Bel gratis en anoniem 116 - 111 of chat
13-18

helpmijpleace Auteur
Weet de weg
Reacties: 27

12 augustus 2017, 18:41

hallo
ik ben op de basisschool erg gepest... ik heb dit nooit tegen een leraar gezegd of wat dan ook ( pesten was vooral briefjes in me tas:
val dood
je hebt geen vriendin
tief op)
dit soort dingen)
het klinkt misschien heel naief maar ik wou op de middelbare een nieuwe 'start' maken (ik ging naar havo en alle leerlingen wie ook naar havo gingen en mij hadden gepest gingen naar een andere klas)
in het begin begon het wel oke. sinds november hadden ze het opeens over 1 of andere pien.
ze zeiden erg nare dingen over haar zoals:
ik ga haar leven kapot maken
ik hoop dat ze dood valt.
ik ben blij als ik haar nooit meer zie
ik wou dat ik haar niet ken
die soort dingen..... ik wou die pien wel helpen maar ik had geen idee wie het was (toen nog niet :( )
op een gegeven moment gingen ze meer details geven over haar.
dat ze in de klas zat. en dat ze een bepaalde haar kleur had ( Ik was de enige uit de klas met zo'n haarkleur en wist dus dat ik dat was..)
na een nacht erg slecht hebben geslapen ben ik de volgende dag naar de pesters toe gegaan ( in pauze het was de hele klas) (achteraf niet slim) en heb ik gezegd: jullie hoeven niet meer zo achterbaks te doen.. dachten jullie echt dat ik er nooit achter gekomen zou zijn dat IK pien was. de reactie had ik niet verwacht: ze zeiden oke **** (mijn naam maar dat vind ik prive) ik hoop dat je dood valt en ik je niet had gekend. ik maak je leven kapot. en toen begon bijna de heleklas opeens mij te duwen. en uiteindelijk in elkaar aan het slaan ( raar genoeg was er niemand wie mij kon/wou helpen leraren,concierges ofz) zodra ze me achter lieten. ben ik de wc ingerent en gehuild. toen ben ik naar de receptie gegaan. en me ziek afgemeld. ( ze konden mijn ouders niet bellen omdat ik helaas geen moeder meer heb. en me vader een paar maanden weg is. dus ik alleen thuis ben. ze keken wel raar naar me gezicht door sneeën en rode plekken (geslagen plekken) maar lieten me gaan. ik dus onderweg naar huis weer veel gehuild thuis aangekomen eerst een paar uur geslapen. daarna bedacht wat ik kon doen... ik kon niet naar mijn mentor of naar de vertrouwenspersoon ( ik heb een x gesprek gehad dat ik mijn moeder best erg mis. en werd emotioneel de dag erna zijn ze samen in een les voor de klas gaan staan en gezegd: (**** (mijn naam) heeft gisteren gesprek gehad met ons. ze heeft veel gehuild omdat haar moeder dood is. ze heeft veel gejankt en echt een aansteller dit wouden we even zeggen en liepen weg. ik tegen mijn tranen aan het vechten omdat ze zo relaxt deden) ouders is dus ook geen optie. vriendinnen heb ik niet echt de gene wie wel aardig tegen mij waren zijn nu meelopers van de pesten. het was vlak voor de zomervakantie en liet me maar uitschelden en in elkaar slaan. tot de zomervakantie. vandaag mail gehad. en je raad het misschien al wel. ik kom met de pesters van dit jaar en van de basisschool in 1 klas. leraren vertrouw ik niet meer door me mentor en vertrouwensleraar en klassen omwisselen doet school niet aan. ik kan in me eentje ook niet naar een andere school. want ik zie me vader nog een tijdje niet ( tot kerstmis) wat moet ik doen? ik zit hier erg mee!

xxx onzeker verdrietig meisje

Reacties (16)

• helpmijpleace Auteur
    Weet de weg

12 augustus 2017, 18:42

sorry voor het extreem lange verhaal. maar anders zou het te vaag zijn.
  • Pin
    Topper
    Reacties: 2677

12 augustus 2017, 18:56

Hoi,

Wauw dit is echt heel rot!
    Je durft dus niet meer naar je mentor etc. omdat een leraar tegen je klas heeft verteld dat je een emotioneel gesprek had gehad? Of begrijp ik dit verkeerd? Want dit is echt belachelijk. Je mag hiervoor wel naar de directeur stappen!

Ik denk dat het juist goed is dat je in hun gezicht hebt verteld dat je wist dat jij Pien was. Dat hadden ze waarschijnlijk niet aan zien komen.

Pesten is zoiets doms. Ik kan er gewoon niet bij. Pesters wachten een reactie af. Ze willen dat jij reageert. Dat jij hun vuurtje aanwakkert. Misschien is het een idee om alles wat ze doen en zeggen te negeren. Hoe moeilijk dat ook is, het blijkt de meest effectieve manier om pesten te stoppen!

Ik vind het echt knap van je dat je mensen hebt opgezocht om mee te praten en dat je dat nu ook wilt! Je bent echt helemaal alleen thuis? Er komt steeds niemand anders? Niemand waarmee je kunt praten? Heb je broers/zussen, een lieve buurman/buurvrouw, opa/oma, tante/oom, andere familie? Er staat altijd iemand voor je klaar! Dat kan niet anders. De KT is er natuurlijk ook voor je!
    Misschien dat het helpt met iemand te praten, zodat je een plannetje kan maken met de juiste stappen die je moet zetten. Het is namelijk niet prettig met deze pesters in de klas te komen.

Gr. Pin
    Zelfkritiek is ook maar een mening.
  • helpmijpleace Auteur
    Weet de weg

12 augustus 2017, 19:00

ik heb geen broers/zussen buren hebben wij niet echt contact van. en de rest van me familie woont in spanje.en over je eerdere bericht ja, ze hebben het zo tegen mijn klas gezegd directeur goed idee nadeel vertouwenspersoon is directeur
  • Pin
    Topper

12 augustus 2017, 19:04

Oké, is er niemand anders in je omgeving, die een luisterend oor zou kunnen worden? Het kan echt iedereen zijn! Lijkt het je anders wat om met de Kindertelefoon te chatten of te bellen?

Ik denk dat het juist goed is dat de directeur ook het vertrouwenspersoon is. Dan maakt dat het makkelijker contact op te nemen. Of was hij ook betrokken bij het vertellen aan je klas?
    Gr. Pin
  • helpmijpleace Auteur
    Weet de weg

12 augustus 2017, 19:29

@pin ten eerste wil ik je bedanken dat je me echt wil helpen!
    chatten met de kindertelefoon heb ik gedaan! zij hebben mij hier op door verwezen.
    ja hij was daar helaas ook bij..
    opzich is het wel handig ja een vertrouwenspersoon samen met directeur
    in dit opzichte wat minder :(
  • angelv
    Vaak actief
    Reacties: 226

13 augustus 2017, 00:12

Hey meid!!!
    Wat naar voor je.
    Ik weet er alls van. pesten ook niet leuk en
    Ik snap dat je je zorgen maakt over school.

Pesten is ook moelijk op te lossen.
    Maar weet je wat de pester zo sterk maakt?? mee loppers.
    Jij moet ook mensen vinden die er voor jou zijn.

Ik kan niet veel tips geven sorry daar voor.
    Maar dat komt om dat ik zelf ook gepest wort.
    Maar waar ik mijn beter bij voel is dan schijf ik een brief en
    Dan geef ik die aan mijn leerkracht. Zo ging het eerst maar nu
    Schijf ik als op in een boekje.

Ik maak mij wel zorgen om jou ook om dat je zo vaak allen bent meid!!!
    En ik maak mij zorgen over het pesten.
    Pesten wens ik niemand toe!!

Ik hoop dat het snel beter gaat . en ook al
    Ken ik je niet ik blijf jou steunen.

Gr angelv
    vast zitten in je zelf is niet leuk!!!
  • Meiske_
    Praat goed mee
    Reacties: 66

13 augustus 2017, 00:16

Hey,

Wat erg dat je gepest wordt. Als je je bij vertrouwenspersoon van op school niet helemaal veilig voelt kan je ook eens proberen om met het clb te gaan praten. Je kan ook proberen met een psycholoog te gaan praten deze heeft sws beroepsgeheim.

Groetjes en sterkte,
    Meiske
    Whoever is trying to bring you down, is already below you🌷🎀❤️
  • Pin
    Topper

13 augustus 2017, 09:24

Wauw, super knap dat je ook al gechat hebt! Je voert de tips echt uit! Knap!

Denk je dat je het wel durft, praten met de directeur? Als je dit niet durft, is het inderdaad een goede zet om buitenaf met iemand te praten, zoals @Meisje benoemt.

Gr. Pin
  • helpmijpleace Auteur
    Weet de weg

13 augustus 2017, 11:48

@pin
    het probleem is dat de vertrouwensleraar ook bij het vertellen in de klas was... (vertrouwensleraar en directeur zijn 1 persoon)
    wat is een CLB? @meiske
    maar hoe kom ik aan een psycholoog..? dokter is geen optie (andere topic)
    en me vader zie ik de komende maanden niet

xxx
  • Broke
    Weet de weg
    Reacties: 41

13 augustus 2017, 12:22

@Helpmijpleace

Hoi,
    enorm naar verhaal!

Als je met een psycholoog in contact wil komen zou ik eerst naar de huisarts gaan en alles vertellen, die kan je dan door verwijzen naar een (goede) psycholoog voor jou.

Don't let the haters get to you.

~ Broke
    To the world you could be one person, but to one person you could be the world.
  • helpmijpleace Auteur
    Weet de weg

13 augustus 2017, 12:29

@Broke
    Don't let the haters get to you.
    makkelijker gezegd dan gedaan...
    huisarts is geen optie. zodadelijk wil hij me onderzoeken of wat dan ook (ander forum)
    zijn er andere manieren?
  • Pin
    Topper

13 augustus 2017, 12:40

Uhm, nee, eigenlijk niet echt.
    Ik hoop eigenlijk dat je huisarts je dan gaat onderzoeken. Dat heb je nodig.
    Gr. Pin
  • Broke
    Weet de weg
    Reacties: 41

13 augustus 2017, 13:58

@helpmijpleace,

Helemaal mee eens met @pin
    To the world you could be one person, but to one person you could be the world.
  • Maii
    Vaak actief
    Reacties: 428

13 augustus 2017, 15:37

Ik ben het ook eens met @pin,

Het is belangrijk dat je onderzocht gaat worden door je huisarts want daardoor kan je geholpen worden en beter worden uiteindelijk..
    Misschien lijkt het bij het begin eng en raar maar ik denk dat het later goed gaat voelen als het weg is.
    De huisarts wil altijd het beste met je voor en gaat heus niet je expres pijnigen.

@Broke,

''don't let the haters get to you'' is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat jij het goed bedoelde.
    Ik zou er eens met je mentor of met iemand anders over gaan hebben, want dit kan echt niet meer zo langer!
    Jij moet zelf kunnen zijn en je fijn moeten kunnen voelen op school!!!

Sterkte!!

xX Maii
    Good people are like candles, they give themselfs up to give others light.
  • helpmijpleace Auteur
    Weet de weg

13 augustus 2017, 16:53

heel erg bedankt! @Maii @Broke @Pin
    ik zou er over nadenken..
  • 100Divergent11
    Topper
    Reacties: 1807

13 augustus 2017, 20:13

Hoi!

Alles wat ik wilde zeggen is al gezegd geweest. Ik word zelf ook gepest, omdat ik raar ben. Op het einde van het jaar is er heel wat gebeurd, waardoor ik nu meer genegeerd wordt dan gepest. Lang verhaal, maar ik bedoel hiermee dat het het echt waard kan zijn om vol te houden. Ik ben uiteindelijk toch van school veranderd en denk dat ik op mijn nieuwe school gelukkiger wordt, dus misschien kun je dat proberen? Misschien zie je dat als weglopen van de problemen, maar ik zie het als een nieuwe start.

Groetjes
    x
    Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly.

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided