Is dit pesten?

• 15 november 2017
  • 7 reacties
  • 1522 Bekeken

Hallo iedereen,

Ik ben verhuist naar Duitsland (voor mijn vaders werk) en op mijn nieuwe school heb ik het heel moelijk met de taal enzo en
Nieuwe mensen leren kennen. Maar vandaag kwam ik dus van school en ging naar fiets toe en was me hele fiets rood van de graffiti.
Zouden ze dit hebben gedaan omdat ze me haten of omdat ik precies Me fiets op het plekje zat dat de leraren het nii zien.
En als het komt omdat ze me haten is dat dan pesten?❓

7 reacties

Heyhey,

Er is een verschil tussen pesten en plagen. Pesten is dat degene die gepest wordt het niet leuk vind. Ook als diegene aangeeft dat hij/zij het niet leuk vind en er toch wordt doorgegaan dan is dat ook pesten. Plagen is dat je het voor de grap doet en diegene het leuk vindt. Dit gebeurt vaak zonder iemand pijn te willen doen. Met pesten wordt ,degene die gepest wordt, pijn gedaan. Dit kan lichamelijk maar ook geestelijk zijn. Ook duurt pesten langer dan plagen. Plagen is maar eventjes. Een grapje eigenlijk. Pesten kan erg lang duren.
Ik snap dat dit niet leuk is wat er is gebeurd maar ik denk dat je het beste kunt afwachten. Als ze doorgaan en/of het erger wordt, dan is dit pesten en dan moet je er zeker iets van zeggen.

Ik hoop je hierbij genoeg te hebben geholpen!

x

KpopLover
Reputatie 7
Badge +14
Hi Anoniem 2334,

schade dass Sie dein Fahrrad rot gespritz haben (jammer dat ze je fiets rood gespoten hebben), dat is niet echt leuk, maar je zegt zelf al, dat je niet 100% zeker bent of ze expres jouw fiets hebben uitgezocht. Het kan heel goed zijn dat ze dat hebben gedaan, omdat jouw fiets toevallig uit het zicht van de leraren stond. Maar ja, het blijft vervelend natuurlijk.

Heb je ondertussen gehoord wie en waarom ze het hebben gedaan? Of weet je het nog niet?

Wat je ook kunt doen, nou ja eerst ff over je fiets, is die echt helemaal ondergespoten, dat je het er niet meer afkrijgt en was het nog een goeie/bijna nieuwe fiets of was het al een beetje een gebruikte, want als het toch al een beetje een oude is, dan kun je misschien er met wit en blauw de Nederlandse vlag op spuiten en desnoods aan de andere kant de Duitse vlag zwart-rood-geel. Dan maak je er zelf een grap van en als het was om je te plagen dan hebben ze er gelijk geen lol meer van en dan heb je sws wat om over te praten en dan vinden ze je ineens wel interessant ofzo.

Ik weet niet of het een goed idee is, want het is wel een beetje zonde als het nog een goede fiets was.

Ik bedenk nu net ineens iets. Hangen er beveiligingscamera's bij het fietsenhok en heb je het al op school tegen een leraar of conciërge verteld? Als er camerabeelden zijn kunnen ze zien wie het gedaan heeft en dan die vragen waarom ze het hebben gedaan en die moeten dan de schade betalen.

Ik wens je iig veel sterkte met je nieuwe school en met de taal, probeer een beetje meer contact te maken met andere kinderen op school of een sportclub ofzo en dat de taal wat moeilijk is, is vervelend, maar met handen en voeten en je glimlach kun je vast wel vrienden en vriendinnen maken en dan gaat de taal ook sneller wat beter.

Grüße aus Holland (groeten uit Nederland),
M und M's 🙂 (M&M's :))
@m en ms
Hey m&m’s grappig idee over de vlaggen maar zal dat echt niet durfen en met die glimlach en kan op school niet echt lachen omdat ik Nederland gwn heel erg mis en me vrienden enzo
En ik voel me echt verschrikkelijk omdat ik ben weggegaan uit Nederland en me vrienden kennende eigelijk niet zo goed als ze denken omdat ik bisexueel ben bijna niemand behalve 2 mensen maar daar heb geen contact meer mee en ik ben bang als ik ze vertel dat ze me niet accepteren

Ik heb echt geen idee waarom ik dit allemaal zit te vertellen sorry moest het denk ik gewoon even kwijt???
Reputatie 7
Badge +14
Hi Anoniem 2334,

hallo, da bin ich wieder

het is dus ook de heimwee en het gemis van je vrienden die een belangrijke rol spelen in hoe je je nu voelt. Je voelt je alleen in een wereld die je niet kent, met mensen die je taal niet begrijpen en jij die van hun ook nog niet zo goed.
Dat is heel vervelend, maar ik probeer dan altijd van alle situaties het beste te maken en ik snap ook wel dat jij dat ook wilt, maar je weet niet goed waar te beginnen. Al had je maar één iemand uit je klas waar je het goed mee zou kunnen vinden, dat zou al helpen.

Ik denk ook wel dat de kinderen van je nieuwe klas je beter willen leren kennen, maar ze weten misschien ook niet precies hoe ze het moeten aanpakken.
Probeer je open te stellen en met ze mee te doen in de klas en met gym en in de pauzes. Misschien op een sportclub gaan en dan leer je vanzelf andere kinderen kennen. Of je vraag een keertje iemand mee naar huis voor iets leuks te doen, gamen, hond uitlaten, shoppen ofzo. Dan moet het toch wel gaan lukken.

Met je oude vriendinnen uit Nederland kun je misschien skypen, dan heb je iig nog contact en kun je je verhaal daar kwijt.
Misschien kun je het ook vertellen tegen je ouders en kunnen die je helpen. Zij hebben misschien wel al kennissen met kinderen van jouw leeftijd en kun je daar een keertje mee afspreken. Eerst als gezinnen een keertje samen iets leuks doen (dierentuin, pretpark, bowlen, bios ofzo) en dan als je die andere kinderen een beetje kent, alleen met die kinderen leuke dingen doen.

Je kunt ook tegen je mentor zeggen dat je je nog een beetje alleen voelt en dat je graag meer met klasgenoten contact krijgt. Die kan vast wel helpen.

Oh ja en dat je biseksueel bent daar is niks mis mee. Ik val op jongens en mijn twinbroertje ook en we doen gewoon van alles met andere kinderen uit onze klas. Dat heeft niet zoveel te maken met op wie je valt, je kunt met iedereen omgaan. Je hoeft het ook nog niet gelijk te vertellen als je dat liever niet doet. Als er kinderen zijn die het uiteindelijk niet snappen en er niet mee om kunnen gaan, nou ja, dat is dan zo, er zijn vast genoeg kinderen die er totaal geen probleem mee hebben.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Je kunt altijd een keertje bellen of chatten met iemand van de kindertelefoon. Dat kan anoniem en praten lucht op.
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

Succes.

Tschüss (Groetjes), :)
M und M's (M&M’s) 🙂
Hoi!

Moeilijk om te weten of ze het op jouw gemunt hebben, of dat je fiets gewoon, zoals je zegt, op een "strategische" plaats stond. Ik denk niet dat ze je haten. Waarom zouden ze je haten?

Natuurlijk is het even wennen op een nieuwe school, zeker als je er nog eens die nieuwe taal moet bijnemen. Je kunt het zien als een kans je Duits heel erg te verbeteren, maar ik begrijp dat het niet fijn is nu.

Heb je een mentor daar? Het lijkt me handig om dat voorval van die fiets even te melden, want zelfs al hebben de graffitispuiters je niet persoonlijk willen aanvallen, het blijft nog steeds vandalisme en jij rijdt nu met een rode fiets rond. Wie weet kan de school je helpen met die rode kleur er weer af te krijgen, want het is tenslotte op hun terrein gebeurd.

Plaats hier maar wat je wilt. Als je even iets kwijt wilt, hoe klein of hoe groot ook, voel je dan vrij dat hier te doen. Liefst wel in het Nederlands, want mijn Duits beperkt zich tot het minimum. Binnenkort ben jij er vast zo goed in dat je je vriendinnen in Nederland jaloers kunt maken 😃 Staat ook goed op je cv, als je goed Duits kunt.

Weten je ouders dat je je niet zo goed voelt? Hoe lang zijn jullie al verhuisd? Je kunt hier met hen over praten, want zij zijn er voor je. Het was hun idee om naar Duitsland te komen, dus dan moeten ze jou wel steunen en extra lief voor je zijn :)

Groetjes
x
Persoonlijk vind ik dit op pesten lijken
Badge +2
Treiteren van de nieuwe die anders is gebeurt altijd. Drm ben ikal eens gewjsseld van school. Waar ik nu zit is er niks aan de hand.
Tis echt rot dat ze zo doen. Maar. T zijn altijd mensen die stoer doen omdat ze anders geen aandacht krijgen.
Ik hoop dat t hierbjj blijft. Ben benieuwd naar wat de afloop zal zijn. (Aangifte)

Reageer