Vraag

Online vriend stuurt fotos dat hun zichzelf in gevaar brengen

  • 31 May 2021
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Dit hele gedoe speelt zich af op discord (Een social media platform waar je met mensen kan praten/chatten)

Alright dus lang verhaal, basicly een tijdje geleden werd ik vrienden met iemand op discord, ze leken eerst best aardig, ik praatte met hun in dms voor ongeveer een maand.

Na een tijdje begonnen ze hele rare dingen te zeggen in relatie tot depressie. Dingen zoals ‘Ik ga (x) doen als jij niet (x) doet’. En dit waren vaak dingen die ik echt niet wou doen, in relatie tot foto's sturen van mijzelf.  En later stuurde hun ook foto's van hun arm met mes steken erin, en ik heb daar nogal een trigger tegenover, (Ik kan er echt niet tegen). Dus ik blockte hun, en toen gingen ze mijn vrienden dmen zodat ze een reden konden krijgen waarom ik hun blockte

Alleen ik had hun al een reden gegeven, maar ik wou aardig zijn en ik gaf hun nogsteeds een reden op DM, dus ik unblocken en ik stuur van 'Hey, ik heb nogal een trigger tegenover dit soort shit' en ze zeiden letterlijk gewoon 'nietzo aanstellen' etc. Etc. En ik zit er echt gewoon doorheen omdat ik gewoon niet weet wat ik er mee aan moet om eerlijk te zijn


3 reacties

Badge

Dit is heel vervelend! Ik zou ze blokkeren, ik weet dat je aardig wil blijven maar het is het beste. Ik ben zelf ook in (ongeveer) deze situatie geweest en het ik denk dat dat beter helpt. Meestal als je dat niet doen gaan ze verder omdat ze dénken dat je een makkelijk slachtoffer bent om te triggeren/irriteren.  Als jij kiest om dit niet te doen zou ik een oudere met ze laten praten. De meeste stoppen dan gelijk. Als je meer tips wilt ben ik hier om te helpen! :)

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou ze inderdaad ook gewoon blocken. Het klinken niet echt als gezellige vrienden. Daarnaast houden ze ook niet echt rekening met jouw grenzen.

Hey, wat een vervelende “vrienden”. Ik zou ze gewoon blocken. Dan ben je er in principe vanaf toch? En ook geen kans geven ofzo, het is klaar met hun en je moet doorgaan.

Mocht je er echt last van hebben dan is het verstandig om er met iemand over te praten zoals je ouders, een vriend(in), een vertrouwenspersoon (op school), je mentor of een psycholoog. Succes!

Reageer