Vraag

Moet ik me voor mezelf schamen?

  • 12 April 2023
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Badge

Hallo, Ik ben Megan(niet me echte naam) ik word gepest al een tijdje in groep 7 van dat  ik te dik was dus stopte ik met eten.

Nu is het dat ik een vieze gore domme lesbienne ben… 

Is het zo? als ik op meisjes val als een meisje is dat raar? of vies of goor?

Ik ben en was al onzeker over mezelf maar dit word steeds ergen ik durf ook niet met me ouders er over te praten.

Door al het pesten heb ik PDS op gebouwd PDS is als ik te veel nadenk krijg ik buikpijn.

Ik schaam me er voor dat ik en lesbienne ben is dat raar? 

Wat moet ik doen?! ik ben laats ook bijna aangereden en was er zowat blij mee ik dacht en van: als ik aangereden was hadden ze geen last meer van mij en dan hoefde ik me niet meer te schamen... 

(ik ben 12 jaar en haat mezelf al sinds ik 9/10 was)

Please help me wat moet ik doen om niet meer zo onzeker te zijn??

Ik hoop dat niemand dit ook heeft zo wel en wil je praten isg ik ben en voor iedereen of ik je nou ken of niet <3


5 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hé Megan,

Wat vervelend, ik zelf ben ook niet zo tevreden over mezelf. Ben een knap, blond meisje met groene ogen. Dus eigenlijk zeur ik voor niks. Maar ja… Praat dat er maar eens uit!

Vervelend dat gepest! Ik heb geen tips ofzo, ben zelf nooit gepest.

Misschien moet je het niet forceren, dat onzeker zijn bedoel ik. Je hoeft jezelf niet geweldig te vinden, jezelf accepteren is soms al genoeg!

Hier een paar tips die misschien helpen, kan geen kwaad:

  • Niet te serieus in de spiegel kijken, gewoon even naar jezelf lachen en weglopen
  • Niet te lang doorpiekeren over iets verkeerds wat je gezegd/gedaan hebt, gewoon iets leuks gaan doen
  • Doe een iets leuk en geks, gewoon jezelf wezen
  • Lach om jezelf

Hoop dat het helpt, bij mij wel. Maar ik ben door de tijd heen best een optimist geworden ;D

Over die bijna-aanrijding! Zeg dat alsjeblieft nooit meer! Ik ben nu twee keer aangereden: een keer echt serieus ernstig! Het was de meest traumatiserende ervaring van mijn leven.

Wat je zegt over teveel nadenken en buikpijn krijgen, dat herken ik. Dat heb ik ook als ik verdrietig ben, stress heb of nerveus ben. Erg vervelend; niet dodelijk!

En dat my friend geld voor meer dingen! Sommige dingen zijn stom, vervelend maar niet dodelijk. Probeer realistisch te blijven! Dan komt het vast goed!

Ik geloof in je!

-xxx- LittleMe <3

Badge

Dankje wel voor dit bericht<3

En wat naar van dat aanrijden gaat het veder wel?

(en ik weet dat PDS niet dodelijk is)

Het gaat steeds beter bij mij met zelf vertrouwen 

Heeeel erg bedankt dat je in me geloofd<3

-xxx- Megan<3

 

Je hoeft je nooit ergens voor te schamen, en al helemaal niet om wie je bent en hoe je eruit ziet, want iedereen is mooi! Al is dat vaak wel moeilijk, vind ik zelf ook.

En als je op meisjes valt ben je echt niet  raar, vies of goor hoor!!!

Mij helpt het soms om te bedenken dat iedereen zichzelf weleens schaamt of onzeker voelt en dat je dat niet altijd aan een ander kan zien, dus zullen ze het bij jou vast ook niet zien.

Reputatie 5
Badge +1

Hé Megan,

Dank je voor je medeleven! Z'n aanrijding hakt er wel even in ja! ( Dit klinkt heel Oma-achtig ;D)

Verder gaat het goed! Lief dat je het vraagt!

Echt fijn dat het zo goed gaat met je zelfvertrouwen! Ik zei toch dat het wel goed komt!

Hoop dat het zo blijft gaan! En anders kan je er altijd over praten!

-xxx- LittleMe <3

Reputatie 1
Badge

Hoi Megan,

Wat een heftig verhaal, maar weet dat het feit dat je een lesbienne bent gewoon normaal is. Ik ben vrienden met 2 meiden die op meiden vallen, en daar hadden die in het begin vast ook een beetje moeite mee. Maar iedereen vond het wel gewoon helemaal oké, en dat is het ook. Dus wees jezelf, dan zit je nooit verkeerd.

Reageer