Marissa (was 21-9-2015 te gast bij Klokhuis) beantwoordt jullie vragen over pesten!

• 16 September 2015
  • 9 reacties
  • 1504 Bekeken

Reputatie 3
Ben jij wel eens gepest? Heb je zelf wel eens iemand gepest? Heb je een goede tip om pesten te stoppen? Of ben je juist op zoek naar tips om pesten tegen te gaan?

Marissa is vrijwilliger bij De Kindertelefoon. Ze spreekt regelmatig met kinderen over het onderwerp pesten. Op maandag 21 september om 18:20 was zij te zien in een aflevering van Het Klokhuis. Na afloop van deze aflevering was zij te gast op het forum van De Kindertelefoon en gaf zij antwoord op jullie vragen.

Heb je de aflevering van Het Klokhuis gemist? Via deze link is de aflevering terug te zien: http://www.npo.nl/het-klokhuis/21-09-2015/VPWON_1239559.

Marissa was aanwezig op 21 september 2015. Het is nu niet meer mogelijk om vragen aan haar te stellen.

Dit vragenuurtje maakt deel uit van een reeks van drie vragenuurtjes in de Week Tegen Pesten 2015.

Klik hier voor het vragenuurtje van dinsdag 22-9 met Caja Cazemier (schrijfster van jeugdboeken).
Klik hier voor het vragenuurtje van woensdag 23-9 met Tara en Guillermo (Wieteke en Tinco in SpangaS).

9 reacties

Hallo allemaal!

Ik ben Marissa van De Kindertelefoon en zit klaar om al jullie vragen over pesten te beantwoorden. Ik heb er zin in!

Groetjes,
Marissa
Hoi marissa ik heb een vraag. Een vriendin van mij word veel gepest op school en is toen naar de leraar gegaan en ze heeft geprobeerd om het te negeren maar er is eigenlijk niet zo veel veranderd. Zijn er andere dingen die goed werken? Ik wil graag helpen maar ik wil niet zelf ook gepest worden.
Hoi marissa ik heb een vraag. Een vriendin van mij word veel gepest op school en is toen naar de leraar gegaan en ze heeft geprobeerd om het te negeren maar er is eigenlijk niet zo veel veranderd. Zijn er andere dingen die goed werken? Ik wil graag helpen maar ik wil niet zelf ook gepest worden.

Hoi Winny!

Wat een goede vraag! Lief dat jij jouw vriendinnetje wil helpen en wat goed dat ze al naar de leraar is gegaan.

Iedere school moet afspraken hebben gemaakt over hoe ze met pesten om gaan. Dit noem je een 'Pestprotocol' en de leraar zou volgens het protocol actie moeten ondernemen. Mocht de leraar niets doen zouden jullie dit tegen hem kunnen zeggen. Zijn er naast de leraar nog andere mensen die jullie kunnen helpen? Verder kan je vriendinnetje natuurlijk altijd De Kindertelefoon bellen en kunnen we samen een oplossing bedenken!

Groetjes,
Marissa
Wat moet je doen als iedereen bijnamen voor je verzind? Of je naam heel stom uitspreekt.
Dankjewel we gaan het vragen 🙂
Wat moet je doen als iedereen bijnamen voor je verzind? Of je naam heel stom uitspreekt.

Hoi You Can Do It!! Wat een goede vraag van jou 🙂 !

Bijnamen kunnen soms leuk zijn maar soms ook helemaal niet. Jij vraagt wat je moet doen als iedereen bijnamen verzint, dus waarschijnlijk vind jij het niet zo leuk. Weten zij dat jij dat niet zo leuk vindt? Als dat zo is hoe zou jij dat kunnen laten blijken?

Groetjes,
Marissa
Ik zeg vaak dat ze ermee moeten ophouden, alleen ze gaan gewoon door..
Ik zeg vaak dat ze ermee moeten ophouden, alleen ze gaan gewoon door..

Wat goed dat jij tegen ze zegt dat ze moeten stoppen!! Stom dat ze gewoon door gaan.

Zijn er ook kinderen die geen bijnamen bedenken en die het misschien ook stom vinden dat die andere kinderen dat doen? Misschien kunnen zij helpen?

Groetjes,
Marissa
Reputatie 3
Jullie kunnen met elkaar in gesprek gaan over de reacties op dit topic, maar een vraag stellen aan Marissa is vanaf nu niet meer mogelijk. Dankjewel voor alle goede vragen die jullie gesteld hebben :)

Dankjewel Marissa voor het beantwoorden van de vragen!

Dit het eerste vragenuurtje in de Week Tegen Pesten 2015. Hopelijk zien we jullie terug op een van de twee volgende vragenuurtjes deze week (zie topic)!

Groetjes,
Moniek
De Kindertelefoon

Reageer