Vraag

Meisje Geholpen!

  • 13 November 2017
  • 17 reacties
  • 1922 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik ben nieuw hier en zou normaal niet zo iets gaan plaatsen. Maar wat ik vandaag meegemaakt heb raakte me best wel en zou het graag willen delen.
Ik was op school (Klas 4) en zat met wat klasgenoten tijdens het tussen uur in de pauze hal. Verderop zat een meisje op de grond (klas 1) ze zat daar alleen en een beetje verstopt achter een pilaar. Ik ben naar het meisje toe gelopen samen met een klasgenoot (meisje) om te vragen wat er was... ze vertelde huilend dat ze gepest wordt door 'vriendinnen' van haar. Ze roepen dat ze jongenskleren draagt, dat ze lelijk is etc. ik ging langs haar zitten en vervolgens begon ze nog meer te huilen... ik en mijn klasgenoot hebben even met haar gepraat. We vroegen of ze even bij ons kwam zitten, en dat deed ze. (Wij zijn 4e klassers) Daarna ben ik naar mijn Coordinator van school gegaan, en heb ik een mailtje gestuurt met me klasgenoot naar de mentor van het meisje.
Mijn coordinator zei; Nu ik zie dat oudere kinderen de kleinere helpen lijkt het mij verstandig dat jullie is praten met de pesters. Zodat ze het horen van kinderen en niet van docenten. En daar begon ik is na te denken. Wat nou als we iedereen is helpen die gepest word... door gewoon de pesters is op een normale manier aan te spreken! Dan stopt het denk ik sneller dat dat docenten ermee praten omdat de meeste kinderen niet durfen te praten met een docent, of juist bang zijn om iemand te verklikken... Toen ik trouwens bij het meisje ging zitten zag je meteen dat de pesters (die een eindje verderop zaten) mij aankeken en meteen weg liepen. Ik heb morgen een afspraak met mijn coordinator...
Ik wilde dit even mededelen omdat dit mij raakt als 16 Jarige Jongen.
X

17 reacties

beste jvdh,
super goed gedaan!
fijn dat er toch nog iemand op komt voor kinderen die dit zelf niet kunnen!
super
liefs, mij
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Dankjewel x
Ik vind t echt fckng goed van je dat je haar hebt geholpen, ik wou dat iemand zoals jij op mijn school zat. Ik heb hier ook last van gehad. Maak haar vooral duidelijk dat het ok is om anders te zijn. Er is niks mis mee, deze mensen zijn vroeger ook zelf gepest en willen nu gwn macht hebben.
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Dankjewel heel lief van je! X
Wauw!! Echt heel erg goed van je!! Ik zou het echt heel erg fijn vinden als ik dit meisje was. Ben trots op jezelf!
Echt wat behulpzaam van jullie! Jullie mogen jezelf wel een enorm schouderklopje geven! Nu hopen dat die pesters echt stoppen door jullie. Wie goed doet, goed ontmoet...
XOXO
Hoi!

Super goed dat je dit gedaan hebt! Echt knap! Niet iedereen zou dat durven. Welkom trouwens, als je nieuw bent hier :)

Je zou inderdaad eens met de pesters kunnen gaan praten. Jij, jongen van 16, maakt vast meer indruk dan een docent. Docenten kunnen nog altijd ingrijpen als het helemaal misloopt, maar je hebt gelijk, oudere jongeren zouden meer kunnen opkomen voor jongere jongeren.

Mensen zoals jij, en die vriend van je, zouden er meer moeten zijn. Pesten is zo'n groot probleem op veel scholen, en als mensen minder hun kop in het zand zouden steken, zouden we al heel wat verder staan. Doe zo voort!

Groetjes
x
Heel fijn dat je dat gedaan hebt, en dat je haar wilt helpen maar uiteindelijk zou ze het toch echt zelf moeten leren. Anders leert ze het nooit. Opkomen voor haarzelf, sterk in je schoenen staan etc. Meestal krijg/heb je daar wel trainingen voor vanuit school.
Wat lief! Fijn om te horen dat er nog zulke mensen bestaan!

Xx
Dit moeten meer mensen doen voordat bijna hele school ze pest zoals bij mij in grp 4t/m8
Je bent een held !
je bent een schat echt waar zo mooi dat je iemand wilt helpen die gepest word! het is niet niks, je hebt goede stappen genomen en dat is super tof pesten kan gewoon echt niet maakt niet uit wat ze draagt als draag ze kleding die best opvallend is het maakt niet uit je hebt je best gedaan en dat is het belangrijkste!

top gedaan ga zo door en dit moet vaker ook bij andere scholen gedaan worden!

vriendelijke groetjes S
Wanneer de hele wereld uit dit soort mensen bestond, was ik echt gelukkig. Ik heb echt respect voor jou en elk ander persoon die dit doet!

- Pink_Girl21
Hee JVDH,
Ik vind dit super goed van je! Pas geleden zag ik in de pauze ookeen meisje die achter een pilaar stond te huilen. Ik zag het en ik wilde naar haar toe lopen, maar toen ik onder weg was was er een ander meisje eerder. Dus toen ben ik weer terug gelopen.
Ik ben het helemaal met je eens. Pesten moet stoppen! Ik ben zelf ook heel erg gepest en weet hoe vervelend het is! Dus ik vind dit mega knap dat je dit deed!
Super knap van je. Ik zie ook zo vaak kinderen die alleen en verstoppen zich achter bijvoorbeeld een pilaar. Ik ben zelf ook af en toe naar zo iemand geweest en dan die persoon werd ook gepest. En je ziet gelijk dat de pesters minder macht hebben als jij bij die persoon gaat zitten. En ik vind het super knap van je dat je zoiets doet
Badge +5
Supergoed gedaan!!
Wauw wat fijn dit te hooren zeg ben zelf 16 (2 keer blijven ziten door school en) en ook veel gepest helaas nooit iamdn geholpen ik kan er redelijk tegen hoor maar zou toch wel fijn geweest zijn

Zeld heb ik ook wel eens geholpen een meisje met ene haze lip werd daar mee gepest en toen zij ik dat dat echt niet oké is om te zeggen ik bedoel werd to h al gepest XD

Reageer