Vraag

Pest probleem

  • 14 October 2021
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 6
Badge +12

Hoi allemaal! Ik heb een probleem.

Ik zit in het 2e middelbaar, en mijn klas zijn allemaal geen vrienden. Er zijn vaak ruzies en andere problemen.

Mijn beste vriend wordt gepest door een groep andere kinderen maar die andere kinderen zijn ook mijn vrienden, dus ik weet niet wat ik moet doen. Meestal kies ik de kant van de gepeste, maar dan zijn die andere kinderen dus boos op mij. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Kan iemand mij helpen?


7 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Heyy! Dit klinkt echt verschrikkelijk… Arme Kees, maar nu doet ie zelf ook mee? Echt een rare klas is dit. Gelukkig is het schooljaar bijna voorbij!! Maar ik zal er wel met een docent of ouders over praten. Success

Nou, Kees doet niet écht mee maar hij maakt soms wel van die opmerkingen waar de racismemeter rood van uitslaat… inderdaad, best een rare klas hoewel de meeste kinders op zich best aardig zijn eigenlijk…

Heyy! Dit klinkt echt verschrikkelijk… Arme Kees, maar nu doet ie zelf ook mee? Echt een rare klas is dit. Gelukkig is het schooljaar bijna voorbij!! Maar ik zal er wel met een docent of ouders over praten. Success

Reputatie 6
Badge +12

Best een lap tekst oeps

Reputatie 6
Badge +12

Oke, ik zal nu proberen uit te leggen hoe het nu zit… na een vakantie was iedereen weer wat kalmer en kwam er ook een nieuw kind in de klas. Laten we hem Kees noemen. Nou is Kees wat aan de dikke kant, als je dat zo mag zeggen. Nou, daar zag mijn vriend (We noemen hem ff James) een megakans! Nou, niet veel later was die arme Kees het mikpunt van alle pesterijen van James… ja dat vonden die andere vrienden ook wel geinig. Die James, is toch zo slecht niet dachten ze… na een tijdje ging het zo ver dat de leraren maar hebben ingegrepen (eindelijk) en iedereen die nog EEN iets tegen Kees deed meteen straf kreeg. Zo kreeg ik straf want ik was hem gwn een beetje aan ‘t plagen (we zijn best oké vrienden, maar dat begreep de juf natuurlijk niet…) maar nevermind, terug naar het grote verhaal. Nadat deze regelgeving was ingeluid, stopte het pesten vrij snel. Nu is mijn hele klas racistisch, sexistisch en homofobisch. James en Kees dus ook. Ik doe maar mee want iedereen die ertegenin gaat wordt zwaar afgemaakt… mijn klas staat bekend als die ene klas en niemand wilt meer supervisie houden over de ruimte waar wij meestal hangen… vandalisme is ook niet onbekend voor onze klas…ik ben opeens volgens de leraren de aanstoker van alles, en daarom ben ik nu wat kalmer geworden d’r mee. Ik wil niet meer meedoen, maar ik moet wel. Anders ben ik ‘gay’ en wordt ik geslagen… Ik voel me best slecht over wat ik allemaal heb gedaan, zelfs al heb ik het bijna nooit bedacht, maar mijn 2 andere hele goede vrienden.

Reputatie 6
Badge +12

Lang verhaal, ik vertel het als ik klaar ben met school!

Heyyy…. Beetje laat maar hoe is het afgelopen? 

Reputatie 6
Badge +12

Oke dus mijn beste vriend (de gepeste) is nu naar een leraar gegaan en nu gaat er iets van ‘disciplinary event’ gebeuren ofzo maar dat was nog niet zeker.

Reageer