Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Is dit iemand die me lastig valt?

• 27 december 2016
  • 28 reacties
  • 638 Bekeken

Hoi!
Vorige week zijn er best wel veel rare dingen gebeurt, achter elkaar door. Kort samen gevat:
Vorige week zijn er op momenten waarop ik het niet door had spullen van me afgepakt, en later weer terug gelegd zonder dat ik het door had. Dit konden zeker weten geen vrienden zijn die een grapje maakte ofzo. Ook was het niet dat ik de spullen gelijk na 5 minuten weer terug kreeg, nee ik moest echt de hele middag wachten en zoeken, totdat ik het weer terug heb gevonden op de plek waar ik het kwijt was geraakt. Ook was er op instagram iemand die een chat opende, maar me niks stuurde. De persoon die deze chat opende noemde zichzelf A, (dit was niet zijn insta naam, maar je kon wel duidelijk zien dat die persoon wilde dat de A opviel). Dat vond ik tbh best wel eng en die persoon stuurde me alleen maar een paar nummers en letters. Oja trouwens, voor mensen die niet weten wat ik met die A bedoel: op netflix is er een serie genaamd pretty little liars, en hierin worden de hoofdpersonen anoniem lastig gevallen door iemand die zichzelf A noemt. En in de insta naam zat ook de afkorting pll, van pretty little liars dus.
Ik dacht eerst dat ik omdat ik de serie kijk gewoon een beetje op hol sloeg, maar er zijn ook nog een aantal andere dingen gebeurd waardoor het misschien best zou kunnen dat alles een verband heeft met elkaar. Ik durf die andere dingen alleen niet te vertellen omdat het dan een beetje persoonlijk wordt haha.

Hebben jullie misschien tips? Hoe ik hiermee moet omgaan, hoe ik kan weten wie dit is, gewoon wat ik moet doen? Of ik het gewoon met rust moet laten? Ik hoop in ieder geval dat jullie me nu niet raar vinden ofzo!

Groetjes!!

28 reacties

Heei Umbrella,

Wat een vreemd verhaal. Ik zou dit zeler niet met rust laten, straks gebeuren er misschien nog vreemdere dingen. Ik zou het tegen iemand zeggen die je vertrouwd. Kun je persoon A op insta niet blokkeren ofzo? En met die spullen? Allemaal wel een beetje vreemd. Maar iemand moet toch geweten hebben dat jij op Netflix Pretty little liars keek? Dus het lijkt me wel iemand die je kent.

Succes 😉,
Groetjes X
Super bedankt voor je reactie, dat als eerste 🙂
Ik wil die persoon die zichzelf A noemt niet nu meteen al blokkeren, omdat, wie weet wat die persoon me nog te zeggen heeft?
Of moet ik dat juist niet doen?
Ik heb een vriendin verteld, over wat er allemaal gebeurde. Zij vond het ook ontzettend raar, en eng en echt ontzettend stalkerig overkomen. Zij vertelde me dat ik even moest afwachten, omdat het misschien gewoon puur toeval is dat deze dingen allemaal achter elkaar gebeuren. Dat dacht ik eerst ook, maar het is wel heel raar.
En over dat het iemand moet zijn die ik dus ken, vanwege pretty little liars.. Nja, het hoeft opzich niet persee zo te zijn dat die persoon me kent. Het is best een bekende serie toch? Dus zou je er opzich nog best snel vanuit kunnen gaan dat een meisje rond de 14 dit wel zou kunnen kijken. En als het iemand moet zijn geweest die ik ken, dan kan ik me niet voorstellen dat iemand dat in mijn omgeving zou doen. Tenminste, de mensen die weten dat ik de serie op netflix volg haha.
Ik weet het allemaal niet, en ik weet niet of ik het gewoon als puur toeval moet zien of juist niet.
Iemand 😢
Heei umbrella,

Ben ik weer 😉
Zijn die nummers en letters balangrijk voor je? Zo ja, dan zou ik even wachten met blokkeren. Zo niet, ik zou em direct blokkeren. Ik ben ook een meisje van 14 en ik kijk pretty little liars niet 😞. Je vriendin heeft wel gelijk het is wel een soort van stalker. Ik denk niet dat het toeval is.

Succes,
Groetjes X
Hela!
Als eerste wil ik je even zeggen dat ik absoluut niet bedoelde dat het raar is dat je de serie niet kijkt hoor, haha!
Hmm ik weet niet zo goed of die nummers en letters belangrijk voor me zijn. Ik denk dat ik daar misschien even goed over moet nadenken. Het zou trouwens nog best wel een datum kunnen zijn ofzo! Bedankt voor de tip!!
Liefs
Hoii,

Nee zo vatte ik het niet op hoor 😉. Is goed, ben benieuwd wat er uit komt;). Hou me even op de hoogte
Haaai,
De cijfers waren coordinaten, die uiteindelijk na lang zoeken wezen naar de geboorteplaats van een van de spelers uit de serie. En die speler is op dit moment zegmaar ontzettend belangrijk, terwijl die normaal maar een beetje een bijrol is. En dan bedoel ik echt al 3 seizoenen lang een bijrol & nu midden seizoen 4 belangrijk is. Er is dus best wel een kleine kans dat iemand gokt dat ik bij die aflevering ben.
Ga ik nu weer teveel op in mn serie?
Groetjes!!
Heei,
Ben je bij die aflevering?
Groetjes X
Holaa,
Jaa, dat is dus het rare.
Hooi,
Kijk je samen met iemamd pll?
Of heb je tegen iemand gezegt dat je daar bent?
Groetjes X
Hi,
Jaa er is 1 persoon die weet dat ik daar ben. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat dat de persoon is. Dat kan gewoon niet. Zij is ook de vriendin aan wie ik het heb verteld.
Xx
Heei,
Dan zou ik toch even tegen je vriendin gaan praten van er is maar 1 iemand die weet dat ik daar ben en dat ben jij. O en ze zei tegen je: je moet maar even afwachten. Misschien is het wel van je vriendin en komt er meer.
Ik snap het verband tussen de spullen en pll niet maar misschien is die er gewoon niet 😉.

Groetjes X
En?
Ze zei dat ze het echt niet was. Ze vertelde me dat toen ik haar alles vertelde ze dacht dat ik een grapje maakte.
Er zijn inmiddels ook nog andere dingen gebeurd, waardoor het echt niet kan dat zij het is.
Laatst ben ik gehackt op instagram, en mijn zoekgeschiedenis, wat de hacker dus had opgezocht, waren de cijfer die dat A account ooit naar me stuurde. Deze cijfers waren dus de coordinaten van een actrice uit die serie, die een bijrol had, en deze actrice haar account stond ook in mijn zoekgeschiedenis. Meer niet. En ik had dat 100% niet opgezocht. Mijn vriendin was de dag dat ik werd gehackt de hele dag bij me dus zij kon het onmogelijk zijn. Ik ben daarna nog 1x gehackt en mijn zoekgeschiedenis was weer hetzelfde als de vorige keer.
Ik heb verder dat A account daarna gedmd met de vraag wie die persoon is en wat tie wilt. Het account antwoorde daarop met dat ze dat die cijfers nooit naar me had gestuurd. Toen heb ik haar een screenshort gestuurd van de cijfers, zodat haar duidelijk was dat ik bewijs had. Plus ik heb het hack verhaal erbij gezet. Daar heeft ze nog niet op geantwoord! Ik probeer je op de hoogte te houden als er weer wat gebeurt.
Heb je misschien enig idee wat ik nog kan doen verder?
Iemand? 😢
Idd een vreemd verhaal. Zelf kijk ik ook geen pll, maar heb wel eens van anderen wat over die mysterieuze A gehoord.
Het is wel een lastig verhaal. Ik snap dat je er bang van wordt maar je kunt helaas ook niet echt naar de politie, want het zijn (gelukkig) geen bedreigingen.
Heb je al met je ouders hierover gesproken?
Heb je ook al antwoord gekregen van 'A'
Groetjess
Hoi!!
Super lief dat je reageert! En jaa, 'A' heeft gereageerd. Ze zei dat ze het echt een heel raar verhaal vond, dat ze verward was, en dat het ook amper kon doordat we elkaar niet volgde. Dus waarom zou ze mij dan die random cijfers gaan sturen. Ze zij ook dat in haar chat scherm de cijfers niet eens te zien waren. Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Het gene wat het dus nog verwarrender maakt:
Iedere keer als ik wat naar deze persoon stuur wordt ik die dag nog gehackt, met de cijfers en die actrice dus weer in mijn zoekgeschiedenis. Dit moet dus iemand zijn die het hele verhaal kent, omdat tie anders nooit wat van de cijfers kon weten. Nu begin ik me dus steeds meer af te vragen of het wel die 'A' is die mee steeds hackt, aangezien ik haar al had duidelijk gemaakt dat ik haar trucje door had. En ook nogal dom dat ze me dan precies nadat ik haar wat stuur gaat hacken. Misschien is er iemand die die persoon heeft gehackt en alles op dus die 'A' probeert af te schuiven? Dit hele verhaal wordt ook gewoon steeds vager,
ik begin het zelf bijna niet meer te snappen.
Liefss
Als ik jou was zou ik die A gewoon blokkeren en ook nog even met iemand anders gaan praten. Een volwassene het liefst. Als je je bedreigd voelt kun je altijd nog met een vertrouwenspersoon op school praten.
Succes!
En hou ons op de hoogte 😉
Maar weet je wat ik dus denk? Wie gaat dit verhaal serieus nemen? En met name een volwassene. Waarschijnlijk gaat tie gewoon denken dat ik aan het fangirlen ben.
En als ik A blokkeer? Straks wordt alles dan alleen maar erger. Die persoon kon makkelijk mn insta binnen, straks hackt tie me ook op andere dingen? Ik weet het niet...
ik zou in ieder geval wel tegen je ouders of een andere volwassenen zeggen dan geloven ze je misschien niet maar je hebt het wel geprobeerd en ik zou die screens laten zien. en er zijn dus mensen die jou kunnen hacken en dat moet je ook zeker zeggen want dat is niet echt normaal. en ik zou inderdaad wel even wachten met blokkeren maar je gesprekken met A wel screenen okal zegt diegenen dat hij zij dat niet doet en hou in je achterhoofd dat het iemand kan zijn die je kent dus al je een gesprek met A hebt niet al te bezorgd zijn al ben je dat misschien wel en als je dit verteld aan een volwassenen vooral vertellen over dat je gehackt word en de gespreken
Je hebt genoeg bewijs om te laten zien aan een volwassene. Heb je een volwassene in je omgeving die je vertrouwd?
Ik screen inderdaad alles! Dat blijf ik gewoon doen. Dat A account zei vorige keer dat ze ooit is gehackt. Dus ik heb haar nu gevraagd of er een kans is dat die persoon haar misschien weer heeft gehackt. Omdat het er steeds meer op lijkt dat zij het niet is maar toch weer wel, echt heel irritant.
Ik ben laatst ook gehackt op snapchat, en dat moet wel dezelfde persoon zijn omdat je kon zien dat ik op snapchat opeens een pretty little liars account volgde, en ik zeker wist dat ik dat niet heb gedaan.
En qua volwassene die ik vertrouw.. meh. Mijn mentor sowieso niet, en qua vertrouwenspersoon op school dat wil ik dus niet omdat ik die leraar amper ken. Er zijn wel andere leraren die ik heb die ik vertrouw, maar ik blijf steeds in mn achterhoofd herhalen dat ik niet serieus genomen zal worden, waardoor ik er dus niet eens over na wil denken om het er met een volwassene over te hebben. Tips?
Super bedankt voor jullie reacties! Echt heel erg fijn dat ik hier continu wordt geholpen!
Liefs
En trouwens, hebben jullie misschien nog ideeën qua wat ik aan dat A account kan vragen? Om erachter te komen of zij het uberhaupt wel is?
Alsjeblieft? 😢
Ik zou nu wel zo snel mogelijk iets aan dat hacken doen! Voor Android zijn er heel veel beveilingsmaatregelen te nemen. Voor Apple ligt dat iets anders. Er staat heel veel op het internet hierover. Zeker even kijken dus.

Ik denk dat je A het beste los kunt laten. Misschien dat die hacker van A dezelfde hacker als van jou is en misschien probeert hij gewoon een grap uit te halen. Tenminste, als er alleen rare dingen zijn gebeurd op het internet die verwijzen naar pll. Als er in real life ook dingen zijn gebeurd is het een ander verhaal en moet je ook echt wel gaan praten met iemand die hier verstand van heeft.
Succes en hou ons op de hoogte.

Reageer