Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Met pester in gesprek

Badge +1
Hey allemaal
Ik heb een vervelend kind in mijn klas zitten die telkens vervelende opmerkingen maakt,
Ik ben naar me mentor geweest en toen is ze met mijn mentor in gesprek gegaan, Toen noemde zij mij een verklikker en nu gaan ze in de groepsapp van mijn klas zo van zeggen ik skip school eerst uur ik zeg wel dat ik ziek ben, En dan zegt dat meisje weer:Ja nu gaat vera je verklikker zo als ze altijd doet...
Nu denk ik zelf dat het beter is als ik met haar in gesprek ga zonder mentor aangezien ze mij dan geen verklikker noemt en dat ze zich dan niet meteen aangevallen voelt... En dan gewoon een neutraal gesprek niet boos zijn op haar maar meer gewoon vragen waarom ze deze dingen allemaal doet... Ik weet niet of dit een goed idee is en of het helpt om met haar in gesprek te gaan maar misschien gaat de knop bij haar om als ze weet hoe ik mij voel... Of moet dit juist niet? Mijn vriendin zei dat ze juist wou dat ik mij vervelend voel, Maar als ze nou echt weet dat ik er nachten van wakker ligt en zo dan lijkt het mij dat ze zou stoppen? Of ben ik naïef? Ze is zelf gepest dus ze zou het als de beste moeten weten, Ook denk ik dat ze jaloers is op mij maar dat weet je natuurlijk niet zeker...In iedergeval wat denken jullie? Moet ik alleen in gesprek gaan met haar of met mentor er bij?

2 reacties

Badge +1
Hoi mollie
Ten eerste is het super onterecht dat je gepest bent, ook al is de pester zelf ook gepest. Meestal als mensen zelf gepest zijn en niet weer het doel wit wil zijn, gaan ze andere kinderen pesten. Voor de meeste is het een hele stap om het aan te geven bij een mentor, zorgcoördinator of iemand anders op school of thuis. Als de pester dan naar jouw daarna naar gaat doen is dat zeker niet de bedoeling. En je hoeft ook echt niet op te komen voor de oester, want als je het nooit gezegd had, had je er nog last van gehad. Zeg bv tegen je mentor dat ze zei dat je een verklikker enzo was en vraag of de mentor haar aanspreekt zonder jouw naam te noemen. Ook dat al een groter deel van de klas tegen je in gaat is niet respectabel. Als je het zelf wilt kan je een gesprek met alleen haar of met weer de mentor erbij. Met de mentor erbij kan je wel afspraken maken op papier, bv dat ze ermee stopt en dat er een straf volgt wegens het pesten, dat der ouders hierover geïnformeerd worden en dat ze niet stoppen met pesten. Alleen met de pester kun je zulke dingen nirt afspreken. En het kan zijn dat de pester idd wil dat je je rot voelt, maar het kan ook jaloezie zijn. Alleen weet je dit niet, dus lijkt mij een gesprek met de mentor( en afspraken maken) het slimst.
Ik hoop voor je dat het snel over is!
Badge +1
Bedankt,
Ja je weet hoe het gaat als ik dan naar mijn mentor ga dan gaat ze sowieso met haar meiden groep (stuk of 50 mensen) naar me toe en om me heen staan echt vervelend,
Maar gelukkig heb ik een HELE strenge mentor als het op pesten aankomt kan hij super boos worden en gaat hij schreeuwen waar je gewoon bang van wordt dus misschien is het beter als ik vandaag even afwacht als ze een stomme opmerking maakt ga ik meteen naar me mentor toe zodat ze niet zegt:Ja dat was een week geleden, Maar super bedankt voor je antwoordt er moet zeker wat aan gebeuren want ik ben ieder moment bang dat ze een stomme opmerking maakt en iedereen moet zich prettig voelen op school en ik ben niet de enige die gepest wordt ook andere kinderen dus het zou fijn voor die kinderen zijn als zij ook niet worden gepest,Nogmaals bedankt😘

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen