is pesten een erg grote probleem

• 22 September 2017
  • 11 reacties
  • 1572 Bekeken

(nee)
zeg je mening hieronder

11 reacties

Hoi!

Ja, het is een reusachtig probleem. Pesten kan mensen hun zelfbeeld heel erg naar beneden halen en soms uit zich dat in wanhoopsdaden, zoals zelfbeschadiging. Lang niet alle mensen die gepest worden doen aan zelfbeschadiging, maar ze zien er sowieso van af, en school en hun sociaal leven kan er ook onder lijden. Sommige mensen veranderen van school omdat ze gepest worden.

Zelfs onder volwassenen wordt er gepest. Je zou denken dat die wijzer zijn geworden, maar nee, pesten op de werkvloer komt vaker voor dan je denkt. Meestal zijn die mensen machteloos, bv. als ze het financieel moeilijk hebben en echt de job moeten houden. Bazen of arbeidersbescherming neemt dit vaak niet serieus.

Waarom vind jij dat pesten niet een erg groot probleem is? Ik ben best wel benieuwd naar jouw mening.

Groetjes
x
nou hoe is pesten een groot probleem als er teigelijker tijd mensen zijn die geen eten kunnen betalen?
tdsssssssssssss
Ik denk dat we pesten moeten bekijken uit het perspectief waar het onder valt, dus als iets dat de maatschappij minder goed maakt. Op wereldschaal is het misschien niet heel ingrijpend, naast klimaatopwarming, maar in een persoon zijn/haar leven heeft een heel extreme impact, en aangezien deze wereld zowat georganiseerd wordt door personen, is het belangrijk dat die personen gezond van geest zijn, en dus zo weinig mogelijk gepest worden/zelf pesten.

Groetjes
x
? je noemt ook gelijk klimaatverandering alsof dat iet is wat belangerijk is in NL
dus we moeten iedere kleine dingetje wat de maatschapij zogenaamd minder goed maakt opeens aandacht gunnen?
Hoi!

Pesten is een enorm probleem. Vandaar deze week ook; de weeg TEGEN het pesten. Iemands leven wordt namelijk compleet over hoop gegooid en het kan zelfs tot de keuze zelfmoord leiden. Nu lijkt het misschien niets vergeleken met de opwarming van de aarde en nog veel meer problemen hier op aarde zoals @100Divergent11 ook al zei, maar dat verandert/vernietigd ons leven net zoals pesten dat doet. Het lijkt een beetje zo van; er worden maar een paar mensen gepest dus het stelt niets voor, maar dat heeft invloed op het leven van de pesters, de familie, de vrienden en nog veel meer mensen. En dat bij elkaar wordt een hele grote groep!

Pesten is een probleem, zoals er nog vele andere problemen zijn. Voor jou is pesten misschien niet zo'n probleem omdat het niet speelt in je leven, maar voor anderen is het een heel groot probleem omdat het alles in hun leven bepaalt. Ik denk dat je ook moet kijken vanuit hun perspectief. Oordeel niet over anderen als je niet in hun schoenen hebt gestaan! Voor jou spelen denk ik weer andere dingen een hele grote rol in jouw leven, waar wij misschien niet alles van begrijpen. Dat is logisch, en hoort ook gewoon goed te gaan. Zolang je maar RESPECTVOL bent!

Ik hoop dat ik je misschien een antwoordt op je vraag heb gegeven.

Groetjes!
Helpless.
Reputatie 7
Badge +17
"nou hoe is pesten een groot probleem als er teigelijker tijd mensen zijn die geen eten kunnen betalen?
tdsssssssssssss"

Slechte vergelijking.
Pesten is eerder een sociaal probleem terwijl voedseltekorten vele oorzaken kennen.
Daarnaast is dat in Nederland niet echt een probleem.

"? je noemt ook gelijk klimaatverandering alsof dat iet is wat belangerijk is in NL
dus we moeten iedere kleine dingetje wat de maatschapij zogenaamd minder goed maakt opeens aandacht gunnen?
Reageer "

Klimaatveranderingen zijn belangrijker dan Nederland, want als het uit de hand loopt mis je o.a. een stukje Nederland.
Alles wat de maatschappij slechter maakt verdient aandacht.
Dat je iets negeert betekent niet dat het er niet is.
Hey,

Ik snap dat je denkt dat het niet zo'n groot probleem is. Je kan pas echt zien wat pesten met iemand doet als je het zelf hebt meegemaakt. Je moet het eens bekijken alsof je nooit met iemand zou mogen praten. Is dit voor de wereld erg ? "Nee" Is dit voor jou erg ? "Ja" Je moet ook kijken naar personen individueel want iedereen is belangrijk. En onze maatschappij is opgebouwd uit personen.

(Btw MENSPERSOON leuke quote)
Pesten is voor de meeste mensen geen probleem, tenzij je zelf wordt gepest of je het hebt gedaan en er spijt van hebt.
Maar honger, armoede of oorlog is inderdaad voor meer mensen een probleem dan pesten.
Badge +3
Ik snap dat je er zo over denkt.
Maar dat is hoe jij het ziet anderen mensen zien het anders.
Oorlog honger en armoede is ook een probleem.
Maar het gaat er niet om welk probleem erger is
Het gaat er om hoe iemand zich voelt bij dat probleem.
Door pesten kun je je echt rot door voelen onderschat dat niet.
Ik ben zelf van de basis school tot de middelbaren gepest ge weest.
En ik ging echt met een stom gevoel naar school.
Toen was het kiezen thuis blijfen of naar school thuis was het ook niet leuk dus ik
Ging altijd met tegenzin naar school .

Ik ben echt tegen pesten

Gr angelv
Badge +1
ja je kan heel erg slecht in je vel komen te zitten hierdoor je psyche minder goed ontwikkelen, jezelf snijden of zelfszelfmoord plegen. dit is een ontzettend groot probleem waar iedereen tegen moet optreden! (ik bedoel hierbij tegen de pesters)

Reageer