Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik wordt gepest hoe kan ik het stoppen?

hoi
ik word heel erg gepest in de klas iedereen is tegen mij weten jullie mischien  hoe ik  dat kan stoppen ik voel me namelijk ook niet fijn in de klas
groetjes 
alvast heer erg  bedankt

13 reacties

Nou het hangt er van af HOE je gepest wordt en dan kan ik je misschien helpen....
Ik zit met hetzelfde probleem, sorry...
je kan het aan iemand zeggen bijv. je leraar of je mentor of je vertrouwingspersoon.

je kan het gwn tegen de pesters zelf zeggen of ze kunnen stoppen en als ze toch doorgaan moet je dit wat er boven staat doen of even verder lezen...

je kunt een keer aan de kinderen van je klas (die je eigenlijk aardig vind) vragen wat zij van bepaalde kinderen vinden. Soms kan het zijn dat ze gwn mee doen! "meelopers". Om niet zelf het slachtoffer te worden! (dit heb ik ook gedaan en het werkt! ^^ Ik bedoel de 3e tip).
Bedankt voor je tips 🙂
Alsjeblieft! Ik help graag! Vooral met pesten!
Nog meer tips die ik gister heb gedaan en het werkte!:

Als je het de pesters niet durft te vertellen, moet je een brief gaan schrijven naar een van de pesters die je denkt dat hij/zij je wel begrijpt en dat hij/zij er is op weet...

Succes!
Ligt eraan waarmee of hoe. Er is een groot verschil in oplossing
Hoihoi,
vertel het aan 1 iemand desnoods een vreemd meisje/jongen van school.
die zegt je moet naar de mentor gaan en uiteindelijk ga je niet Vanseveren na denken gewoon naast der gaan staan en zeggen ik word gepest.
ik werd al 5 jaar gepest ik heb dit gedaan en na 3 weken stond ik huilend naast me mentor en het is opgelost.
ze zijn van school geschorst en moesten 2 weken thuis schrijfwerk maken en dat was super veel.
ze hadden nergens tijd voor alleen schrijven.  Succes!

knuffies,
Kiki
Heyhoi,

het beste is om op een vechtsport te gaan, niet omdat je ze dan in elkaar kan slaan, maar omdat je daarbij een zelfverzekerde houding krijgt aangeleerd. Zeker niet de eerste de beste keer agressief worden, dat is een slecht idee. Maar je krijgt er niet alleen zelfvertrouwen door, ook kun je als zij je fysiek gaan pesten jezelf verdedigen (VERDEDIGEN, NIET AANVALLEN)

Dit heeft mij erg geholpen, succes xo
hey ik kan makkelijk zeggen dat je niet kisten en kom voor jezelf op, ik heb mn 1e jaar van de middelbare school ook
door heen moeten slepen voor mij was het ook niet makkelijk. maar nu ik straal van de zelfvertrouwen. ik doe nu MMA
soort kickboks en leerde voor mezelf opkomen het is belangrijk dat de mensen die je pesten ook maar mensen zijn
en hun ook zwakke plekken hebben iedereen maakt wel iets mee dus hun zijn heus niet beter als jou ! als hun erger mee
zitten hoeven ze dat niet op jou af te reageren en dat mag je best een keer zeggen tegen ze ! dan zeg je niks fout dus kunnen
ze je er ook niet mee terug pakken. als je dit moeilijk vind zou ik hulp vragen bij je mentor/coach. en vragen of je kan overgeplaatst
worden na een andere klas , be strong en never give up het komt wel goed dat beloof ik je ! 
Er zijn meerdere oplossingen: 1e Sla ze inelkaar. 2e Zeg het tegen iemand die je vetrouwd. 3e Ouders.
Gewoon ze in elkaar slaan.
Vorig jaar werd ik ook heel erg gepest. Ik wou het eerst niet tegen mijn mentor zeggen maar mijn vriendinnen vonden het zo erg voor me dat zei het hebben gezegt. Dus mijn advies voor jou: vertel het tegen je mentor, leraar of ouders

Reageer