Nog steeds gepest in de vrienden groepsapp

  • 30 May 2023
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik heb het op gesprek. Ik ben geen advies nodig maar wil gwn me hart luchten.

Ik kom hierop heel vaak praten over het pesten waar ik al de gehele vmbo tijden last van heb (klas 1 tot 4). Ik ben sinds klas 3 m’n “beste vriendin” kwijt die eerder begrip voor mij had. Nu is zij mij net zo gaan pesten met een vriendin van haar die altijd al de pik op mij heeft gehad. Ik zit in een “vriendengroep” van 12 maar kan maar echt met ongeveer 2 meiden overweg, de rest heeft liever dat ik een eind oprot en ik ben altijd het buitenbeentje van de groep. Er zijn ongeveer 5 meiden die het vreselijk leuk vinden om het mij zuur te maken waaronder dus mn oude vriendin, haar vriendin (zal d’r L noemen) en 2 andere meiden uit de groep. Ik ben klaar met mijn examens en wacht nog op de uitslag dus ik hoef eerst meteen niet meer naar school, maar in de groepsapp blijft het doorgaan. Ik kan niks zeggen want dan word ik weer uitgescholden door L. Zelfs als ik niets zeg scheld ze me uit en degene die net zo zuur zijn, lachen mee en de anderen doen er niks aan. De appjes waarin ik onnodig word vernederd worden gewoon geopend en genegeerd. Ik vind het echt kut want ik vraag me soms af of ze me graag dood hebben ofzo. Ik denk nog steeds regelmatig aan zelfmoord.


2 reacties

Badge

 Onnodige quote verwijderd

Hoi k zit in de derde ook van vmbo en k heb eigenlijk sinds groep 7 ook altijd een soort nep vrienden gehad/heb die dan bijvoorbeeld wat jij al zegt je belachelijk maken of voor lul zetten waar je bij staat zelf probeer k het te negeren mr als t bijvoorbeeld in een groepsapp is wat ook weleens is gebeurt is het gwn hartstikke kut.

Jij weet denk ik ook wel dat een docent het 9v/d 10 keer erger maakt maar praat dr dan met je ouders over of met iemand anders die je oprecht en echt vertrouwt of bijvoorbeeld met die twee die je wel mag idk of dit bij jou helpt bij mij helpt dit iniedergeval wel 

PS: denk pls niet aan zelfmoord of aan jezelf pijndoen want dat maakt het alleen maar erger. Luister bijvoorbeeld naar muziek die je leuk vind of ga muziek maken 

I know je vroeg niet om advies maar alsnog

Groetjes 

Badge

Haii,

Wat vervelend om te lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes,

Anne, de Kindertelefoon

 

Reageer