Vraag

Mijn wiskunde docent word gepest wat kan ik doen?

  • 21 November 2020
  • 5 reacties
  • 340 Bekeken

Badge

Hallo ik zit op speciaal onderwijs. ik ben zelf niet helemaal goed maar de kinderen om me heen zien wel 7 keer erger. Op mijn school zitten zwakbegaafde met autisme of  ADHD of  ADD of spasmes. Je kan je misschien al inbeelden dat gaat er wild aan toe. nou zitten we ook met z'n twintigen in een klas door een leraren tekort, wat echt heel veel is voor speciaal onderwijs. Dat is dus ongeveer de situatie op mijn school. door het leraren tekort hebben we een nog niet afgestudeerde leraar (zit in het derde jaar). deze jongen (21) mag gewoon al lesgeven, maar hij is mentaal instabiel. hij ervaart veel stress van zijn opleiding en heeft zelf ook lichte vorm van autisme. Hij kan prima uitleggen, maar de klas kan hij niet in bedwang houden.  dit is wat de klas allemaal al heeft gedaan:

-constant er door heen praten

-nooit huiswerk maken echt bijna niemand (alleen de beetje normalen maken het)

-wiskunde boeken en schriften op hem gegooid (niet 1 iemand maar echt 4 ofzo)

-hem expres teacelen bij voetbal in de pauze

-zand uit de zandbak op zijn bureau leggen

-iemand heeft in een fles geplast en dat op hem gegooid

-ze hebben zijn telefoon uit het raam gegooid (twee verdiepingen)

-een foto van hem die een gekken bek trekt over internet verspied 

-een Nazi vlag in de muur gehamerd 

hij heeft gewoon niet de tijd en middelen om hier iets tegen te doen. Ik snap als jullie denken dat dit niet waar is, maar helaas het is wel waar. ik wil graag iets doen om hem te helpen want dit verdient niemand en vooral hij niet. het is echt een aardige man die naast het soms slaan van vervelende leerlingen niks verkeerd doet.

plz kom met goede ideeën


5 reacties

Hallo Riana :)

Hallo ik zit op speciaal onderwijs. ik ben zelf niet helemaal goed maar de kinderen om me heen zien wel 7 keer erger. Op mijn school zitten zwakbegaafde met autisme of  ADHD of  ADD of spasmes. Je kan je misschien al inbeelden dat gaat er wild aan toe. nou zitten we ook met z'n twintigen in een klas door een leraren tekort, wat echt heel veel is voor speciaal onderwijs. Dat is dus ongeveer de situatie op mijn school. door het leraren tekort hebben we een nog niet afgestudeerde leraar (zit in het derde jaar). deze jongen (21) mag gewoon al lesgeven, maar hij is mentaal instabiel. hij ervaart veel stress van zijn opleiding en heeft zelf ook lichte vorm van autisme. Hij kan prima uitleggen, maar de klas kan hij niet in bedwang houden.  dit is wat de klas allemaal al heeft gedaan:

 

Ok. Ik ben benieuwd of jij ook de wiskunde docent pest.

-constant er door heen praten

-nooit huiswerk maken echt bijna niemand (alleen de beetje normalen maken het)

-wiskunde boeken en schriften op hem gegooid (niet 1 iemand maar echt 4 ofzo)

-hem expres teacelen bij voetbal in de pauze

-zand uit de zandbak op zijn bureau leggen

-iemand heeft in een fles geplast en dat op hem gegooid

-ze hebben zijn telefoon uit het raam gegooid (twee verdiepingen)

-een foto van hem die een gekken bek trekt over internet verspied 

-een Nazi vlag in de muur gehamerd 

 

Onacceptabel. Je kunt naar je mentor gaan of naar de directie om aan te geven dat de wiskundedocent wordt gepest door de klas.

 

hij heeft gewoon niet de tijd en middelen om hier iets tegen te doen. Ik snap als jullie denken dat dit niet waar is, maar helaas het is wel waar. ik wil graag iets doen om hem te helpen want dit verdient niemand en vooral hij niet. het is echt een aardige man die naast het soms slaan van vervelende leerlingen niks verkeerd doet.

 

Ik vindt zeker dat het slaan van leerlingen iets heel verkeerds is. Dat is gewoon mishandeling. Je kunt hiervoor ook naar je mentor of directie gaan. 

 

-TheMightySlayer <3

Badge

beste Riana,

 

Hiervoor moet je inderdaad naar de Directie gaan.

 

Secretgirl134

Probeer er misschien met de schoolleiding erover te praten 

Probeer idd naar je mentor of een ander docent te gaan zodat deze leraar geholpen kan worden. Zelf kan je dit verder waarschijnlijk niet oplossen.

hiii!!

gadverdame wat is jouw klas smerig hahaha plassen in n fles???

als de docent wat zelfverzekerder voor de klas gaat staan en duidelijke regels maakt, consequenties voor de genen die zich er niet aan houden etc. zou hij misschien de klas beter onder controle houden.  dit zou je tegen hem kunnen zeggen. je zou het ook tegen je mentor kunnen zeggen van wat er allemaal speelt.

ik hoop dat je zo verder kunt!!

xx

Reageer