Vraag

mijn vriendinnen pesten mij

  • 4 October 2022
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Badge

Hallo ik ben Anna 14 jaar en heb sinds de middelbare school een groepje vriendinnen. We zijn met zn 6en en zijn(waren) superclose in de 2de (vorig jaar) was ik onwijs aan het struggelen met mijn mentale gezondheid wat daartoe leidde naar meerdere zelfmoord pogingen en ziekenhuis tripjes. Doordat ben ik blijven zitten maar zijn al mijn vriendinnen over naar 3 vwo/gymnasium ik ben daar erg verdrietig over en stel dus soms stomme vragen als ben ik bij jullie ook een 2de keus of zijn jullie nog wel mijn vriendinnen. Dit naar gaan alle 3de klassen samen op reizen naar frankrijk en duitsland zij hebben het daar voortdurend over en ik werd er gek van ik had toen onze groepsapp verlaten. Ze zijn onwijs boos geworden en het is heel erg geëscaleerd tot ik die hun kutkinderen noemde en hun die  mij overal de schuld van geven ze sluiten mij nu buiten en zeggen dat het altijd over mij gaat en dat ik hun leven slechter maak. Ik als onstabiele tiener lopend bij een psychiater en dokter voor meerdere medische redenen kan daar niet zo goed mee omgaan en ben zeer verdrietig en probeer alles om mijzelf te veranderen het is nu 5 tegen 1 en ze zijn mij heel erg aan het buitensluiten en geven mij de schuld van hun problemen.

 

WAT MOET IK DOEN???


3 reacties

Hi lieve @Anna_ouiii ,

Wat ontzettend naar om te horen dat het zo is gelopen tussen jou en jouw vriendinnetjes. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je hier niet zo goed tegen kunt! 

Je vraagt wat je nu moet doen en dat is eigenlijk ontzettend lastig om voor een ander te zeggen, maar ik kan wel met je delen wat ik zou doen. 🙂

Als ik in jouw situatie had gezeten dan had ik voor mezelf gekeken wat de ‘mogelijkheden’ zijn en wat voor mij goed de beste optie voelt. Wat je bijv. kunt doen is ze op school aanspreken en vragen of ze er even met je over willen praten, je legt uit wat er is gebeurd en hoe jij je erover voelt. En naderhand van het gesprek kun je nog besluiten; kunnen en willen we weer een vriendinnengroepje zijn, of laten we het rusten en moet ik door met mijn leven? 

Er zijn vast nog veeel meer mogelijkheden, je hebt bijvoorbeeld ook hun nummer, je kunt ze ook persoonlijk appen.. dat is zullen ze misschien ook wat rustiger reageren. 

Hopelijk kun je hier iets mee. Ik wens je veel succes <3

Liefs, Junia

 

Reputatie 1
Badge

Wat enorm naar! ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt en daar ben ik uitgekomen (niet door uitpraten want ze werkte niet mee en daar krijg je alleen maar problemen mee) maar ze gewoon te negeren.  Ik raad het af om online dingen uit te praten want dan kunnen ze misschien berichten verkeerd interpreteren en dat is ook niet erg handig.  Ik vind het heel erg dat je je zo enorm niet goed voelde dat je zelfmoord wou plegen en in het ziekenhuis belanden. Ik hoop enorm dat het beter met je wordt net zo als met mij. Ik ben er na bijna 1,5 jaar nogsteeds niet overheen maar het gaat gelukkig al veel beter!

Ik zou ook proberen nieuwe vrienden te maken in je nieuwe klas. (als die aardiger zijn, je wil geen toxic vrienden) Want dan kan je je oude vrienden achter je laten.

Als je het wel goed wil maken zou ik aanraden het op een plek uitpraten waar JIJ je veilig voelt. Of dat nou bij jou thuis is of bij een docent kantoor maakt niet veel uit zolang jij je er goed voelt en je hart daar kan luchten. Hopelijk hebben ze dan genoeg sympathie om weer vrienden te worden. Sterkte

Badge

heyy

Ik heb een andere tip voor je! ik weet niet of je er iets mee kan maar ja.

Mss kan je proberen vriendinnen buiten school te maken zodat je uit school nog wel leuke dingen kan doen, zelf word ik erg gepest en buitengesloten maar ik heb vaak iets om naar uit te kijken na school en daarom ben ik hier nog. 

En ik snap dat het moeilijk is maar kan je mss nieuwe vriendinnen maken in je nieuwe klas?

xxx

Reageer