ik wordt gepest door mijn ziekte

  • 30 January 2020
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

hi 

ik wordt gepest omdat ik tourettes heb en kinderen in mijn klas vinden dat kennelijk grappig.

ik heb tics dat ik met mijn hoofd schud en dat mijn ogen de andere kant op bewegen.

en ik heb een tic wat kennelijk heel grappig is die tic is dat ik mezelf sla.

en als ik daarna auw zeg moet iederene lachen maar ik doe mezelf echt heel erg pijn.

ik hab erover nagedacht om mezelf pijn te doen maar door mijn tourettes kan dat niet.

dus heb ik nu heel vaak zelfmoord gedachten.

ik wil zo niet veder want geen een van de leraren doet er wat aan ze lachen zelfs mee.

en ik weet nu niet wat ik moet doen ik ben al vijf eer van school gewisselt 


4 reacties

hey philo

 

vervelend dat je last van tics hebt. het is niet leuk dat je gepest woord door je tics. 

 

ik heb zelf ook last van tics. ik heb een trucje zodat ik bijvoorbeeld mijn hoofd niet schut. nou ja feitelijk wel. als ik hem voel aan komen dat ik naar recht ga schudden zeg maar ga ik zelf naar link zo dat ongeveer mijn hoofd stil blijft.  

ik zelf sla me zelf ook als tic. bij die kan ik niet heel goed tegen houden. mijn vrienden lachen er ook om maar dat is zeker niet pesten. want ja het kan pijn doen maar het komt vooral omdat ik juist ou zeg daarna. heb jij het wel uitgelegd aan je klas? 

@pin heeft ooit vertelt dat er ook therapieën voor zijn als je er echt last van hebt. maar ik weet het niet meer helemaal..

 

ik kan ze zelf ook onderdrukken maar dan heb je een echte goeie zelf beheersing nodig... 

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt!

 

groetjes blue 

Heyy, wat vervelend voor je, dat is echt niet aardig van de kinderen en ik vind het erg raar dat de leraar zelfs mee lacht. Je zou tegen een van je leraren kunnen zeggen dat je er niks aan kan doen en je het helemaal niet leuk vindt dat ze je uitlachen. Je zou het er ook met je ouders over kunnen hebben, als zij het nog niet weten. 

Ik heb ook wat gevonden over zo’n ticstoornis. https://www.parnassiagroep.nl/uw-probleem/ontwikkelingsstoornis/ticstoornis/gilles-de-la-tourette 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen! Liefs, Naira193 :heart:

Hey philo een van mijn vriendinnen (mijn ex) heeft ook zo'n tic het is niet leuk dat mensen je uitlachen maar je kan zelf ook lachen na zo'n tic dan zal het lachen ze vergaan je pijn doen of zelfmoord is nooit de oplossing ik heb zelf ook een zelfmoord poging gedaan en ben blij dat ik gered ben

Hoe ouder dat je word hoe minder mensen het boeien.

Reageer