Onzeker door pesten

• 27 May 2015
  • 2 reacties
  • 355 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoihoi, ik ben een meisje van 14 en zit in twee gymnasium.  Bij mij begon het pesten in groep 8. Ik werd uitgescholden en uitgelachen met mijn 'grote' voorhoofd. Na de basisschool ging ik naar een middelbare school en daar werd ik ook gepest. Daar deden de leraren niks en ik werd 1 jaar lang elke dag gepest. Daardoor benik zo onzeker geworden datik mezelf nu echt heel lelijk vind en nauwelijk foto's etc. maak. Ik draag wel make upmaar daar voel ik me niet beter door. Na dat ene jaar ging ik naar een andere school waar ik (het 1e jaar over moest doen) en daar werd ik nog een jaar lang gepest. Nu zit ik in de tweede en wordt hetpesten wel minder maar ik ben zo onzeker geworden dat ik elke seconde van de dag denk dat ik gepest ga worden en dat mensen me lelijk vinden. Ookal zit ik in de metro of loop ik in de gangen door school, overal zijn wel mensen die me uitlachen of die over me roddelen. Thuis zeggen ze allemaal dat ik mooi ben en geen groot voorhoofd heb maar als ikdaar drie jaar lang mee gepestben dan denk ik daar anders over. Ook durf ik niet voor mezelf op te komen tegen de pesters dus ben ik eigenlijk de hele dag door bang om gepest te worden. Ik zou graag wat meer zelfvertrouwen krijgen maar ik weet niet hoe. Ik heb al een keer bij een psycholoog gezeten maar dat hielp niet. Heeft iemand tips om mij te helpen?
Tnx

2 reacties

Hey, klinkt niet als een leuke situatie nee. Als eerst moet je weten dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet. Je moet je geen zorgem maken om je uiterlijk omdat een stel rot kinderen je er mee pesten. ookal snap ik datdat moeilijk is. En voor zelfvertrouwen is denk ik vechtsport zoals karate heel goed misschien is dat iets
Veel succes
Gr. Bgamer
Mmmm... das niet leuk nee... ik zou er eens met je mentor over praten of met vrienden. misschiennhelpt dat?

Reageer