Persoon praat achter mijn rug om

  • 18 March 2019
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik heb een 'vriendin' (ik weet niet eens of je haar nog zo kan noemen), de ene keer is ze heel erg aardig tegen mij en de andere keer haat ze mij. In de tijden wanneer zij mij haat fluistert ze ook allerlei dingen in de oren van mijn andere vriendinnen waar ik bij ben! Hoe kinderachtig kan je zijn??

Dit gebeurt minstens 3 keer per dag. Dan zegt ze tegen mijn vriendin van:"Ik wil iets tegen je zeggen, maar ik wil niet dat iedereen het hoort". Dan fluistert ze iets in het oor van mijn vriendin waar ik dus precies naast ben. Vervolgens kijken zij alle 2 naar mij. Ook noemt ze mij kut (recht in mijn gezicht) en zegt ze waar ik bij ben:"Hoezo zou ik Dini's naam zeggen??"

Ik wil er echt iets aan doen, maar ik weet niet wat en ik durf het ook niet. Het ding is namelijk laatst heeft iemand anders allemaal haat tegen dat meisje gezegd, waardoor zij nu veel steun krijgt van iedereen omdat zij best veel haat heeft gekregen. Dus ik ben bang dat als ik nu ook iets tegen haar ga zeggen dat ik haat krijg van de meisjes die haar steunen en verdedigen. Alstublieft heeft iemand advies?
Met vriendelijke groet,
Dini

5 reacties

Hey!

Deze vriendschap is echt niet meer gezond, en ik persoonlijk zou je aanraden afstand te nemen van deze meisjes. Het is voor jou geen fijne vriendschap meer, en hun gedrag lijkt soms naar pesten te neigen, en dat is niet oké!
Heb je nog andere mensen waar je je goed bij voelt op school waarbij je kan zitten in de pauzes bv.?
Ik denk echt dat het beter is om nu nieuwe vriendschappen aan te gaan, en de vorige stop te zetten.
Dat hoeft niet persé met haat erbij te zijn, simpelweg gene contact meer zoeken uit jezelf is al een eerste stap.

Zelfs al zouden ze misschien boos zijn, dat zal niet voor eeuwig duren, en na een tijd zal je je veel beter voelen als je vrienden hebt die echt om je geven. Het si zeker eng om zoiets op te geven, zeker als je ook nog eens bang bent voor haatreacties tegenover jou, maar ik denk echt dat het je goed zou doen.

Als je deze dingen niet alleen durft doen kun je ook hulp vragen aan bv. een andere vriendin, je mentor, ...

Succes!
Groetjes
Lot
Heel erg bedankt @Geen_Naam , ik was al best lang van plan om het tegen haar te zeggen, maar ik durfde het nooit. Nu ga ik het wel echt doen, ik kan er echt niet meer tegen.
Hey, ik zou haar eens vragen wat er is, als ze alleen is. Misschien negeert ze je, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Andere opties zullen volgen, er komen genoeg andere reacties!

Groetjes,
Geen_Naam
Hi. Deze vriendschap lijkt niet meer normaal!
Als ze praat achter jou rug? Zet gwn de vriendschap stop! En zoek andere vrienden. Vrienden waar je je goed kan voelen als je haar niks durft te zeggen ga dan naar je leraar of lerares zij kunnen jou wel helpen ? Miss is ze jaloers?
vriendelijke groetjes
Lenix
Hey Dini

Als ik jou was zou ik deze vriendschap afsluiten. Een echte vriend(in) zal je niet uitschelden en dingen fluisteren in andermans oren. En als ik zo je forum lees, heb je meerdere vriendinnen en zal ik gewoon met hun omgaan! Hopelijk heb je wat aan mijn advies!

Reageer