Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik word gepest omdat ik nerd ben.

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit in de brugklas. op vwo Gymnasium. en ik heb een lelijke ronde bril 
Ik werk best wel hard voor school en pesten ze me omdat ik nerd ben. Ik doe me best om lage cijfers te halen maar dat helpt niet ze pesten me nog steeds 😢

17 reacties

heei
je hoeft geen lage cijfers de halen  omdat ze je pesten en  je bent geen nerd !   echt als je hard werkt voor school is dat toch goed  dan kun je door  negeer die mensen gwn   mensen pesten je tegenwoordig met alles
Gewoon jezelf blijven! Beter slim dan dom 🙂
heey, ja en laat ze denken wat dat ze willen! jij moet goede cijfers halen met goede cijfers kun je een een goede job vinden!
en met je bril laat ze doen!  en als ze je pesten zeg niets terug, en wees kalm en lach ze gewoon uit! ik weet dat het moeilijk is maar dat help 😃
heeeii,
jij bent niet slim bezig!
lage cijfers halen???
denk eens aan je toekomst?
als je zakt of lager moet dan krijg je er spijt van.
je kan later veel meer kanten op als je goed je best doet.
ik snap heeel erg goed dat je het vervelend vind...
als je er zo mee zit kan je het met je ouders delen.
het is goed om er over te praten. :]

tenslotte er is vast wel iemand op de héle school die jou erg waardeert zoals je bent!
je hoeft niks aan jezelf te veranderen om dat andere jou niet leuk vinden zoals als je bent,
schijt aan hun, dan hebben ze pech!
geloof me zoek gewoon mensen die jou wel waarderen stel je open voor anderen en ga ergens in de aula bij anderen zitten.
misschien ben je bang maar dat is nergens voor nodig!

succes!

x

remember;
just be true to who you are. 🙂
Ik weet precies wat je bedoelt !
Maar Laat je niet doen door hun! ik bedoel, je haalt hoge cijfers en dat is GOED!
trek je er niks van aan, alsjeblieft. Laat ze zeggen maar hoe betere punten je haalt hoe BETER je op het einde van het jaar,
Keuze hebt voor je beroep!! Jij zal dan VEEL geld verdiennen.
Maar die Meisjes & Jongens die jou Nerd noemen maar ze GEEN goeie punten halen, die zullen een SLECHTE Job hebben en
Geld problemen,.. en ben jij misschien dat meisje / die een villa geeft, of jeep of..
Nu is het belangrijkste laat je niet doen ! Die Domme Mensen die dat zeggen zijn gewoon zielig.
Denk aan later; je kinderen die je zal hebben,..
Alles voor hun kopen is ook niet goedkoop ;o. Dus leer maar goed verder voor je toekomst :)
Voor een mooie toekomst moet je hard werken :)

Groetjes & Als er iets is laat maar weten :] 
~ ?
Ik ken het heeeel goed, ben vroeger ook gepest omdat ik een 'nerd' was. (had ook een ronde bril en goede cijfers)
Let op de aanhalingstekens.  Als je hoge cijfers haalt en er hard voor werkt ben je echt geen nerd
Dan ben je gewoon slim!
Een nerd zijn is gewoon een domme uitdrukking die mensen gebruiken omdat ze eigenlijk jaloers zijn.
Want halen zij zulke goede cijfers?
Nee! En omdat ze dat niet goed kunnen accepteren pesten ze de mensen die het beter doen.
Lage cijfers halen is niet de oplossing!
Je moet het woord nerd eigenlijk niet als een belediging zien, want het betekent gewoon dat je slim bent.
En als mensen je beoordelen naar cijfers en uiterlijk, wil je dan wel met deze mensen omgaan?
ik weet dat het moeilijk is en dat je er gewoon bij wil horen, maar vraag je af of er iemand is die je wel gewoon ziet zoals je bent?
En vertel die het hele verhaal!
misschien, als het pesten niet weggaat, kan je denken aan naar een andere klas gaan.
Ik heb zelf nu lenzen en ik merk dat mensen die mij niet goed kennen (mijn vriendinnen maakt het niks uit) anders tegen mij doen.
Is dit misschien ook een optie voor jou? I
Hopelijk heb je er iets aan!
p.s en denk inderdaad aan later als je het even echt niet ziet zitten!
ik heb 4 woorden voor je en onthoud dat goed 

JE BENT GEEN NERD

groetjes van dtje 
ps: het is alleen maar goed dat je zo goed kan leren ik wordt er ook mee gepest en probeer dat het het ene oor in gaat en het andere oor eruit 
Als je in mijn vorige klas zat, zou dat geen probleem zijn, ook vwo gymna klas. We hebben hier ook kindere die echt kei hoge cijfers halen, endan roepen we ook nerd, maar als je nerd ben ben je by ons gwn ffies hot topic =d
hey,

niet zo slim om lagere cijfers te gaan halen omdat ze je nerd noemen.
hoop dat je snel kan omdraaien in je hoofd van ze noemen mij zo omdat ze jaloers zijn op mijn mooie cijfers.
dat er niets mis mee is om je zelf te zijn. en als andere daarom jou uitschelden met nerd dat het eerder aangeeft hoe dom zij zijn.
ik vind je in ieder geval geen nerd.
misschien kan je beter eens met je mentor/mentrix erover praten en als dat niet helpt een vertrouwenspersoon.
ze moeten je helpen! iedereen heeft het recht zich fijn te voelen op school en zichzelf daar te kunnen zijn dus ook jij!
sterkte
hey,

jammer dat je je cijfers lager laat zijn dan dat je eigenlijk kan.
je merkt zelf dat ze je niet minder gaan pesten kan je beter toch weer betere cijfers halen.
lijkt mij dat je eens met je mentor/mentrix moet praten.
of met je ouders? misschien kunnen die samen met jou dan eens met je mentor/mentrix erover gaan praten.
sterkte
Nerd betekent slim!

Een andere optie is dat het ervaart als een compliment!!!
Ik bedoel; ze zeggen dat je slim bent, wat vind je daar vervelend aan??

ZEG: Het is waar, ik ben slim! Bedankt!

Als ze zo doorgaan steeds, zeg je:

Ja, ik ben slim, nou weten we het wel! Bedankt! Willen jullie misschien stoppen hiermee?
hoiiii,

lage cijfers gaan halen om die gasten dat is pas dom!:eek: (soorrryy)
je bent helemaal geen nurd!!!! Nurds durven dit niet te schrijven!!!!!!!!!:o
praat er met je mentor over en hopelijk helpt die je verder!
ik kan je wel zeggen blijf gwn hoge cijfers halen!!!!
en wat die bril betreft maak je er niet te druk om (wel makelijk gezegt zo😕)
en als je er echt heeeeeeeeeeel erg mee blijft zitten overweeg dan lenzen (maar dat is echt de laatste optie)

xxxjes meertjuhh suc6
Be yourself!
Ik doe zelf ook gymnasium, ik doe het voor mezelf.
Over een paar jaar kun je ze uitlachen omdat jij meer hebt bereikt dan hun.
Het komt wel goed!
hooi,

nou je hebt genoeg reactie gehad :D

maar,lage cijfers moet je niet doen... je bent geboren met goede geheugen joh!! wees blij dat je dat hebt..want je kan echt een hele hele goede baan krijgen 😃 en dan als  je dat later hebt.. zou ik die neppe pesters uitlaggen die thuis zitten mdat ze dat niet hebben;)

kwa uiterlijk gaat het omjezelf als jij je prettig voelt hoe jij nu bent moeet je zo blijven:D

su6 X
Hey, je moet niet je best doen om lage cijfers te halen, Dat is erg slecht voor je toekomst, want als je dat doet, weet ik zeker dat je erg spijt krijgt in de toekomst, je moet gewoon je best blijven doen & doorgaan, verder als de kinderen je een nerd noemen dan hebben ze pech, want hoe hoger het niveau hoe betere baan je hebt & hoe meer geld, en trouwens, ik snap dat je het onzeker maakt dat ze je zo erg onderdrukken met het woord 'nerd' als je der last van hebt en het tenkoste gaat van je cijfers & toekomst,  denk ik dat je beter maar met je mentor erover kunt hebben , Vraag aan je mentor of je hem/haar prive mag spreken en vertell wat er allemaal gebeurt, xo Liza 
Ik denk dat je blij moet zijn met je hoge cijfers,
niet iedereen kan zo goed leren als jij!
Ik snap wel dat ze jou pesten,
want als jij bevoorbeeld met moeite een 4 haalt en dan komt er iemand om de bocht met een 9 dan ben je ook niet vrolijk!
Ze pesten jouw alleen maar omdat ze jarloers zijn!:)

Misschien kun je met je ouders, leraren (zou ik ook niet zo snel doen hoor, maar als je misschien een leuke docent of mentor hebt dan kan dat natuurlijk wel) of met de pesters.
Dan zeg je gewoon: 'he, wat is er eigenlijk zo stom aan dat ik hoge cijfers haal? zijn jullie jarloers ofzo??' als ze dan zeggen dat ze het indd niet leuk vinden dat jij telkens een goed cijfer haalt dan kun je miss aanbieden om uitleg te geven hoe jij leert en hoe je hogere cijfers haalt?

Ik denk namelijk dat die pesters dat heel fijn zouden vinden, een persoonlijke training 'hoe leert de superslimme leerling?':rolleyes:

ik hoop echt dat je hier wat aan hebt en dat het ook van pas komt.

groetjes!🆒
Hoi,

Het is erg herkenbaar, maar het is absoluut niet slim om lage(re) cijfers te halen!! Je kunt gewoon doorgaan met het behalen van goede cijfers 😉 Je moet juist trots zijn dat je op het gymnasium nog goede cijfers kunt halen! Ik denk dat de anderen daar jaloers op zijn en dat ze je daarom pesten, zoiets had ik zelf ook lange tijd.. Ik probeerde eerst ook lagere cijfers te halen, dat werkte overigens niet, maar wat ik op een gegeven moment deed was een soort van bijles geven aan de anderen, zodat zij ook hoge(re) cijfers konden krijgen xD. Het is juist een voorrecht, in mijn ogen, om gymnasium te mogen doen! Dat doen maar weinig mensen in de Nederlandse samenleving! Zelf doe ik vwo, ik was ook begonnen met gymnasium, maar ik stond op een gegeven moment te laag voor Latijn door persoonlijke omstandigheden en ik vond het niet nodig om door te gaan.. Daar heb ik achteraf wel spijt van gehad, maar goed, vwo is ook goed xD
Je moet gewoon proberen om je pesters te negeren, hoe moeilijk dat ook mag zijn. Als je reageert op wat voor manier dan ook, is het voor hen alleen maar leuker en dan stopt het nooit. Als je ze negeert, hebben ze er ook geen lol meer aan.

Sterkte!

xx

Reageer