Opkomen tegen pesten

  • 18 May 2021
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

hoihoi berendbotje hier,

 

een paar jaar gelden werd een klasgenoot van mij gepest en ik heb daarop het volgende tegen de pesters gezegd : als jullie nu niet stoppen met pesten dan kunnen jullie rake klappen verwachten. Was dit een goede manier om het aantepakken ? btw het pesten is daardoor wel opgehouden

 

 

en nog even iets . Zie je dat iemand die je kent gepest word doe er wat tegen !

niet perse door ze gelijk te meppen of te bedreigen maar je kan bijvoorbeeld ook naar de ouders van het gepeste kind gaan of naar die van de pester maar doe er iets aan

 

 

groetjes berendbotje


4 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Gelukkig dat ze ermee gestopt zijn!

Het is opzich een prima manier om de pesters te benaderen maar je moet dan wel bereid zijn om echt te vechten denk ik, en dan moet er ook wel echt '’rake klappen'’ komen. Ben bang dat het anders 2 keer zo erg zou worden.

Als ik een pester aan zou spreken zou ik denk ik eerder een beetje op hun gevoel inspelen. Aanspreken met hoe triest ze bezig zijn en gewoon een beetje de psycholoog uithangen. Dan hoeft er iig niet gevochten te worden en kan jij er ook geen problemen mee krijgen.

Als ze jou dan aanvallen mag je natuurlijk wel gewoon terug vechten.

Hoop dat dit goed antwoord is op je topic!

Reputatie 2
Badge +1

Beste Berendbotje,

super dat het pesten is opgehouden, misschien niet de veiligste manier, omdat ze ook hadden kunnen zeggen dat ze wilden gaan vechten.

voor de rest ben ik het helemaal eens met @WarAnoniem

groetjes,

username_unknown

Reputatie 7
Badge +19

Heel chill dat het pesten toen gestopt is en dat jij gewoon opkwam voor de gepeste, dat zal hij/zij vast fijn hebben gevonden. Echter is geweld niet de oplossing. 

Reputatie 3
Badge +2

Beetje laat, maar:

Licht er aan, ik ben zelf gepest en dit is gestopt doordat ik een van de pesters een bloedneus heb geslagen en een andere een moeie reeks blauwe plekken (ter mijn verdedeging, ze probeerde een vriedin van mij pijn te doen toen ze voor me opkam, mij pesten kan ik tegen, maar van mijn vreinden blijf je af), ik vind dat zolang je bereid bent ook echt te vechten het een geweldige zet is, maar anders is het alleen, maar gevaarlijk, ik ben zelf (niet om op te scheppen hoor) best wel sterk, best wel snel, weet waar je moet slaan en schoppen om iemand goed pijn te doen, heb een vrij hoge pijngrens en zeker als ik boos ben kan ik goed door de pijn heen bijten, dit zorgt er voor dat ik veel grote jongens aankan in een gevecht (heb echter al jaren niet meer gevochten los van als ik ruzie heb met mijn vader, maar hij houd zich altijd wel een klein beetje in en die keer dat iemand zei dat homo's niet konden slaan, ik negeer het nu gewoon), want bluf is sterk, maar er zit een max aan,waaneer je echt bereid bent ze toe te takelen en er ook toe in staat bent dan stoppen ze wel.

Ps. Even belangerijk om er bij te zeggen: je kan er eel problemen mee krijgen, ik heb meerdere keren een pestkop in elkaar geslagen en dat vonden docenten altijd een ding en zij informeren je ouderers, maar ik zou nooit zeggen dat geweld niet de oplossing is

Reageer