Pesten!


Badge
Pesten bestaat niet, het is de aanstelleritus van het slachtoffer dat het ''pesten'' maakt. Een geintje, moet kunnen maar de aanstelleritus is blijkbaar besmettelijk dus een duwtje of schelden wordt al snel als pesten gezien. De dader is het slachtoffer omdat de mensen hem altijd verlinken voor niks want hij pest niet, het slachtoffer maakt niet snel vrienden, hij wordt niet uitgenodigd, zijn fiets wordt gejat.
Scenario 1: Het slachtoffer is zon aansteller dat niemand hem als vriend wil
Scenario 2: Het slachtoffer is niet leuk aanwezig op feestjes maar ineen gedoken zogenaamd ''bang'' voor de dader die alleen wat scheld. NIKS mis mee.
Scenario 3: De dader leent die fiets omdat zijn fiets thuisligt of hij toevallig een fiets nodig heeft.

Banden leksteken, gebeurt vaak, is dat dan pesten? Nee, dat moet niet zo serieus genomen worden, jongeren zijn vaak baldadig, dat noemt gij toch geen pesten?

Slaan, dat wordt altijd uitgelokt door het slachtoffer, eigen schuld toch als je je anders gedraagd of belachelijk doet of jezelf zo voor schut zet in de klas dat iedereen je haat en wil slaan?.

Conclusie: Pesten bestaat niet.

15 reacties

Hey Huts16

Aan de hand van enkele voorbeelden beweer je dat pesten geen echt fenomeen is. Je legt de schuld overwegend bij het slachtoffer, en normaliseert zaken als schelden en vandalisme.

Pesten kan erg veel pijn doen. Vaak worden slachtoffers uitgekozen die zich door bepaalde ervaringen of van nature minder goed kunnen verdedigen. Pesters gaan, vaak uit eigen onzekerheid, een slachtoffer naar beneden halen om zich machtig te voelen. Dat neerhalen noem ik misbruik van andermans gevoelens.

Soms wordt iemand gepest op basis van huidskleur, afkomst, geaardheid of uiterlijk. Aangevallen worden op iets wat je eigen is, bijvoorbeeld waar je vandaan komt of tot wie je je aangetrokken voelt, is diep kwetsend, en leidt vaak tot erg negatieve gedachten.

Het kan gebeuren dat je jezelf voor schut zet of onopzettelijk een ondoordachte uitspraak doet. Zo'n gebeurtenissen zouden niet mogen leiden tot pesten. Pesten doet niemand goed, ook als je als pester denkt er sterker uit te komen. Vroeg of laat besef je dat je niet alleen het slachtoffer, maar ook jezelf naar beneden gehaald hebt.

Groetjes
Kenshin
Ik keek eventjes naar de rest van je activiteit op het forum en dat legt wel het een en het ander uit.
Als het niet zou bestaan, waarom is de term er dan?
Waarom zijn er hier dan zo veel topics over gemaakt en waarom zijn er dan zo veel verhalen over geschreven?
Waarom hebben scholen dan programma's tegen iets dat niet bestaat?

Het is sowieso een flinke stap van een geintje naar pesten en context is daarbij het belangrijkste.
Een keer kan geen kwaad, als iedereen er om kan lachen, maar als het keer op keer op keer gebeurt zonder dat de ander het leuk vindt....
Sowieso moet je wel goed bevriend zijn met diegene als je wilt dat "een duwtje" of een scheldpartij gewaardeerd kunnen worden.

De woorden erna zijn simpelweg prachtig .
De dader is het slachtoffer.
Is de nacht dag?
Is de zon de maan?
Dit zijn termen die recht tegenover elkaar staan en niet samen gaan.
De dader is degene die iets fout doet, in dit geval het pesten, het slachtoffer is degene die daar last van heeft.
De dader heeft hier geen last van zijn acties, dus kan lastig het slachtoffer zijn.
Dat het aan wordt gegeven bij iemand is niet de schuld van iemand.
Immers wordt je toch ook niet boos op de persoon die aangifte doet en dat maakt de dief niet een slachtoffer.

En nu over de scenario's:
Ja, zo zijn bepaalde mensen, maar dat kun je hen lastig kwalijk nemen.
Sommige mensen vinden het gewoon zeer lastig om zich aan te sluiten bij een groep.
Het is dan beter om ze proberen te helpen en te introduceren tot je groep.
Er zijn veel dingen beter dan lijdzaam toekijken.

Ik ben benieuwd in wat voor buurt jij woont, maar banden lek steken, het beschadigen van iemands persoonlijke eigendom, is niet normaal en simpelweg strafbaar.
Dat niet iedereen zich dat realiseert maakt het niet beter, legaler of gewoner.

Niets geeft jou het recht om iemand te slaan, ongeacht wat je van die ander denkt.
Natuurlijk gedragen mensen zich anders, niemand is hetzelfde.
Een tikje intolerant dat je daarom al iemand wilt slaan.
Je gedraagt je nogal anders dan andere forumleden, dus daarom zou ik jou mogen slaan?
Die redenering is echt belachelijk .
Als jij je echt stoort aan andermans gedrag, dan moet je dat tegen diegene zeggen of het aan een leidinggevende melden.
Zo pak je die dingen aan.

Conclusie:
Pesten is soort van wel een bestaand dingetje.
Ik ga even lekker grof zijn, maar ik denk dat het alleen op die manier tot je door zal dringen. EEN PESTER IS DE DADER, NIET HET SLACHTOFFER!!!

Zelf ben ik jarenlang gepest om mijn buitenlandse uiterlijk. Er werden dingen naar mij geroepen als "ching chong", "mag ik daar wat bami bij" en nog veel meer rare dingen. Er werd gedreigd dat als ik niet "naar mijn land terug ging", dat ze me daartoe gingen dwingen en wat niet. Ook ben ik meerdere keren van mijn fiets gesleurd door de pesters. En ja, ik had elke dag te maken met van die "grappige kinderen" die spleetoogjes naar mij maakten of die mij spleetoog noemden. DIT IS PESTEN, en ik kon hier niets aan doen. Ik ben hier heel depressief over geweest en heb hier nog altijd last van. Zo kan ik de pesters van vroeger nog altijd uitkotsen en wil ik het liefste niet meer over straat in mijn eigen dorp omdat ik NOG STEEDS opmerkingen krijg.

Maar als jij wil geloven dat het altijd de schuld van het slachtoffer is, ga je gang. Ik hoop dat ze jou een keer in elkaar slaan. Dan kunnen we jou laten voelen hoe de slachtoffers van pesten zich altijd hebben gevoeld.
Diefstal bestaat niet.

Een dief bestaat ook niet. Als iemand een fiets steelt, is dat de schuld van de eigenaar. Want die heeft de fiets niet op slot gedaan. En zo heeft de eigenaar van de fiets van een onschuldige voorbijganger een dief gemaakt.

Ja, eigenlijk zou je de eigenaar moeten straffen. Want de dief had geen keuze. Toen daar een fiets stond, moest hij hem meenemen. En nou wordt hij ineens beschuldigd van diefstal. Terwijl het gewoon 100% de schuld is van de eigenaar van de fiets. Want als die geen fiets had gehad, had de dief hem toch niet gestolen? Nou dan.
Dus als er mijn goed beveiligde huis ingebroken wordt, moet ik gestrafd worden?
Diefstal bestaat niet.

Een dief bestaat ook niet. Als iemand een fiets steelt, is dat de schuld van de eigenaar. Want die heeft de fiets niet op slot gedaan. En zo heeft de eigenaar van de fiets van een onschuldige voorbijganger een dief gemaakt.

Ja, eigenlijk zou je de eigenaar moeten straffen. Want de dief had geen keuze. Toen daar een fiets stond, moest hij hem meenemen. En nou wordt hij ineens beschuldigd van diefstal. Terwijl het gewoon 100% de schuld is van de eigenaar van de fiets. Want als die geen fiets had gehad, had de dief hem toch niet gestolen? Nou dan.

Hahaahahhaha ga stuk
Hoi @Huts16 ,

Ik ga hier niet te veel aandacht aan geven. Ik vind het alleen jammer dat je je niet kan inleven in degenen die gepest wordt. Dat zou je gedachten doen veranderen.
Ik weet helaas wel hoe dat is.

Een slachtoffer
Reputatie 1
Badge +1

Deze gozer is echt een legend.

dit is waarom er wordt gepest

Badge

Hoi,

ik ga me er ook mee bemoeien😜

Jij zegt eigenlijk dat pesten niet bestaat en dat de mensen die gepest worden het zelf uitlokken. Die mening kan ik helaas niet met je delen. Dat zou mij namelijk een hoop gedoe en pijn hebben bespaard. Ik word zelf op het moment gepest via WhatsApp, maar lok ik dat dan uit. Ik ben gewoon een meisje dat iets te lang is voor haar leeftijd(13 jaar en 1.80) en verlegen is. Ik zeg toch niet ‘pest me maar, vind ik niet erg’ Ik word er dood ongelukkig van. Soms vraag ik mezelf dan ook af waarom ik? Zo anders ben ik niet. 

Dus mocht je nog een keer willen beweren dat pesten niet bestaat, denk dan eerst goed na, Hoe zou jij het vinden als je dagelijks met de dood wordt bedreigd, in elkaar wordt geslagen en eigenlijk niet veilig meer over straat kan. Zeg je dan nog steeds ‘Het is je eigen schuld?’ Ik dacht het niet.

Xxx

Hey,

 

Volgens mij wil jij gewoon aandacht! Want pesten bestaat wel degelijk en als jij dat niet vind is dit zeker niet de plek om dat te gaan beweren. 

 

Van wat ik hierboven lees denk ik dat jij zelf in de categorie pesters valt, de categorie die volgens jou niet bestaat. Wat voor jou grappig of leuk is kan voor iemand anders heel anders zijn. Hoe zou jij het vinden als jou fiets zou “lenen” hoe kom jij dan naar huis? Of hoe zou jij het vinden als jou banden vaak lek worden gestoken? Zou jij het leuk vinden om continu uitgescholden te worden of dat na schooltijd door een groep van 20 man je staat op te wachten om je in elkaar te slaan. 

 

Leef je eens in in een ander persoon, lees de verhalen hier op het forum. Je zou zien dat veel mensen depressief worden of zelfmoord neigingen krijgen door iets wat jij beweert dat niet bestaat. 

 

Waarom als iemand een fiets leent moet dat dan van die ene persoon die dan een beetje anders is, heb je dan geen vrienden om het aan te vragen om een fiets te lenen. En vraag je het überhaupt wel of doe je gewoon, want dan is het niet meer lenen maar stelen. Als je iemands eigendom meeneemt zonder toestemming van die persoon dan steel je in dit geval de fiets in plaats van dat je het leent. Daarnaast als je iemands banden lek steekt is dat vernieling!

 

Terwijl ik dit aan het typen was realiseerde ik me iets, dat pesters misschien helemaal niet bestaan. Ze bestaan wel maar in de scenario's die jij noemt zijn het eigenlijk geen pesters meer meer misdadigers. Je beschrijft ze zelf ook als dader en dat klopt ook, want jij praat over diefstal vernieling of verbaal geweld en dat is een misdrijf. 

 

Met vriendelijk groet,

Sorry hoor maar ik ben al 6 jaar uitgescholden elke dag geslagen in me buik gestompt totdat ik overgaf! Ik denk dat dat toch echt wel aan die persoon ergens lag. PESTEN IS GEEN DING WAT EEN BULLSHIT IS DAT! Als iemand die extreem gepest is en 2x zelfmoordpogingen heeft gepleegd weet ik toch echt wel wat het is degene die pest brengt emotionele en fysieke schade aan bij zijn slachtoffer. Zeg je nog steeds dat pesten geen ding is? Dat dacht ik al!

 

pissige tiener!

Reputatie 3
Badge +4

Misschien bedoeld hij het anders mensen... "pesters" kunnen altijd hun gang gaan want scholen doen 9 van de 10 keer niks. Ze kunnen je banden leksteken, ze kunnen je in elkaar slaan, ze kunnen je uitschelden etc. Maar er word niks aan gedaan. Soms word er wel is gezegd dat het diegene zn eigen schuld is, of dat je zich moet aanpassen. Het slachtoffer word niet gezien en de pester ook niet. 

Zodra jij als "slachtoffer" iets doet als diegene vol op zn bek slaan dan is iedereen als de kippen bij. 

 

Misschien bedoeld ie het zo. Als dat niet zo is heb ik mn tijd vierkant verpest.

Reputatie 1
Badge +1

Volgens mij pesten jullie eigenlijk nu de topicstarter.

Hallo Huts16 :)

Pesten bestaat niet volgens jou? Er zijn genoeg mensen gepest, in iedere klas zitten er mensen die gepest worden en sommige willen zelfs dood door pesten. Pesten bestaat gewoon maar misschien snap ik het verkeerd en bedoelt hij het zoals Kaasplank zegt dat mensen niks aan pesten doen en dat de slachtoffers maar genegeerd worden, als dat niet zo is ben ik het totaal niet eens met de TS. Ik ben vroeger weleens gepest en het bestaat gewoon volgens mij.

-Dr8gon99

Reageer