Vraag

ineens paar minuten verdrietig gevoel

  • 10 June 2021
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey ik had een vraagje, 

 

Ik ben op de basisschool heel lang gepest en nu zit ik op de middelbare school waar ik een hele leuke klas heb,. Ik had een paar weken geleden dat ik een hele nare flashback kreeg. Ik voelde me gewoon toen minuten helemaal rot en kon er alleen maar aan denken wat voor (sorry voor mijn taalgebruik) tyfusleiers die pesters waren. Is dit raar?


5 reacties

Badge

Hey,

Zelf ben ik ook gepest en heb ik ook wel een flashbacks. Zo was ik laats op school en toen zag ik iemand die erg leek op een van mijn pesters waardoor ik ook veel flashbacks kreeg. Het is fijn dat je nu weer in een leuke klas zit zodat je je daar op kan focussen. Maar zodat je het weet je bent niet de enige met flashbacks.

 

Anoniem

Reputatie 6
Badge +3

Hey Doede182,

Het is zeker niet raar! Het is best begrijpelijk dat als je gepest bent dat je daar flashbacks van kan krijgen. Gelukkig heb je nu een leuke klas!

Als je dit vaker voelt en het zit je heel erg in de weg dan kan je het met iemand bespreken. Dan kan hij/zij je vast helpen.

Groetjes iemand.

 

Thanks, ik voel me vaak ook schuldig want ik zou het niet echt als slecht nieuws beschouwen als ze een ongeluk hebben gehad ofzo


Dat snap ik.. Je hebt een hekel aan die personen en het zal jouw niet zoveel uitmaken als er iets met ze gebeurd.

 

De meeste pester pesten omdat ze bang zijn om zelf gepest te worden, doen het om stoer te doen of zijn erg onzeker over zichzelf. De pester zijn natuurlijk ook gewoon mensen.

 Persoonlijk vind ik dat je je niet schuldig hoeft te voelen om die gedachtes. Jij hebt een hele nare tijd gehad.. en hopelijk zie je de pesters nooit meer! Gelukkig is die tijd nu over :)

 

Groetjes van mij!

Reputatie 3
Badge +2

Thanks

Hey Doede182.

 

Gelukkig heb je nu een leuke klas! Dat vind ik fijn om te horen☺️
 

Ik vind het niet raar dat je flashbacks hebt nee.. Het pesten is bij jou denk ik een trauma waardoor het (af en toe) kan gebeuren dat je flashbacks hebt. Ik heb zelf ook vaak flashback naar trauma’s die ik heb meegemaakt.

 

Wat je kan doen is hierover praten met iemand zoals met je ouders. Die kunnen je dan denk ik wel helpen om rustig te worden en weer positiever te gaan denken als je een dipje hebt.. En mag sowieso met je ouders praten over dit onderwerp die zijn er namelijk voor jou! Gelukkig is nu alles weer beter en heb je nu een leuke klas probeer dat te onthouden!😉

 

Je kan natuurlijk ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig vind en je verhaal anoniem kwijt wilt!

 

Groetjes van mij!

~NaamNietBekend

Thanks, ik voel me vaak ook schuldig want ik zou het niet echt als slecht nieuws beschouwen als ze een ongeluk hebben gehad ofzo

Hey Doede182.

 

Gelukkig heb je nu een leuke klas! Dat vind ik fijn om te horen☺️
 

Ik vind het niet raar dat je flashbacks hebt nee.. Het pesten is bij jou denk ik een trauma waardoor het (af en toe) kan gebeuren dat je flashbacks hebt. Ik heb zelf ook vaak flashback naar trauma’s die ik heb meegemaakt.

 

Wat je kan doen is hierover praten met iemand zoals met je ouders. Die kunnen je dan denk ik wel helpen om rustig te worden en weer positiever te gaan denken als je een dipje hebt.. En mag sowieso met je ouders praten over dit onderwerp die zijn er namelijk voor jou! Gelukkig is nu alles weer beter en heb je nu een leuke klas probeer dat te onthouden!😉

 

Je kan natuurlijk ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig vind en je verhaal anoniem kwijt wilt!

 

Groetjes van mij!

~NaamNietBekend

Reageer