Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Nederlanders discrimineren veel.

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik vindt het beschamend dat Nederland zo discriminerend en racistisch is ! Ik stond toevallig naast mijn vrienden. Dan hoor ik mijn vriend zeggen: Die ''Alicha'' ofzo gaat maar terug naar haar eigen land. Alleen omdat ze even in gesprek was met iemand. En toen zei boos tegen hem zij 'Zie je niet dat ik bezig ben!' En Geert Wilders die zou zich ook moeten schamen. Ik ben zelf Servisch en ik heb een soort van trauma doordat iemand zei ga maar terug naar je eigen land ! Waarmee ik wel vrienden was. Dit raakt mij erg. Een ding begrijp ik niet waarom Moslims meer gediscrimineerd worden dan bijvoorbeeld iemand die Christenen is maar toch uit het buitenland komt. Ik wil even weten wat de mensen hier over te zeggen hebben !

40 reacties

Tja, waarschijnlijk hebben jullie allochtonen het er zelf naar gemaakt.
Wat de ************* do you even mean? Iedereen heeft het erover dat "die allochtonen" allemaal profiteurs zijn, terwijl er heel veel mensen in nederland zijn die zelf profiteren. Ik heb 4 leraren die oorspronkelijk niet uit nederland komen, maar ze hebben allemaal een baan, een gezin en een goed leven. dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Ik zeg niet dat alle allochtonen slecht zijn. Maar alle slechte verpesten het voor de rest. Waardoor men gelijk denkt dat ze allemaal slecht zijn.
Tja, daar geef ik je gelijk in. Maar niet al die mensen zijn hetzelfde. Ik vindt het wel brutaal als je hier komt leven om onrust te veroorzaken. Dan begrijp ik de haat weer wel. 
veel nederlanders zijn racistisch, vooral in amersfoort, en ik moet toegeven dat ik ze daar een klein beetje gelijk in geef. het ding is alleen dat iedereen dan  ineens alle buitenlanders de schuld  geven. een turkse/marokaanse hangjongere is net zo erg een hangjongere als een gewone nederlandse. trek je er niet te veel van aan, tis gewoon allemaal bullshit
Ik ben het helemaal met je eens, ik ben half turks, ik ben hier geboren woon hier al mn hele leven, ik praat niet eens turks, ben er nog nooit geweest,
maar toch word er tegen me gezegt van ja doe niet zo vervelend buitenlander en van ga terug naar je eigenland.
En sommige buitenlanders zijn niet goed, maar hoeveel nederlanders zijn erslecht?, ik vind het gewoon niet kunnen.
Ik ben een beetje getint en als er dan iets over zwarte mensen word verteld word ik aangekeken.
Als ik in een winkel loop word ik extreem erg aan gekeken,
Kijk ik trek me er niks van aan, maar die mensen argg ik kan er echt niet tegen.
Kan er heel erg boos om worden.
Schamen moeten ze zich.
Jaja gooi de lulverhalen maar weer over de Nederlanders, heel positief voor jullie imago.
In een land als Saoedi-Arabië zou je vermoord worden als je Christen bent en hier krijgen jullie nog eens mooi werk. Als je dan kijkt bij percentages in Nederland van diefstallen, verkrachtigen, etc. en je ontdekt dat het aantal buitenlanders daarin fors hoger is dan het aantal Nederlanders vind ik dat we nog heel "softy" doen tegenover buitenlanders - als je bedenkt dat het wederzijds (dus in Saoedi-Arabië) heel anders is voor iemand van het Christelijke geloof.
Welke lul verhalen over nederlanders?
Ja inderdaad er zijn veel buitenlanders die in de criminaliteit zitten dat ben ik met je eens, maar dan heb je toch nog neit het recht om te discrimineren?, je hebt het zelf niet voor het zeggen of je buitenlands word geboren ofniet, het is precies het zelfde als in saoedi arabie je hebt een ander geloof dus je mag discrimineren?, het is niet alleen in nederland, het is overal overal worden mensen gediscrimineert, het punt is gewoon  dat het gebeurt.
Dus jij vind dat je gewoon onderschied mag maken over iets dat je niet voor het zeggen hebt?
En hoezo handeld nederland soft ? je bedoelt eigelijk dat Nederland geen werk mag leveren aan buitenlanders? of dat ze het zelfde moeten doen als christennen in saoedi arabie ?
Je kan niet kiezen hoe je geboren word, en in nederland geld zo iets van discrimineren mag niet, of hoe die wet ook heet, dus volgens mij zijn heel veel mensen verkeerd bezig?
De Nederlandse media is gewoon slecht. 
Er worden echt teveel slechte berichten over allochtonen rond verspreid (zoals criminaliteit enzo)
in verhouding over de Nederlander...

Maarja.. wanneer denken we een keertje goed na eh...? 
-Mijn mening-
Welke lul verhalen over nederlanders?
Ja inderdaad er zijn veel buitenlanders die in de criminaliteit zitten dat ben ik met je eens, maar dan heb je toch nog neit het recht om te discrimineren?, je hebt het zelf niet voor het zeggen of je buitenlands word geboren ofniet, het is precies het zelfde als in saoedi arabie je hebt een ander geloof dus je mag discrimineren?, het is niet alleen in nederland, het is overal overal worden mensen gediscrimineert, het punt is gewoon  dat het gebeurt.
Dus jij vind dat je gewoon onderschied mag maken over iets dat je niet voor het zeggen hebt?
En hoezo handeld nederland soft ? je bedoelt eigelijk dat Nederland geen werk mag leveren aan buitenlanders? of dat ze het zelfde moeten doen als christennen in saoedi arabie ?
Je kan niet kiezen hoe je geboren word, en in nederland geld zo iets van discrimineren mag niet, of hoe die wet ook heet, dus volgens mij zijn heel veel mensen verkeerd bezig?

Ik discrimineer niemand als je dat denkt hoor. Ik wilde met mijn reactie duidelijk maken dat de buitenlanders in Nederland niet veel te klagen moeten hebben en dat ze wegens discriminatie van de Nederlanders een terugslag kunnen verwachten. Je zegt zelf trouwens dat het overal gebeurt, maar dit topic komt aardig op me over alsof het in Nederland het ergste zou zijn of zo. En hoezo onderscheid maken over iets wat je niet in de hand hebt? Dat van die diefstallen en zo? Dat is gewoon een feit, de buitenlanders in Nederland doen asocialer dan de Nederlanders zelf als je het hebt over criminaliteit. Heb ook niet gezegd dat jullie geen werk in Nederland mogen of dat we jullie zouden moeten vermoorden - nee, enkel dat jullie niet veel te klagen moeten hebben hier op ons/onze samenleving/onze manier van dingen doen. Met hoe je geboren wordt neem ik aan dat je bedoelt van hoe je doet - zo ja; mensen kunnen zichzelf heel gemakkelijk veranderen. Het klopt trouwens ook niet dat iedereen zou discrimineren, want de meesten geven gewoon hun mening. En ach, voor die enkele persoon die de dagelijkse Turk/Marokkaan discrimineert kan niet bij iedere bushalte een oom agent staan, of wel soms? 😂
Ik heb over het algemeen nix tegen allochtonen, hoewel er natuurlijk wel wat rotte appels tussen zitten, maar van de nederlanders heb je die ook. Ik vind niet dat je iedereen over een kam mag scheren.

En mensen die tegen allochtonen zijn kennen denk ik alleen de rotte appels, dus ik zou zeggen: raap eerst de mooie appels bij elkaar en vel dan pas een oordeel!
Jaja gooi de lulverhalen maar weer over de Nederlanders, heel positief voor jullie imago.
In een land als Saoedi-Arabië zou je vermoord worden als je Christen bent en hier krijgen jullie nog eens mooi werk. Als je dan kijkt bij percentages in Nederland van diefstallen, verkrachtigen, etc. en je ontdekt dat het aantal buitenlanders daarin fors hoger is dan het aantal Nederlanders vind ik dat we nog heel "softy" doen tegenover buitenlanders - als je bedenkt dat het wederzijds (dus in Saoedi-Arabië) heel anders is voor iemand van het Christelijke geloof.

Gelijk heb je. Je wilt hier komen? Je past je maar aan en gedraagt je maar naar onze cultuur. Al die moskeeen die opduiken in elk stadje wordt ik ook helemaal gek van. Elke dag als ik naar school fiets zie ik allemaal vrouwen in lage doeken lopen, ziek wordt ik er gewoon van...
Ik zeg niet dat alle allochtonen slecht zijn. Maar alle slechte verpesten het voor de rest. Waardoor men gelijk denkt dat ze allemaal slecht zijn.
Ja inderdaad, mijn vriendin is ook een allochtoon, maar dat zie je amper en dat geeft ook niet, ze gedraagt zich nog minder stoer doen enzo dan ik. Maar dan heb je de school naast de mijne, daar zitten heel veel buitenlanders op, en die schelden je zonder reden uit. En dan staan ze allemaal te roken en te blowen en de echte nederlanders dat ook een beetje aan te leren, dat geeft niet echt een goed oog op allochtonen.
wacht maar tot de allochtonen nederland overnemen 
er zijn genoeg mensen die niet rassistisch zijn en doen niet discrimineren dus het gaat erom wat voor nederlanders maar ook waar je leeft ik zou zeggen trek je er niet zo veel van aan en geert wilders heeft niet zo`n goede reputatie dus maak je daar niet zo`n zorgen om en zijn goenoeg buitenlandse mensen die heel succesvol zijn
En wat dacht je van discriminatie van homoseksuele jongeren??? Op veel scholen worden homo's gepest, buitengesloten, geminacht, en uitgescholden... Op andere scholen is het minder, maar worden homo's toch anders behandeld dan hetero's.. Zo kan toch niemand zichzelf zijn? Ik vind dat Nederland idd te discriminerend is, op een heleboel gebieden, ook discriminatie van allochtonen enzo, en ik vind dat hier ZEKER wat aan gedaan moet worden... Iedereen moet vrij kunnen zijn wie die wil, kunnen geloven wat die wil, en zonder dat je anders behandeld wordt. IEDEREEN IS GELIJK!!! Mensen zouden niet moeten beoordeeld worden op huidskleur, geloof, seksuele aard, afkomst, of taal/accent, maar op hoe je bent als persoon zelf. Niet discrimineren is een van de eerste artikels uit de grondwet, maar toch wordt deze vaak overtreden. De overheid zou discriminatie eens harder aan moeten pakken, i.p.v. bonnen uitschrijven omdat je de snelheidslimiet een klein beetje overschrijdt... Want daar wordt wel intensief op gecontroleerd. En zeg nu zelf, dan is discriminatie en het verwaarlozen van iemand anders toch een veel erger iets...
Tja, sommige mensen vinden het blijkbaar leuk om mensen in een 'hoekje' te stoppen.
Maar waar ik mij aan erger is meer de denkwijze van de mensen, die discrimineren.
Want als 1 iemand iets doet, dan geven ze de schuld aan het hele ras/soort. 

Niet iedereen is slecht en niet iedereen is bezig met criminaliteit etc. 
Er zijn genoeg mensen die alleen bezig zijn om goed te presteren in hun levenstijd. 
En hun diploma's willen halen en later een fijn gezin hebben, gelukkig leven.
Er zijn zoveel verschillende mensen, en toch proppen ze hun in 'vakken'

Dus één iemand doet het, en gelijk iedereen de schuld, Fijne logica.
x
hoi TeRa22 ik weet snap wat je bedoeld! allemaal jongens uit mijn klas doen dat ook! en ik irriteer me er super aan, wat maakt t uit waar je vandaan komt! het gaat er om hoe je van binnen bent! wij praten er soms met de klas over en dat helpt een beetje maar niet heel erg...
Niet alle nederlanders zijn zo?
ik ben NL en 1 van mijn beste vrienden is buitenlander en who cares?
het maakt niet uit. iedereen is gelijk
en nu discrimeneer je zelf ook. dit mag niet meer voorkomen
ze doen het alleen om zichzelf stoer te voelen..
Opzich ben ik het met je eens. Een groot deel van de Nederlanders discrimineert echt veel. Dat vind ik ook echt nergens op slaan, want buitenlanders mogen ook gewoon in Nederland wonen.
indd niet alle NLers discrimineren maar sommige wel en dat kan best vervelend zijn
Ik ben het ook met je eens, maar soms denk ik:
Wat zoeken ze heir eigenlijk? Wij zitten ook gewoon in crisis?
Maar die vraag schuif ik meestal in dezelfde gedachte weer terzijde

Elk land, zijn eigen cultuur 😉
Ze denken gewoon verkeerd .. Zie je niet : als er een x een Marokkaan is doet is het gelijk : oh kijk , daar loopt het zelfde ras als van die en die .... Nou , ik zeg het , super belachelijk !!
De Marokkanen doen gewoon ook veel vaker iets fout en dat vandalisme en die andere rotstreken hoef ik gewoon niet in Nederland. Uit veel onderzoeken is gebleken dat de Marokkaanse eenheid veel gewelddadiger (althans, in Nederland) is dan de Nederlanders zelf. Ik begrijp met dat feit dus wel goed dat de Nederlanders zelf kritisch kijken naar de Marokkanen in Nederland.
Oké, zelf ben ik niet een Marokkaan , en ik gaf maar een voorbeeld .. Ik ben hindoestaans en m'n ouders komen uit Suriname ... Daar wordt ik regelmatig mee gediscrimineerd , maar waarom kijken Nederlanders toch zo tegen allochtonen , ik bedoel ... Alsof Nederlanders heilige boontjes zijn .... 

Reageer