Misschien kan je hier met je ouders over praten? Is van school veranderen misschien geen goed idee?

Ik weet dat dit een veel te late reactie is, maar van school veranderen moet je alleen doen als allerlaarste oplossing, want als je weg gaat zien pestkoppen het vaak als een overwinning. Je kunt beter voor je zelf opkomen en de pestkoppen laten zien dat wat zei zeggen jouw geen pijn doet (ook als dat wel zo is) dan vinden ze het niet meer "leuk" en stoppen ze vaak.

Reageer