Ik weet nie wat ik moet doen.

• 21 May 2015
  • 4 reacties
  • 316 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey Kindertelefoon'ers,

Ik word in mn huis gek bij mn ouders en op school word ik gepest.
Wat moet ik doen? Want het pesten stopt niet en ik wil steeds vaker en meer
zelfmoord plegen en me verwonden.

Groeten,

PandaGirl

4 reacties

Heei pandaGirl,

Zelfmoord en jezelf.verwonden is GEEN oplossing!!
waarom.zou je zelfmoord.plegen?, er zijj henoeg mensen die er kapot van zouden zijn, echt waar!
en stop aub met jezelf verwonden. Je schiet er niks mee op en later als.het beter gaat word je alleen maar.herinnerd aan.deze moeilijke tijd. Dat wil je toch niet?

waarom woed je gek thuis bij je ouders? Is er veel ruzie? Of is het ieets anders? Zou je er over kunnen praten met je mentor/ vertrouwenspersoon/ huisarts? Dan kan er een oplossing gevonden worden.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor het pesten. Probeer erover te praten. Praten kan zoveel oplissen! Echt waar! Wat doen de pesters? Schelden ze je uit? Zeggen ze gemene.dingen over je? Slaan/schopprn ze je?
Het bestw is om als ze dingen naar je roepen, er.niet op te reageren. Zo raken ze het op een gegeven moment wep zat.

Heet veel succes!!!!
Stay strongg

Xxx
Hii WannaBeLoved,

Mn vader is altijd agressief en ik heb om de kleinste dingen straf. En ik praat niet.
Ik heb al gepraat met school maar die zal echt niks doen. De pesters schelden me uit. Ze slaan en trappen me. 
Ze verspreiden roddels. En ik negeer al bijna 10 jaar. Ik ben 15 en word 10 jaar gepest. Waarom denk je dat ik dood wil?
Ik verwond mezelf gewoon. Ik ga liever dood dan dat ik blijf leven. En wie zouden zich er van kapot moeten  zijn?
Ik heb bijna geen familie. Mn pa haat ik dus dat boeit me niet of die het erg vind of niet. De enige die een beetje om me geeft is mn moeder die 
niks doet behalve zakgeld geven. En mn vriendje. Drie vierde van mn familie kent me niet. En ik blijf doorgaan. En je ziet niks van mn verwondingen.

PandaGirl
hi,

ik snap dat je je echt heel erg kut voelt, ik heb echt respect voor jou en je situatie.
ik snap ook dat je snijden als uitweg kiest, maar als je wilt stoppen kan je bijv. ook tekenen op je benen of armen met een stift, het klinkt wss heel raar maar de illusie van het snijden is er en dus voelt het op een 1 of andere manier best wel fijn.
als dat niet werkt kan je ook een postbode elastiekje om je pols doen en die tegen je pols aan schieten, dat zie je niet maar dan doe je jezelf wel pijn zegmaar.

ik snap ook dat je aan zelfmoord denkt, maar geloof me, er zijn mensen die van je houden. ondanks dat ze dat misschien niet altijd laten zien.
er zijn genoeg mensen die ontzettend veel om je geven!
ik wil je vragen om nog sterk te blijven. je kan het echt.
als het niet pesten niet stopt, kan je misschien naar je docent(en) gaan, ik snap dat het heel moeilijk is, maar het kan niet erger worden dan je situatie nu denk ik.
als dat zelfs niet helpt, kan je wellicht na denken om naar een andere school te gaan. even een nieuwe omgeving.

miss helpt gezinstherapie voor je thuissituatie? of een psycholoog voor jou?
je kan naar de huisartsenpost gaan en je verhaal doen, ik denk dat dat heel veel oplost.

ik snap dat je dat heel moeiljk vind, maar ik denk dat je beter nu iets kan ondernemen.

succes xx
hey,
wat een rotsituatie, jezus.
je zegt dat je niet praat. Maar zoals .wannabeloved. zegt praten kan veel oplossen. en niet praten verzorgt alleen maar meer problemen, vooral mentaal. Wat je kan doen is naar je huisarts gaan en erover praten, want huisartsen zijn verplicht het voor hun te houden als jij dat wil. dus dan hoeft ook niemand er iets van te weten als je dat bijv. meer gerust maakt. 

en dat pesten, ja..... 
negeren helpt dus duidelijk niet. Misschien moet je gwn een keer een afspraak maken met de directeur/directrice. en misschien neemt die het serieus en doet er iets aan. Die kunnen ook meer dan bijv. je mentor of leerlingencoördinator. 

en als laatste, onthoud dit. zelfmoord is echt geen oplossing.... 
ookal denk je dat er niemand om je geeft, er zijn echt wel mensen die veel om je geven. En die doe je dan alleen maar pijn. en jezelf pijn doen lost ook helemaal geen ene donder op. het enige wat je er mee bereikt is dat je je lichaam voor altijd beschadigd. en stel je komt uit deze situatie heb je daar alleen maar spijt van. Focus je integenstelling tot jezelf pijn doen op iets wat je interesseerd of wat je heel leuk vind. 

veel succes
gr. Bgamer 😉

Reageer