Ik word gepest omdat ik molukker ben.

  • 9 June 2019
  • 7 reacties
  • 291 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo lezers.

Ik ga me eerst even voorstellen: Ik zit nu in de 5e klas VWO, ben een trotse Molukker, en heb een klein probleempje... Ik word hard GEPEST! elke dag word ik voor treinkaper uitgemaakt of belachelijk gemaakt om mijn caramel bruine huidskleurtje!
Ook noemen ze mij DIK ookal ben ik 1.74 en weeg 69 kilo! Echt ik kan er niet meer tegen! het loopt gewoon allemaal uit de hand!
Ik vind het echt stom! Elke keer als ik weer met mijn "Vrienden" ga spelen beginnen ze weer!

Het liefst zoek ik nieuwe vrienden! Maar ja soms kan dat gewoon niet! Hebben jullie hulp voor mij om niet zo hard gepest te worden?!

Alvast bedankt! xoxoxoxooxo

7 reacties

Zeg tegen ze dat je het niet leuk vind.
En waarom treinkaper?
En een andere huidskleur is niet erg. Je moet je er niet om gaan schamen.
En waarom hou je ze bevriend?
Over iets meer dan een jaar ben je van ze af.
En anders kan je met iemand erover praten die je vertrouwt en dicht bij je staat.

Ps. Je bent niet dik ze moeten niet zo zeuren

Mvg Wolf
Dankuwel voor uw reactie!

Weeetje wat ik ga uw tips met open armen ontvangen. Volgende week ga ik ze echt een tikkie verkopen op het schoolplein!

Maar eerst even een stukje Molukse geschiedenis zodat je het beter begrijpt.
De treinkaping bij De Punt was een kaping van 23 mei tot 11 juni 1977 van de intercity Assen-Groningen door negen gewapende Zuid-Molukkers ter hoogte van het dorp De Punt in de provincie Drenthe. De kaping werd beëindigd met een beschieting door de Bijzondere Bijstandseenheid (BBE) Krijgsmacht, gevolgd door een bestorming door de BBE Mariniers, gesteund door de Koninklijke Luchtmacht. Deze actie kostte twee gegijzelden en zes kapers het leven.

De Zuid-Molukkers kwamen in 1951 voor een tijdelijk verblijf naar Nederland, met de belofte van de Nederlandse regering dat zij op de Molukken hun eigen staat zouden kunnen stichten. Zij verbleven in kampen, waaronder Kamp Vught en Schattenberg, onder meestal matige tot slechte omstandigheden. Nadat zij een generatie – ruim 25 jaar – hadden gewacht op de inlossing van de beloften van de Nederlandse regering, wilden enkelen van de jongere generatie hun situatie niet meer accepteren en gingen over tot gewelddadige acties.

Dit was de tweede van de twee treinkapingen in de Nederlandse geschiedenis, na de kaping gedurende twaalf dagen in december 1975 bij het Drentse dorp Wijster van de stoptrein Groningen – Zwolle, eveneens door jonge Zuid-Molukkers.

Negen gewapende Molukkers van 17 t/m 27 jaar stapten op in station Assen met een enkeltje naar station Groningen.[1] Tussen station Assen en station Haren werd de trein tot stilstand gebracht om negen uur 's morgens bij De Punt (met als plaatsbepaling ook wel Vries), niet ver van de spoorwegovergang te Glimmen in de provincie Groningen.

De hoofdconducteur en machinist werden onder bedreiging van een vuurwapen gesommeerd de trein te verlaten. Kort daarna mochten 40 reizigers de trein verlaten; de overige 54 reizigers werden gegijzeld. Onder hen de latere burgemeester van Utrecht Annie Brouwer-Korf, toen enkele weken zwanger. Enkele dagen voor de bestorming mochten Annie Brouwer en twee andere gegijzelden de trein verlaten, zodat er 51 gegijzelden (van 16 t/m 58 jaar) overbleven.

Tegelijkertijd begonnen vier Zuid-Molukkers met de gijzeling van een lagere school in Bovensmilde waarbij 105 kinderen en 5 onderwijzers gegijzeld werden. Met deze acties wilden ze de Nederlandse regering dwingen zich in te zetten voor een onafhankelijke Republiek der Zuid-Molukken en bovendien eisten ze de vrijlating van 21 Zuid-Molukse gevangenen. Als voor 25 mei 14.00 uur deze eisen niet zouden worden ingewilligd zouden de trein en de school worden opgeblazen. De Nederlandse regering liet echter weten pas over het ultimatum te willen praten als alle kinderen zouden zijn vrijgelaten.

De regering (het demissionaire kabinet-Den Uyl) vormde een crisisteam, waarin naast minister-president Den Uyl ook de ministers van Justitie, Van Agt, en van Binnenlandse Zaken, De Gaay Fortman, zitting hadden. Van Agt bleek voorstander van een harde aanpak, waar de anderen voorstander waren van onderhandelingen.

Voor 25 mei stonden de verkiezingen voor de Tweede Kamer gepland. Door de lijsttrekkers werd besloten de verkiezingscampagne te staken maar de verkiezingen zelf door te laten gaan. Den Uyl zei hierover: "Enkele tientallen mensen mogen ons niet afbrengen van de weg van onze eigen parlementaire democratische orde waarin de verkiezingen thuishoren."

Na het verstrijken van het ultimatum kwamen nieuwe eisen: een vrije aftocht per vliegtuig vanaf Schiphol met de 21 Zuid-Molukse gevangenen, vijf gijzelnemers en de vijf leerkrachten. Met behulp van afluisterapparatuur was men te weten gekomen dat de gegijzelden op dat moment geen gevaar liepen zodat minister Van Agt ook dat ultimatum liet verstrijken.

Alvast bedankt!
Oké, dit is het zelfde als bij de islam, zij krijgen ook de schuld van alles wat ISIS doet kan ook niet.
En waarom zouden mollukers zo iets doen dan zouden de Nederlanders ook wel wat gedaan hebben.
Dus het is eigenlijk hartstikke oneerlijk van ze.

Mvg wolf
En ik ben geen u ben zelfs jonger😆
Reputatie 2
Badge +1
Beste @supersnellepoes,

Echt super vervelend dat mensen het zo op je gemunt hebben alleen omdat je niet op hen lijkt. Als ik het zo zie zijn het geen vrienden, aangezien vrienden andere vrienden niet opzettelijk pijn willen doen. Als ze het niet weten dat je er zo erg mee zit zou ik het er grondig met ze over hebben en zeggen dat je het echt erg vervelend vind. Hopelijk houden ze dan op en zullen ze zich tegenover jou wat netter gedragen. Als dit niet het geval is zou ik afstand van ze nemen en niet meer beschouwen als vrienden. Je kan natuurlijk ook nog altijd naar de decaan of op de docent afstappen je je verhaal vertellen. Zij zouden natuurlijk ook nog iets voor je kunnen betekenen. Wees ook niet bang om dit te doen, want ze zijn ervoor.

hopelijk heb je hier wat aan

Groetjes,
JustMylovelyAdvice
Reputatie 1
Badge +1
Wees trots op roots. Maak er zelf een grap van. Bijvoorbeeld als ze je treinkaper noemen zeg iets van oppassen anders gijzel ik jou. Als het hun bedoeling is jou pijn te doen, en jij maakt zelfverzekerd ook grappen er over, gaat de lol langzaam bij hun weg.
Badge +1
Ik ben een transseksueel meisje van Duitse afkomst en ook mij peste ze wel eens voor Nazi en manswijf echter nazi is het verleden dat is vergeven en ok ben 50 50 maar ik ben trots eens liet ik een goede vliegen in de klas en ze ewww ik zei pas maar op met de Duits 🤣 meteen stil want als ze zien oh ze kleineerd zich niet stopt het vanzelf maar als ze zien dat ze je raken blijft het duren. Zo sprak ik op een dag Duits tot de leerkracht zei Billie genoeg buiten hierspreekt men Nederlands en ok ik naar de directrice zij Billie zeg het eens ja ik ben buitengezet omdat ik een nazi ben de directrice met me mee naar de klas en ze zei waarom komt dit meisje zeggen dat ze is buitengezet voor haar cultuur ik was van bam op je smoel wie is hier nou een stomme Duits.

Een verleden achtervolgt mensen een Duitser is een nazi, Nederlanders gierig dat is puur stereotiep gedrag

Reageer