Ik word gepest.

• 29 september 2016
  • 18 reacties
  • 995 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Haii een tijdje terug had ik een andere gebruikersnaam. Misschien vragen jullie je af waarom heet ze nu Maii? en eerst "dehulpelozekid?" En ja sommige kennen mij nog niet maar ik probeer in ieder geval op elk topic die ik zie en denk dat ik kan helpen te reageren. Maar goed ik heb mijn gebruikersnaam veranderd omdat ik gepest word zoals je ziet in de titel. Ik zei tegen een paar vriendinnen dat ik Thehulpelozekid had als gebruikersnaam. En 1 van die "vrienden" was blijkbaar niet een echte vriend want die ging het aan iedereen vertellen en gemene opmerkingen over mij maken. Normaal zou ik me er niks van aantrekken maar je moet je bedenken dat zij al mijn geheimen weet. Ze weet al mijn geheimen en alles waar ik mee draws zit. Ik word nu al 3 en een halve week gepest . Ze pakken m'n lunch noemen me een hoer zeggen dat niemand van me houd ens. Ze hebben mijn beste vrienden zelfs overtuigd dat ik een kut kind ben. Ik wil positief blijven maar ze duwen me alleen maar neer. ( en mijn tas is nu ook kapot ) En ja bedenk iets ergs wat ze gedaan konden hebben. En ik wed dat ze het hebben gedaan. Ze gooide mijn eten op de grond. Ze noemen me ook hopeloos en daarom heb ik de naam veranderd. Ik voel me nu erg depressief en ik kan niet met mijn ouders of familie praten dus deel ik het met jullie.. Ik voel me gewoon niet meer blij. Ik eet nu dus mijn lunch op de wc... …. Iemand advies?
Mijn mentor kan het ook weinig schelen hij heeft wel met ze gepraat. Hun gingen alles ontkennen, en hij geloofd hun. En zegt :"dat ik me niet moet aanstellen maar als er echt wat is dat ik naar hem moet" komen.. Ik ga echt niet meer naar hem. ( sorry voor de spelfouten maar ik ben niet super goed in Nederlands licht dyslexie..)

18 reacties

Hoi Maii,

Wat heftig dat dit allemaal gebeurd. En ja, ik herken je nog wel ( door je oude naam! 🙂 ).

Maar ik vind het echt heel rot dat dit allemaal gebeurd. Raar dat je mentor er helemaal niks aan doet. Hij is juist de persoon die je moet helpen. Heb je een vertrouwenspersoon op school? Misschien kun je het pesten daarmee bespreken? Hij of zij moet echt wel naar je luisteren en hebben een geheimhoudingsplicht. Dat betekent dat ze niets mogen doorvertellen, als jij dat niet wilt.

Misschien kun je samen met de vertrouwenspersoon naar je ouders gaan en uitleggen wat er speelt. Dan hoef jij niet alles te vertellen, maar kan hij of zij dit ook.

Vervolgens kan je met je ouders naar een psycholoog gaan om je depressie over te laten gaan? Ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt enzovoort, want ik ben er nog nooit geweest. Maar een vriendin gaan ook naar de psycholoog voor een depressie. Misschien kun je informeren ernaar?

Ik hoop dat dit je gaat helpen!

Suzan (14) xx
@Suzannevdb Bedankt dat je reageert de 1e!! Bedankt en ik denk dat ik naar een vertrouwenspersoon ga en desnoods ga ik op een andere school. Nu voel ik me wel weer blij worden. 🙂 En over de psycholoog. Goed idee maar een psycholoog is niet echt iets voor mij een vertrouwenspersoon is meer wat.
@maii,

Oké! Succes bij de vertrouwenspersoon.

Ik hoop echt dat het pesten stopt!
Waarom zouden ze überhaupt pesten, als je een account hebt. Best gek, toch?:)

Suzan (14) xx
Hey Maii,

Echt rot voor je dat ze je account nu 'stalken'. Ik zat te denken, je profielfoto is nog steeds herkenbaar, daardoor kunnen ze je terugleiden naar dit topic, waar je in hebt verteld wat je oude naam was en zo weten ze ook je nieuwe naam. Ik weet niet of je me nog kan volgen, maar ik zou ook je profielfoto veranderen.

Inderdaad heel raar dat je mentor niks doet. Wel super knap dat je naar hem toe bent gegaan! @Suzannevdb heeft een goede ti0 gegeven over die vertrouwingspersoon.

Ik denk niet dat het toilet de juiste plek is om je pauze door te brengen. Dat allereerst omdat je de pesters je niet moet laten wegjagen. Laat jezelf zien, dat je niet bang voor ze bent! Bij mij lopen er in de pauze docenten rond die surveilleren. Ga lekker dicht bij hen zitten, wie durft dan nog je brood op de grond te gooien?

Heb je die beste vriend nog? Vertel jouw kant van het verhaal, als het echt je beste vriend is, zal die je geloven. Zoek goed steun bij de mensen die je dierbaar zijn.

Veel succes,
Gr. Pin
Hey maii
Ik ben zon 6 jaar gepest en toen ik het eindelijk weer een beetje had opgebouwd kwa zelfvertrouwen gingen mijn ouders scheiden ben erg deprisief geworden en toen hebben mijn ouders naar een instantie gestuurd en dat heeft ,in in drie weken erbovenop geholpen door bijvoorbeeld briefen te schrijven en die te verbranden, en ik ben op een vechtsport gegaan (niet om de pesters in elkaar te slaan maat voor zelfvertrouwen) want dan kun je je een beetje uitleven en ik ben alle pesters een op een wezen benaderen na een jaar kickboksen, en toen kwamen ze een voor een weer aan mijn kant die k*t meelopers want dan durfden ze niks meer. En toen ging ik naar de hoge school en het eerste jaar ben ik weer gepest. 2e jaar minder en nu niet meer omdat de hele klas mij respeteerd. En ik heb nu een paar maar goede vrienden.

Hoop dat dit je een beetje moed geeft en veel suc6.
Groetjes hallootjes

(reactie gewijzigd om anonimiteit te waarborgen) Mariska, de Kindertelefoon
Hoi!

Wat erg. 😕 Het is al goed dat je je naam hebt veranderd. Nu weet je tenminste wie je echte vrienden zijn. Je hoeft niet per se naar je mentor, je kunt ook naar een leerkracht die je wel vertrouwt of naar de conrector. Daar kun je uitleggen dat je mentor er zich niet goed mee bezig houdt.

Hopelijk heb je er wat aan!
🙂
Eey,

Top dat je hier praat, wij zijn je vrienden wel:)

Probeer je niet af te zonderen (ja, ik weet dat je soms niet anders wil, maar het wordt er niet beter op).
Als je laat zien aan je pesters hoe sterk jij bent, ervaren ze die weerstand en hoe langer jij dat vol kunt houden, hoe minder erg ze zullen pesten.

Als je t lastig vindt met iemand te praten, maar wel een persoon weet met wie je zou willen praten, schrijf dan op wat je wilt zeggen en geef de brief (of lees m voor)

Superveel succes en laat je niet op je kop zitten!

Xx
Kikker
Haii mensen ik heb jullie al heel lang niet verteld hoe het gaat ik heb dit volgens mij donderdag geplaatst en sinds vrijdag gaat het steeds beter met mij het pesten is er nog maar ik ben niet echt meer bang met de steun van iedereen. En ik heb het gevoel dat ik nu in ieder geval jullie als vriend heb. Ik ben naar mijn vertrouwend persoon gegaan van school en nu appn we hoe ik het allemaal moet doen. Het gaat nu in ieder geval beter

DANKZIJ JULLIE 🙂 ( Laten we duimen voor maandag ( morgen) )

GR Maii
Ah, super!!!!
Ik heb al sinds 5 dagen niet geüpdatet op dit ding en het spijt me daar voor. Wat er is gebeurd is : Ik negeer gewoon de pesters en laat ze niet zien dat ze me raken.( probeer) Maar als ik de hele dag iedereen z'n gemene commentaartjes moet negeren hou ik het ook niet heel lang vol. Ik barst meestal uit als ik thuis ben. En ben dan heel sacherijnig als ik thuis ben. Mijn ouders verdienen dat niet en kunnen er denk ik ook niet goed tegen. Ook ben ik heel gestrest over een toets voor wiskunde want ik snap er helemaal niks van en ik moet het maandag "afmaken" Ik wil mijn ouders wel vragen of ze willen helpen maar ik ben bang dat ik dan weer uitbarst. Ook ben ik best verdrietig want ik ga verhuizen.. Ik woon nu in mijn huis ongeveer 13 jaar en ik ben gehecht aan dit huis.. Ik kan er niet echt over praten met mijn ouders want eerder zei ik dat ik het leuk vond. En nu hebben ze al zoon contract getekend. ( Ik blijf ziezo trouwens op de zelfde school) Ik wil graag mijn best doen voor school en zo aar het lukt niet en ik wil graag dit jaar een hoger niveau halen en of iets anders maar dat gaat niet lukken denk ik. Ook kan ik steeds minder jullie hier helpen want ik heb het zo druk. Als jullie dit hele forum hebben gelezen weten jullie dat ik met een "vertrouwend persoon app.. Maar ik wil dit liever niet tegen haar zeggen.... 😞 … En dat vind ik belangrijk want ik wil heel graag jullie helpen met jullie problemen.. Ik heb dus maar 2 dagen om te leren voor wiskunde en de tijd gaat door en door. ik hou het niet meer. HELP ME… ( groetjes, Hopeloze Maii…)
Hoi Maii,

Wat k*t dat het nu zo gaat!

Weten je ouders van het pesten? Dan snappen ze het echt wel hoe je doet. Misschien is het een idee om wanneer je thuis komt even een rondje te gaan rennen ofzo om je adrenaline eruit te halen.

Vertel het wel tegen het vertrouwend persoon! Die heeft je ook met het pesten geholpen, dus kan je nu ook helpen.

Verhuizen is kut, ik ben zelf 6x verhuisd. Zie het als iets leuks, nieuwe kamer, hoe ga je die inrichten? Misschien leuke nieuwe dingetjes? Je komt er echt wel overheen. Toch is het belangrijk hier wel eerlijk over te zijn naar je ouders.

Succes,
Gr. Pin
Heey Maii!

Ik zit ook met het probleem verhuizen en op dezelfde school blijven.
Rot dat het allemaal zo gaat!

Ik hoop echt dat die gemene opmerkingen snel stoppen en dat je je dan ook beter zult voelen!

Kun je thuis niet iets doen om je te ontspannen en om de stress van school kwijt te raken?

Voel je niet bezwaard dat je mensen naar jouw id niet genoeg helpt!

Waaom praat je er niet met de vertrouwenspersoon over?

Hou vol hè!

Xx
Kikker
@Pin,

Mijn ouders weten half over het pesten maar ik praat er liever niet met hun over.. Ze weten wel dat ik vaak alleen zit in de pauze maar ze denken er niet veel aan. Want ze zitten vaak heel lang te werken en als ik dan thuis kom en ze zijn er dan zijn we aan het werk of aan het overleggen. En dan kan ik ze niet storen.

Ik wil het liever niet aan het vertrouwend persoon vertellen want ik weet dat ze het al druk genoeg heeft en ik ben een beetje een on help baar kind. Ze probeert het wel maar ik denk dat ze niet weet hoe ik er in zit. Ik kan wel een rondje gaan lopen en even mijn woedde er uit halen! 🙂 Maar dan ben ik alleen later met mijn huiswerk dus ik weet niet of ik dat kan doen…

Bedankt voor de tips over het verhuizen ik voel me nu al een beetje beter over het verhuizen! 🙂 , Ik kan er toch niks meer aan doen dus zeg ik het maar niet tegen mijn ouders en kijk we wat er gebeurd.

Ik voel me alleen en alsof het niemand boeit.. Ook moet ik verder komen met wiskunde maar dat gaat me ziezo nooit lukken..

Heeft iemand tips hoe je iets kan leren wat je totaal niet snapt?

GR MAII
Hoi,

Het vertrouwingspersoon is er om jou te helpen. Als die het druk heeft, heeft ie pech, want jij hebt hulp nodig. Voel je niet te bezwaard! Nergens voor nodig.

Als je een rondje rent kun je daarna veel productiever werken waardoor je meer zult begrijpen.

Top dat je je beter voelt over de verhuizing. Als je ouders er naar vragen, wees dan wel eerlijk!

Je bent echt wel belangrijk voor mensen hoor! Voor mij wel! :)

Wiskunde, tja. Let goed op in de les. Stel gerichte vragen en neem zo nodig bijles. Studenten zijn goedkoop en slim. Schaam je er niet voor, er zijn zoooveeeel mensen die wiskunde moeilijk vinden!

You can do it!!
Gr. Pin
@Pin ,

Ik zou proberen om meer met het vertrouwend persoon te praten 🙂 , Ik ga proberen om eerlijker,Opener tegen mijn ouders te zijn! Bedankt voor je goeie tips 🙂 Ik ga het proberen 🙂 !! Fijn dat je er voor me bent en me steunt. 🙂

xx, Gr Maii
No problem, ben in ten minste nog ergens goed voor.
Heyy,

Ik wist niet of ik dit als een update moest zetten of als een nieuwe topic maar ja het is dus nu een update.

Mijn Vertrouwend-Persoon waar ik nu al een hele tijd mee app die heeft me gezegd dat ik misschien een leuk spel moest spelen.
En na allemaal spellen die ik heb gespeeld kwam ik op een site genaamd : "site verwijderd door de Kindertelefoonl" Het klinkt best raar maar ik speelde het en ik werd wel blijer.
Ik had een soort vrienden groepje gemaakt en had een beste vriend en een vriendje ik weet dat ik me niet zo letterlijk moet nemen maar ja.
Ik had niet heel veel gemeen met het vriendje als ik er nu naar kijk maar het was fijn dat iemand met me praatte.
Ik kwam best vaak online en had veel plezier.
Ik vergat mijn problemen… Alles was PERFECT wat kan er nou misgaan?
Nou hier ben ik dan om het te vertellen..
Mijn vriendje had een foto gemaakt en op Site verwijderd door de Kindertelefoon gezet.
En naja hij was best knap hij leek bijna fake maar dat boeit niet echt.
ik besloot om hem te vragen of hij nog een foto wilde plaatsen.
Maar hij zei dat hij geen foto meer wilde plaatsen..
hoe veel ik ook zeurde hij wilde het niet..
Wat ik trouwens nog steeds raar vind want hij heeft al 1 foto geplaatst..

ik zag opeens een zwart lijntje op de foto en bedacht me opeens een nare gedachten..
hij heeft dit van google? En ik vroeg daarna of hij nog socialmedia had.. neem me niet persoonlijk hij had best mogen zeggen dat hij niet socialmedia wilde delen.. maar wat hij zei was. : Mijn telefoon is stuk en ik ben te lui om hem te laten maken..
Dat was weer iets raars voor mij. Ik vroeg het toen aan andere moviestarplanet mensen en ze zeiden dat hij waarschijnlijk fake was en dat hij ook op een player lijkt. Dat raakte me maar ik besloot het hem te zeggen.. hij reageerde niet.. toen ik zei " ik maak het uit" toen reageerde hij wel heel boos en verdrietig.. En mijn beste vriendin was ook boos op me heel boos..
het voelde alsof iedereen boos op me was. Ik voelde me verdrietig.. maar voor mij had ik genoeg redenen?
Ik wil niet terug op dat spel.. maar er is niks waar ik nu zin in heb.
ik voel me alsof iedereen me haat.
En ik kan mijn vertrouwend persoon niet app'n omdat ik dacht dat ik haar niet meer nodig zal hebben dus ik heb der nummer verwijderd. En ik durf nu niet te zeggen dat ik der weer nodig heb..
help me ik voel me weer slecht.
Wie helpt? Groet.. Maii
( btw sorry voor de type fouten het boeide me ff niks )

Reageer