Vraag

Ik word gepest op school

  • 15 May 2022
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Badge

Ik ben Bram en ik ben 12 jaar oud. Toen ik een keertje in de klas zat te werken met een vriend kwamen er 2 jongens naar me toe en zeiden dat ik een bolle olifantenneuker was. Dat vond ik niet leuk dus ik ging naar de juf. Die zei dat ik gewoon stop moest zeggen maar in groep 8 werkt dat natuurlijk niet. Ze gaan er maar mee door. Hebben jullie tips om ze te laten stoppen?


3 reacties

Hey hoi! 
wat ontzettend naar dat je gepest wordt!! 
Echt super stom! Mensen die pesten zijn zelf waarschijnlijk jaloers, of onzeker! Je kan wel zeggen: trek het je niet aan, zeg stop, laat het van je afglijden. Maar dat werkt niet. Makkelijker gezegd dan gedaan! Goed dat je naar je juf bent gegaan! Daar heb je veel moed en lef voor nodig!! Echt heel knap. Ja, stop zeggen helpt natuurlijk niet. Misschien wist ze niet wat ze met die situatie aan moest? Je kan met de kindertelefoon bellen/chatten. Hun hebben heel goed advies! Ook kan je een keer aan hun vragen waarom ze nou zulke dingen zeggen? Je kan het ook maar beter aan je ouders vertellen! Er is een subforum en dat heet “pesten”. Je kan daar een kijkje nemen. Daar staan veel tips en ervaringen! Ik wens je heel veel succes! En je kan even dit bedenken: Over ongeveer 2 maanden is groep 8 klaar. Als je dan over gaat zit je op de middelbare school! Dan heb je hopelijk ook geen last meer van hun!! Nogmaals heel veel succes!! 
groetjes,

 JooJootje

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb totaal geen ervaring met gevoelens dat je gepest bent. Maar dat kan ook gewoon liggen aan mijn manier van aanpak

Als iemand dat tegen mij zegt, zeg ik gewoon:"ok. Dan ben ik dat maar. Kan mij het wat rotten?". 

Badge

-onnodige quotes verwijderd-

leraren doen er eigenlijk helemaal niks aan lol, just a heads up

Reageer