Vraag

luizen

  • 21 October 2020
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Kortgeleden is mij verteld dat kinderen denken dat ik luzien heb terwijl ik die niet heb, ze sturen filmpjes van mij en hebben het erover op school zeggen ze. Ze willen helaas niet zeggen wie die dingen sturen…

Ik weet niet wat ik moet doen om te bewijzen dat ik ze niet heb en vind het niet leuk 


2 reacties

Hallo beste schrijver,

 

Wat kinderachtig dat je hiermee wordt gepest. Misschien zal je eens aan de kinderen kunnen vragen waarom hun denken dat jij luizen hebt. Vervolgens kun je daarop reageren dat dat niet waar is en zeggen dat je je haar vaak vast. Je hoeft jezelf niet te bewijzen, want als jij zegt dat het niet waar is dan horen ze dat gewoon te geloven. Wat je ook kunt zeggen bijvoorbeeld is als jij hoofdluis zal hebben zouden de andere kinderen het ook moeten hebben omdat ze heel makkelijk overspringen door de jassen. Ik neem aan dat je nog op school zit en anders was het ook al lang bekend geweest bij school zelf.

 

Wanneer dit niet helpt kun je nog altijd naar een mentor of vertrouwens persoon gaan en het onderwerp bespreekbaar te maken.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en onthoud de leerlingen die jou pesten zijn gewoon onzeker over zichzelf. Misschien zijn hun zelf ook wel bang om ineens hoofdluis te krijgen.

 

Groet, van mij :relaxed:

Hey, weten je ouders het? Zo niet, zou ik het ze vertellen. 

Dan zou ik het tegen je juf / meester / mentor vertellen, misschien kan hij / zij er iets aan doen. 

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes

Reageer