Vraag

Ik word via Whatsapp gepest door nummers die ik niet ken, tips?

  • 31 October 2019
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

ik word al bijna een half jaar gepest. Ik wil graag dat het stopt, omdat ik mij er heel onzeker en bang door ben gaan voelen(en ik was altijd al verlegen) Ik heb het al aan mijn ouders en aan mijn mentor op school verteld. Er is alleen 1 best groot probleem, ik word namelijk via whatsapp gepest door anonieme nummers. Ik weet dus niet door wie ik word gepest.

Hebben jullie tips voor mij?


6 reacties

Oh ja, screenshots maken is inderdaad een goed idee, zoveel mogelijk bewijs verzamelen maar je hebt wel dat probleem met dat hij/zij anoniem is.

-Dr8gon99

Hi,

Kweet niet of t al is opgelost, maar ik zou hier screenshots van maken en naar iemand toe stappen die je kan helpen

Hallo Girl-Online :)

Wordt je nog steeds gepest op WhatsApp, zo ja, dan kun je de pester proberen te blokkeren. 

-Dr8gon99

Hoi

wat rot dat je gepest wordt

probeer niet te reageren op onbekende personen

en anders vraag WAAROM ze je lastig vallen en kijk o jij rechtvaardig kan zijn.

ik hoop dat dit hielp

groetjes Lucciaaa

Badge

Hoi N_V

bedankt voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad nummers die ik niet in mijn telefoon heb staan:stuck_out_tongue_winking_eye:  

De tip van het blokkeren is inderdaad een goede tip die ik ook al een paar keer heb toegepast, het enige jammere is dat het steeds weer andere nummers zijn en niet 1 en dezelfde. Ik blijf dus maar mensen blokkeren.

Maar ik wil je wel heel erg bedanken voor je tips.

Hoi

Wat stom dat er mensen zijn die jou pesten, dat is namelijk echt niet normaal! Ik vind het overigens heel knap dat je het aan je ouders en mentor hebt vertelt. 

 

Ik heb eigenlijk een redelijk makkelijke oplossing voor dit probleem.

Op whatsapp is het niet mogelijk om iemand te appen met een anonieme nummer.

Het kan wel zo zijn dat er mensen jou appen die een nummer gebruiken die jij niet kent. De oplossing is om dit nummer te blokkeren, zodat ze jou geen berichten meer kunnen sturen. Het is niet leuk om dat vaak te moeten doen, maar de dader geeft het uiteindelijk wel op, omdat het zo veel moeite kost.

 

Wat wel kan is dat ze jou anoniem bellen, maar dan kan je aan de stem horen wie het is. Ook kan je anonieme telefoontjes niet opnemen, aangezien het vaak oplichters zijn of mensen die je niet of nauwelijks kent.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Reageer