Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik wordt gepest, mishandeld en snijd mezelf. HELP

• 1 december 2014
  • 13 reacties
  • 790 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hallo iedeeen ik heb een vraag,
Ik wordt al gepest vanaf de basisschool. Dit komt omdat ik anders was dan andere kinderen. Ik ben toen ik 4 was uit huis geplaatst omdat mijn vader mij heeft mishandeld. Ik wilde zelfmoord plegen. Toen heeft mijn moeder besloten om mij uit huis te plaatsen. Ik woonde dus in een groep en dat vonden andere kinderen eng ofzo en daarom wilde ze niks met me te maken hebben. Ze scholden me uit en sloegen me. Dit heeft mij heel erg veel pijn gedaan. Toen ik 10 was mocht ik weer thuis wonen. Maar toen moest ik ook naar een andere school. Ik werd ook op die school gepest omdat ik altijd het stille meisje was. Toen ik 11 was ging ik naar de middelbare school en ik dacht een nieuwe school een nieuw begin, maar dat bleek al gauw niet te kloppen.
Ook op die school wordt ik (nog steeds) gepest. Ik heb faalangst en heb hiervoor trainingen op school, maar dat helpt ook niet. Thuis gaat het ook niet goed. Ik heb een Autistisch broertje dat erg agressief is. Ik wordt vaak door hem geslagen en soms sla ik dus terug. Meestal komt mijn moeder dan binnen en slaat mij omdat ik boos ben op mijn broertje. Ik wordt ook gewoon onnodig geslagen door mijn moeder. Het pesten wordt allen maar erger en het slaan enzo thuis ook. Ik snijd me nu ook. (al vanaf de 1e klas) en ik kan er niet meer mee stoppen. Ik heb ook al meerdere keren zelfmoord geprobeerd te plegen maar dit is alle keren mislukt. Nu is mijn vraag aan julie wat kan ik doen zodat het niet erger wordt ( het pesten, het slaan en het snijden enzo) ik weet dat er ergere dingen zijn maar ik wilde toch even mijn verhaal kwijt. Iedereen die de moeite neemt om het te lezen, alvast bedankt daarvoor

13 reacties

lieve Miriam, 

Wat heftig hee! Ik schrik hier echt van!

Kan je hier met iemand over praten? het is echt heel erg wat er gebeurd. Misschien gaat met je mama praten lastig, maar wat denk je van je mentor? of je huisarts? je kan ook (via de kindertelefoon bijvoorbeeld) contact opnemen met jeugdzorg
zelf kan je dit niet echt oplossen, maar met hulp wel

Misschien voel je alsof jij t probleem bent, maar dat is echt neit zo schat! de stituatie, dat is het probleem! en daar kan wat aan gedaan worden, echt waar!

Kan je proberen van jezelf te gaan houden?
Bijvoorbeeld elke week iets liefs voor jezelf doen. dat mag klein beginnen. bijvoorbeeld in bad, je nagels lakken, een nieuw t shirt kopen, alles mag!

Ik uhh, ik moet hier even over na denken. echt heef heftig dit.
stay stong!
echt heel veel sterkte!

xx
pheebe
Hoi,

@Nickoxo: Dit is geen goede manier om te helpen, dit kan aanstootgevend werken voor de topic starter, dus pas alsjeblieft op met wat je zegt! Je zegt dat ze normaal moet doen, maar zeg eens eerlijk, vind je jouw reactie normaal? Ik in ieder geval niet.

Wat rot voor je meid!!
Ik begrijp heel goed dat het een vreselijk rot gevoel kan veroorzaken als je zo gepest wordt, ik ben ook jarenlang gepest, omdat ik 'anders' was, maar weet je: iedereen is anders. Dat is wat mensen uniek maakt! Het duurt even voordat je dat zelf inziet, dat is menselijk, maar geloof me, ik weet zeker dat de mensen die het slachtoffer zijn, in de meeste gevallen de prettigste mensen zijn!! Praat erover, maakt niet uit met wie, Pheebe heeft al wat suggesties gegeven ;)
Ik vind het echt erg dat je ouders je zo behandelen, ook dat je geslagen wordt omdat je boos bent op je broertje vind ik absurd, dat gebeurt nou eenmaal bij broers en zussen.. Welke vorm van autisme heeft je broertje als ik vragen mag? Gewoon nieuwsgierig 😉 Ik heb zelf ook autisme, syndroom van Asperger.

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen schat en ik bid voor je dat je snel uit de ellende komt!
Trek je overigens maar niets aan van Nickoxo, wij weten wel beter! Ik heb mezelf ook gesneden en ik denk dat we allemaal weten dat zelfverzekerd leren zijn tijd kost en gemakkelijker gezegd is dan gedaan..

Sterkte! Je kunt het meid!

xx
doe normaal man ik zweer mensen in afrika hebben t veel zwaarder en jij snijd jezelf? zulke mensen zijn echt slecht lol leer zelfverzekerd te zijn XD

Hey, als jr zo gaat kijken heeft niemand dus t recht om ongelukkig te zijn, behalve een iemand, die t t aller zwaarste heeft.
Ik denk dien dat t zo werkt. Dit is niet iets waar je voor kiest. Het overkomt je. En t enige wat je kan doen ik terugvechten. 

Ja tuurlijk, in Afrika zijn kinderen die t heel zwaar hebben! Maar dat betekend neit dat dot neit heel heftig is!

Als t zi simpel was als jij zegt om er van af te komen, dan had niemand zich meer zo gevoelt.
Let op forumregel 2: ga respectvol met elkaar om. De reactie van Nickoxo is verwijderd, omdat die in strijd was met forumregel 2.
Let op forumregel 2: ga respectvol met elkaar om. De reactie van Nickoxo is verwijderd, omdat die in strijd was met forumregel 2.
m

kunt u mijn laatste reactie dan ook verwijderen? Daarin ga ik alleen maar op zijn reactie in.
hey!

wow om eerlijk te zijn dit is een soort van wat ik heb
maar geloof me snijden is niet het antwoord!!!
ik deed het ook maar die littekens doen je alleen denken aan zware dagen
en nachten

zoek hulp de mishandeling is wel erg , dat maakt je alleen depressiefer
en het pesten moet je niet bang voor zijn ,  stap op naar je mentor geloof me
dat helpt, ik werd gepest door oudere kinderen maar toen ik naar de mentor afstapte
was alles gestop en kon ik met een gerust hart verder gaan.
sterkte 'what doesnt kill you makes you only stronger
'
je kan alles aan, zoek hulp. hulp is nooit fout
en nog maals sterkte xxx anonymous
Heei  lieve miriamxx,

Wat verschrikkelijk voor je 😞 Zo heftig, ik dacht dat ik het zwaar had!!

Runscript, wat vreselijk flauw, heb eens respect voor mensen die het zo zwaar hebben!!

Ik kan niet zeggen wat je moet doen, maar misschien moet je eens hulp zoeken. Een psycholoog, mentor, familielid,
Want dit kan écht niet zo doorgaan, mishandeling is strafbaar. Dus het moet ophouden.

Je kunt altijd een anonieme hulp zoeken, die kan je mischien beter advies geven dan ik.
Ik vind het verschrikkelijk wat je nu moet doorstaan.

U are suicidal, and still here
   I'm so proud of you

X
xxx
Tina
grapje ns is altijd te laat 

Mag ik vragen waar dit op slaat???? Dit is srs!
Als je een familielid hebt waar je een goede band mee hebt probeer deze dan op te zoeken. Praat met diegene.

Snijden is zoals de rest al zegt niet de oplossing.
Het mishandelen moet inderdaad ophouden. Je kan hiervoor ook naar de kindertelefoon bellen om zo je verhaal duidelijker te maken en gerust gesteld worden.

( Kindertelefoon: 0800 0432 (gratis) )

Wat bij mij hielp vroeger tegen pesten was om mijn zelfvertrouwen omhoog te krikken door middel van een zelfverdedigingssport. Bijvoorbeeld judo.
Nu is dat niet voor elk kind weggelegd maar ik kan het iedereen aanraden.
Op je school zijn altijd vertrouwenspersonen. je kunt hiernaar vragen via je mentor. Je kunt praten met een vertrouwenspersoon, zonder dat anderen het te weten komen.  Een vertrouwenspersoon kan je tips geven, en misschien kan hij/zij je hulp aanbieden via verschillende instanties. Maar dan komen je ouders het ook te weten, dus dat is je eigen keuze. Ik denk oprecht dat het je kan helpen! 

Ik zelf word ook gepest en heb ook niet de beste situatie thuis,  mijn zusje heeft ook autisme en mijn vader kan wel eens uit de bocht vliegen. maar wat jij meemaakt , wow. Ik heb respect voor je dat je er nog bent, hou dat vol!  Bedenk voor jezelf: Als ik doorga en door knok, zal het allemaal goed komen. laat die pesters een poepie ruiken! later ben jij  een succesvolle gelukkige vrouw en de pesters zullen jaloers zijn!  Geloof in jezelf! het komt goed, echt waar! I love you!??
Heei iedereen
Om heel eerlijk te zijn was ik dit topic een beetje vergeten, sorry!
Maar hoe dan ook, het is wel nig steeds aan de gang enzo.

Om te beginnen pheebe
Nee, ik kan er met niemand over praten denk ik, ondanks ik toch gisteren volgens mij naar de vertrouwenspersoon heb gemaild e gevraagd heb voor een gesprek, weet ik nog steeds niet zeker of ik dit wel wil.

Ten 2e LI-EF
Mijn broertje heeft PDD NOS., maar de zware vorm ervan zegmaar.

Ten 3e iisuperwomnii.miranda
Ik weet dat hulp zoeken niet fout is, maar de stap om te nemen naar hulp is zo griot, en ik weet nog steeds niet of ik het wrl durf,

Ten 4e Xxfinding_neverlandxX
Waarom dacht je dat jij het zwaar had? Iedereen heeft zn problemen en misschien zijn jouw problemen wel net zo erg als de mijne, je moet niet problemen gaan vergelijken,
Uk weet dat mishandeking strafbaar is maar ik weet nog steeds nit of ik wel durf te praten. Ik ben bang om de stap te nemen en voor de reactis, aan de ene ksnt wil ik het wel zodat ik hulp jan krijgen, maar aan de andere kant denk ik ook dat ik het net zo goed niet kan vertellen want als ze niks weten van je, is er niks aan de hand enzo! En kan je grwoon je leven verder leven zoals het ju is zonder dat er ook nog allemaal gezeik komt door middel van vragen als hoe gast het nu met je? Ik vind dat echt hel erg irritant

En tot slot JGP ik kan niet praten mt een famillielid, want ik heb geen contact meer met mn familie, alleen maar met mn moeder en mn broertje. Ik wil ook heel graag ok een vecht sport, namelijk kickboksen, maar dit mag absoluut niet van mn moeder! En dat vind ik geeoon niet eerlijk
Maarja het leven is nou eenmaal niet eerlijk

Sorry voor de lange reactie
Xxx miriam
Heyhey,

Super knap dat je naar je vertrouwenspersoon hebt gemailt!
Tuurlijk si praten eng, maar door communicatie kan het echt beter worden!
Je hoeft neit ineenskeer alles op tavel te gooien.
Beetje bij beetje. Steeds wat je los durft te laten.

Ik wilde ook altijd oo kickboksen maar dat mag ik ook niet! Wat ik heb hpgedaan is een abbonoment op de sportschool genomen en daar vergeven ze kickbokslessen die je mee kan doen. Zo kan ik loch lekker 'vechten'.

Stay strong sweety!

*hugs*
Heei
Thnx voor je reactie xxx.
Je hebt wel gelijk dat alles weer beter zou kunnen worden door communicatie, maar iets in me zegt dat ik het niet kan. Ofzo en dan begin ik te twijfelen en weet ik niet of ik het nog wel wil.
En dat van dr sport school zou een goed idee kunnen zijn als ik weer mag sporten van mn ma, dat mag niet meer omdat ze me veel te dun vind en ik amper eet, en daarom mag ik niet meer sporten want dan is ze bang dat ik meer ga verbranden dan dat ik nuttig zeg maar.
Xxx

Reageer