Vraag

Is het ruziezoeken, uitdagen of pesten?

  • 21 October 2020
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Ik heb al een lange tijd soort van ruzie  met iemand, de naam mag ik niet noemen. We dagen elkaar vaak uit, maar vaak begint toch echt hij, is is jonger dan mij maar ik voel me toch echt onder hem. Ook vandaag nog ! Ik zat naast de computer met me vrienden te zoeken naar een oplossing om de computer aan de praat te krijgen, want die was uitgevallen. De jongen deed heel vriendelijk mee. Toen we de computer aan kregen zei hij dat hij even een stekker er uit ging halen. Dus dat deed hij. En hij trok lachend de stekker van de computer er uit.  Ik zei spottend dat hij niet aardig bezig is en dat Hij kleuter achting doet, hij pikte dat niet en schold mijn vriending en mij uit met KK . Dit was niet de enige keer, hij doet dit wel vaker en hij is niet de enige . Ook nog 2 anderen jongens en 1 meisje, die best egoïstisch is maar oké, dat is minder erg dan uitschelden met een ziekte en die haat in zijn ogen elke keer geeft een heel onveilig gevoel, ik zelf denk soms dat hij wraak wilt nemen op me ik denk dat dat beging toen ik mijn vriendin hielp door te zeggen dat hij wat had gedaan, dat was ook zo want de 3 jongens zeiden dat een ander verlieft was op haar terwijl er duidelijk niet mijn vriending naam stond op het papiertje 


3 reacties

Als je het elke dag doet is het inderdaad wel uitdagen maar iedereen maakt wel fouten of is een keer boos eigenlijk is het geen een van beide 

Badge

Als het elke dag is dan is het pesten, als het 2x per week ofzo is dan is het uitdagen. Maar jij kan naar je mentor/vertrouwenspersoon gaan om advies/hulp te vragen.

 

 

Groetjes

Ik snap wel een beetje wat je hebt, zelf heb ik dit ook met iemand. Ik weet ook niet precies wat het is, wel stom om steeds uitgescholden te worden met die ziekte. Misschien kun je er met iemand over praten en vragen wat diegene er van vind en of meer mensen er last van hebben. Of het nergeren, maar dat is ook lastig..

Zelf heb ik ook een vriend die zo is, soms denk ik zijn we wel echt vrienden? Hij commandeert me altijd en word heel snel boos en scheld me uit, ik ben er zo aan gewend dat ik maar wat lach maar soms is het best irritant. Eigenlijk is het ook raar dat ik er gewend aan ben geraakt. Hij kan er niet tegen als ik hem nergeer en slaat me dan op mn hoofd hij kijkt dan ook heel boos alsof hij me elk moment kan aanvallen of hij zegt kut wijf. Roddelt over me etc. Zijn mood kan in 1 seconde veranderen zo raar… dan is het heel aardig en als ik 1 ding verkeerd doe word hij opeens vet boos en dan is hij weer aardig.. dan zegt hij nee grapje, maar hoe vaker hij het zegt hoe minder ik het ga geloven

De hele school vind hem stom en hij word vaak uitgescholden met homo etc. misschien doet hij daarom zo en is hij onzeker en wil hij stoer doen bij ons om te laten zien dat hij niet stom is…

 

 

Reageer