Beantwoord

ik wordt gepest online

  • 6 June 2019
  • 3 reacties
  • 281 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
beste iedereeen ik ben anneniempje
k wordt geappt door mensen online
ol heb dus ruzie met een jongen en opeens gaan 5 meisjes mij appen en mij dik noemen
en ga zo maar door
en ik ga me nu echt onzeker voelen.......


wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 June 2019, 16:35

Bekijk origineel

3 reacties

dankje jullie voor alles
Dat is erg vervelend!
Probeer er met iemand over te praten, zodat jij er niet alleen voor staat.
Hier vindt je meer informatie over CyberBullying
Hey,

wat vervelend dat je online gepest wordt!

Heb je enig idee wie het zijn die je pesten? Ik zou aanraden om naar je mentor te gaan en het tegen hem/haar te vertellen. Hij/zij kan dan met die kinderen gaan praten zodat het ophoud of regelen dat het gezamenlijk uitgepraat wordt.

Je moet hier zeker niet onzeker over worden! Dat die jongen waarmee je ruzie hebt hulp nodig heeft van anderen zegt meer over hem dan over jou. De kans is groot (lijkt mij) dat hij zelf juist onzeker is en daarom hulp nodig heeft van anderen. Persoonlijk vind ik het juist zwak om andere kinderen bij een ruzie te betrekken, dat betekend (vind ik) dat hij denkt dat hij het in zijn eentje niet kan winnen. Je moet je er niet zo veel van aantrekken.

Je zegt dat ze je gaan appen, dan kun ze toch gewoon blokkeren en wanneer ze dan iets zinnigs te zeggen ze het maar gewoon tegen jou en plaats van zich verschuilen achter te telefoon. Ik vind het zwak om niet juist naar die persoon toe te gaan en het gewoon recht tegen hem/haar te zijn, maar persoonlijke confrontatie kan ook verkeerd uitpakken. Dus blokkeer hun gewoon en zie hoe het verder uitpakt en ga naar je mentor en laat hem/haar de gesprekken lezen, dan zal hij/zij je echt wel helpen.

Sterkte!


Met vriendelijk groet,

Reageer