Leerlingen pesten me weer

• 7 July 2022
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Hey hoi.

Ik dacht dat het gepest gestopt was in groep 7, maar ik had het mis.

Dus: Waarom word ik weer gepest?

Nou, soms werd ik geplaagd omdat mijn beste vriendin best…raar is. Maar he dat is gewoon een grap.

Vandaag gingen we naar een zwembad om (duh) te zwemmen en te minigolven. Er waren zo’n 150 leerlingen mee, waaronder mijn beste vrienden en een andere vriend van haar. Ik noem m’n beste vrienden wel S en de andere vriend C.

Toen we net de wijk zijn uitgereden, stopte de ketting van S er ineens mee. We hadden alle drie geen ervaring met kettingen fixen, dus stonden we daar maar tot aan een leraar zou komen.

In de tussentijd hiel iedereen ons in en in plaats van te stoppen om te helpen of te vragen of alles oke was, lachten ze alleen maar en gingen ze domme dingen zeggen.

Uiteindelijk werd S geholpen, en ik en C fietsten door. Alleen het probleem was, ze gingen gewoon door, en we wisten allebei de weg niet.

Uiteindelijk kwam een andere leraar ons uit de brand helpen, dus dat is allemaal oke.

Later bij het zwembad werd ik pas echt gepest. Gisteren was er een show op school over je dromen volgen en ik werd naar voren gevraagd. Ik zei dat ik Engels docent wou worden omdat Engels mijn tweede taal is.

Later was er een ander meisje gevraagd en die zei precies hetzelfde. Toen begon ze naar mij te grinniken en iedereen begon naar me te kijken, te lachen en te wijzen. Ik wou bijna uit de aula rennen, maar daar had ik niet het lef voor.

Hoe dan ook, ze vroegen steeds “Hey Kit wat wou je later worden?” “Ik wil Engels van jou krijgen!” “Ik hoop dat mijn kind van jou les krijgt!”

Nou nu zou je misschien denken “Oh ze zijn gewoon geïnteresseerd!” Dit is hun manier van pesten, aka domme vragen stellen en niet stoppen. Ze weten dat ik daar niet tegen kan (Weet ook niet waarom).

Dus ik hield gewoon m’n mond en liet mezelf gepest worden. Omdat ik ook het lef niet had om het te zeggen tegen een leraar, of m’n ouders.

Ineens kreeg ik zin om te emigreren naar Australië en daar Engels docent te worden. Daar heb ik tenminste leuke familie en vrienden…

Nu is dat mijn droom...

2 reacties

Oh ja, morgen heb ik een zeskamp. dat is eigenlijk gewoon in teams spellen spelen.

Ik heb daar totaal geen zin in gezien ik weer gepest word.

Badge

Hoi @Kit !

Wat goed van je dat je deze topic geplaatst hebt! Hoe is het gegaan op dat zeskamp? 

Erg vervelend wat jij meemaakt. Ik denk dat een weerbaarheidstraining bij jou zou passen. Bij deze training leer je voor jezelf op te komen. 

Heb je het al besproken met jouw vader/moeder? Of eventueel met een docent/mentor? Ik raad dat wel aan, overleg de opties. Is er toevallig een vertrouwenspersoon of een therapeut? Daar zou je ook je hart bij kunnen luchten.

Reageer