Vraag

Mezelf snijden

  • 9 November 2019
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Badge

Hey ik ben jadey ik ben 13 jaar oud en ik snij mezelf al vanaf mijn 9e ik ben zo een meisje dat heel gevoelig is en ik heb nooit veel vrienden gehad op de basisschool nu zit ik pas net op de middelbare en ik voel me hier ook niet fijn ik word nogsteeds gepest en in elkaar geslagen-Dit bericht is aangepast door de Kindertelefoon- ik heb ongeveer 20 sneeën bij mezelf gemaakt 5 op elk been en 5 op elke arm ik heb brand wonden bij mezelf gemaakt en ook al in mijn eigen huis geknipt mensen die het zien zeggen dat ik aandacht wil maar dat is niet zo ik wil gewoon graag mijn woede kwijt en verdriet wat moet ik nu doen ik weet het allemaal niet meer.... 


3 reacties

hey jadey

het beste antwoord is tergelijkertijd het stomste antwoord ( ik weet er van) praat. dat is moeilijk en pijnlijk je komt op plekken in je verdriet waar je liever niet komt. omdat het te veel pijn doet. maar door er over te praten ge je het voellen en kan je het op een gegeven moment gaan verwerken.

 

ik las ook dat je veel gepest wert. Is dat de reden dat je jezelf pijn doet?  

als dat zo is. komt het waarschijnlijk om dat jezelf niks waart vind kan het zijn dat je vaak denkt “ ik word gepest al lang ze vinden mij stom ik ben niks waart waarom ben ik hier nog”?

maar snijden los je niks op. ja voor even. maar niet voor altijd. daarvoor moet je opzoek naar een andere oplossing.

mijn grootse tip is praten……….. bijv met ouders maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is….

de huisart: je zeker die heeft beroeps geheimen en mag niks door vertellen. de kindertelefoon is al een grote stap.

 

en vooral je bent veel waar super veel. daar moet je in vertrouwen!

 

groetjes ervaring

Badge

Heyy jadey 

ik had precies het zelfde als jij maar je moet niet bang zijn om het tegen iemand te zeggen die voor je op kan komen. En ga je zelf niet snijden dat heeft niet veel nut. Als je boos bent laat het dan zien aan de mensen die je in elkaar slaan. Ik ben zelf ook heel gevoelig en daardoor werd ik ook gepest maar er zijn altijd mensen die er voor je zijn.

Hallo Jadey :)

Niet jezelf snijden, daar is je lichaam te mooi voor om het te beschadigen. Je kan wel als alternatieve methode bijvoorbeeld elastiekjes tegen je pols/arm laten klappen of ijsklontjes vasthouden voor een paar minuten zodat je daarvan pijn krijgt maar niet je lichaam beschadigt.

-Dr8gon99

Reageer