Ik word gepest omdat ik chinees ben

  • 25 August 2012
  • 21 reacties
  • 4283 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben een meisje van 16 
en ik wordt al heel mijn leven gepest omdat ik een chinees ben :(
Op de basisschool was het erg, naarmate het middelbaar is het vermindert, maar zit toch in kleine dingen.
Ik heb geen idee waarom en wat het doel er van is, ik vind het gewoon niet fijn, ik weet oook niet wat ik er tegen kan doen.
Wat denken jullie ervan?

21 reacties

Ik snap je probleem ik ben ook chinees ,
ze zeggen domme dingen zoals ching chang chong en dan gaan ze speetogen nadoen =S
En ze zeggen ook wel eens bami pang gang en die dingen , maar ik negeer het gewoon en ze houden wel op.
Ze hebben gewoon niks beters te doen of ze willen stoer doen voor hun vrienden.
tekst in strijd met formregels
Quote verwijderd


Als je niks goeds weet te zeggen, kun je beter niks zeggen.
ik heb zelf n chinese vriensin. ze zegen ooknoonerkingen maar ze komt goed voor zichzrlf op enzo. hebben jullie geen vertrouwingspersoonen ? op school of mentor dat helpt miss. praten helpt vaak

goodluckk
ik had een klasgenoot die ook een chinees is en zij kreeg toen in het begin altijd een bijnaam (weet niet meer hoe het precies ging, want het was heel lang geleden toen het gebeurde). Toen bedacht zij zelf en bijnaam voor die pesters en die pesters gaven haar dus aan bij de leraar en de leraar ging dus met mijn chinese klasgenoot praten. Mijn chinese klasgenoot vertelde de leraar waarom ze dat deed. En de leraar riep een van de pesters om met hem te praten. 

Later praatten we met de klas erover, want we kwamen net van gym aan. En zo was het gepest afgelopen! :)
Dus mijn tip is om het in de klas te bespreken door naar de leraar te gaan. ;)

Succes!

Oja, ze had wel met vriendinnen erover gepraat en zo kwam ze met een oplossing om ze ook een bijnaam te geven. Eigenlijk is zij ook een beetje mijn vriendin, maar geen echte vriendin. een heel klein beetje, denk ik.....  
Hallo ik ben een meisje van 16 
en ik wordt al heel mijn leven gepest omdat ik een chinees ben :(
Op de basisschool was het erg, naarmate het middelbaar is het vermindert, maar zit toch in kleine dingen.
Ik heb geen idee waarom en wat het doel er van is, ik vind het gewoon niet fijn, ik weet oook niet wat ik er tegen kan doen.
Wat denken jullie ervan?


Jij kunt er niks aan doen dat je chinees bent en waarom zou je, zij hebben ook een andere achtergrond.
Niemand is hetzelfde en dat zal ook nooit gebeuren, het belangrijkste is dat jij jezelf lief hebt en dat je dat ook altijd zal blijfen doen. Hoe andere daar op reageren dat is hun probleem en niet het jouwe. Als zij zich slecht willen gedragen is dat hun keuze maar dan zullen ze ook zelf de consequenties moeten dragen.

Zorg dat je duidelijk maakt hoe je er over denkt het grootste probleem met gepest worden is dat mensen niet begrijpen wat ze doen en dat ze niet (willen) weten wat de gevolgen kunnen zijn. 

Als het gebeurt en er is iemand bij die er wat van zou kunenne zeggen en dat ook zou moeten maar het niet doet vraag dan of ze het wel willen doen. denk hierbij aan ouders of leeraren.

En als laaste, onthoud dat er geen enkele rede is waarom je slecht behandeld zou mogen worden.
ik word ook gepest voor chinees ik heb ook nog onzeker ze doen me pijn soms en schelden tegen me over chinees eten of iets anders bijna heel de school doet wel gemeen maar door die 4 mensen is het ergst ik zou een keer ophouwen en deden ze niet en ik weet niet wat ik nu moet doen en tegen juf en me ouders hebt ik al gezeg maar zij doen niks
meisje van 13 ik word gepest op de middelbaren school veel mensen vinden me vreemd en veel mensen schelden voor coltuur ik ben chinees namelijk ik zij een keer stoppen en ging naar huis alltijd super droevig en mijn juf wist er van eerst stopte het maar toen ging het door een meisje is te ver gegaan en ging naar ander klas maar nu doen er nog steet 4 mensen wat nu ze doen me pijn en schelden met chineese eten en woorden
meisje van 13 ik word gepest op de middelbaren school veel mensen vinden me vreemd en veel mensen schelden voor coltuur ik ben chinees namelijk ik zij een keer stoppen en ging naar huis alltijd super droevig en mijn juf wist er van eerst stopte het maar toen ging het door een meisje is te ver gegaan en ging naar ander klas maar nu doen er nog steet 4 mensen wat nu ze doen me pijn en schelden met chineese eten en woorden

idd dat heb ik dus ook, de school kan er niets aan doen want die pesters gaan er dan ook gewoon mee door het doet hun niks dat ze gestraft kunne worden en bij mijn ouders wil ik ook niet terecht want ik vertel hen nooit iets over school, zij denken dat ik een mooi en gelukkig leven heb, terwijl dat da niet zo is
en mijn vrienden begrijpen mij niet goed genoeg om het te snappen of te helpen
Karma helpt je wel
hee meisje ik weet wat het is ik ben 20 maar was ook altijd al gepest mischien is het leuk om met elkaar in contakt te komen als je dat leuk vind je mag me op msn toevoegen **** ik ben trouwens wel nederlands groetjes

Hallo ik ben een meisje van 16
en ik wordt al heel mijn leven gepest omdat ik een chinees ben :(
Op de basisschool was het erg, naarmate het middelbaar is het vermindert, maar zit toch in kleine dingen.
Ik heb geen idee waarom en wat het doel er van is, ik vind het gewoon niet fijn, ik weet oook niet wat ik er tegen kan doen.
Wat denken jullie ervan?


[COLOR="red"]Het is niet toegestaan om contactgegevens uit te wisselen via het forum.[/color]
ik wil graag voor je kijken wat ik kan doen heb wel ervaring mee bij mij waren ze ook gestopt en ik werd soms door de hele school geslagen en geduwt dat was heel extreem
ze pakken je als zondebok, je hebt niks gedaan, eigenlijk hebben ze niks tegen chinezen. maar omdat je anders bent pakken ze je gewoon. negeren, zorgen op school dat t aangepakt wordt
Hee! Ik snap je wel! Ik ben namelijk ook chinees, maar ik ben nooit gepest ofzo. Op de basisschool deden ze wel best lullig met he chinees! etc, maar op de middelbare is het bij mij gestopt. Ik weet niet, maar mensen zeggen dat ik heel erg veranderd ben. Ik straal veel meer zelfvertrouwen uit. Dus miss moet je met meer vertrouwen op beide voeten gaan staan. Ik hoor nu bij het populaire groepje van de school enz, maar ik snap je volkomen. Als ze wat zeggen, moet je ze eerst arrogant aan gaan kijken en ze dan zelf gaan uitschelden of als ze je uitschelden voor chinees eten moet je zeggen; ja jij vind chinees eten ook lekker dus ik zal maar niks zeggen. Dan zijn ze meestal stil 🙂. Ik weet niet, want je schreef dit best lang geleden dus ik hoop dat het gepest al over is? Ik hoop het! xxxxx
Mijn vriendin is ook chinees en word ook gepest
Ze negeerd ook gewoon : / 
Ik Lees hele oude forums, omdat ik mezelf er in herken xxx
Heeii!
Ik weet niet hoe het zit met je vriendengroep, maar heb je een paar meiden met een grote lef?
Mijn beste vriendin sinds groep 2 is altijd al verlegen geweest, ze was vietnamees, ze maakte grapjes over mij en haar (zelf ben ik half Moldavisch) en liet ik het gewoon van me af glijden, maar op een dag werd het zo erg dat ik me mond voor dr opentrok omdat ik zag dat ze steeds meer en meer in der schoenen zonk. Na die dag weten mensen dat je word gesteund en je niet klein te maken bent. Dan denk je er ook veel minder aan en weet je dat je vrienden je steunen door wat dan ook! ???

Oh ja ik ben depressief heb geen vrienden meer omdat niemand met een fk chino wilt omaan☹️ Als je te dichtbij komt gaan. Ze ching chong geluiden maken en boos worden als je ze neg

ik zou zeggen neem een glow up and be a bitch hoe moeilijk het ook is en hoe mogelijk het is of lijkt just try

Hey, ik weet niet wie je bent, maar ik ken het gevoel.

Ik ben zelf 16 jaar, en ik woon in een gebied met voornanelijk blanke mensen. Ik ben ook gepest omdat ik de enige buitelander was, op de middelbare school nog meer. Ik zal je wat vertellen. Probeer te focusen op de dingen die je aan jezelf leuk vind, de toekomst, je plannen. Probeer te bedenken dat er zoveel mensen zijn die gepest zijn geweest, en eruit zijn geklommen tot de meest succesvolle personen. Het is lastig, want dit gebeurt niet in 123. Ik zelf moet dit ook nog leren maar als je er een maal bent, dan kan je trots zijn op jezelf en kan je stralen om wie je bent. Ik heb mensen gehad die achter me aan renden en spleet ogen maakte, ik weet hoe erg het is. Maar wees trots op hoe je eruit ziet, want uiteindelijk ben jij degene die zal stralen. Na regen komt zonneschijn.

Reputatie 2
Badge +1

hey 

ik ben ook chinees en hoe stom het ook klinkt ik probeer het te accepteren ik ben zoals ik ben en dat is het niemand gaat dingen naar mij roepen ik probeer het zo goed mogelijk te negeren dat is heel lastig maar op een gegeven moment komt het echt goed althans bij mij je moet jezelf gewoon accepteren er zijn zoveel mensen chinees en die ander mensen doen dat omdat ze onzeker zijn 

ik wens je super veel sterkte en ik geloof in je en vertrouw op jezelf je bent het waard om hier te mogen zijn je kan het denk aan dingen die wel leuk zijn om te doen en zet door sterkte 

xoxo Qianne 

Reageer