Ik krijg n(r)are opmerkingen op school en social media, omdat ze weten dat mijn broer me wast onder de douche


Reputatie 7
Badge +14

Hoi allemaal,

sinds vrijdag zit mijn arm in het gips, omdat ik een ongelukje heb gehad met skaten en 2 dagen later heb ik hechtingen in mijn andere arm gekregen na een val tegen een spiegel.

Het gips en die hechtingen mogen niet nat worden, dus kan ik mezelf niet wassen onder de douche. Daarom word ik nu geholpen door één van mijn broers. Zelf vind ik dat niet gek, maar anderen wel kennelijk.

Is het echt gek en wat/hoe moet ik het dan doen en wat zouden jullie dan doen als je het zelf hebt. Je moet toch elke dag douchen om fris te zijn? Moet ik er nu iets van zeggen en wat dan?

Hoe doe ik dat irl en hoe op sm?

Als je er nog iets meer over wilt weten, vraag je het maar. Ik wil van dit gedoe af. Oh ja, ik ben een jongen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Gr. MickeyMouse

 


16 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi,

Ik vind het niet raar dat je nu geholpen wordt door een van je broers. Hoe komt het dat anderen dit dan weten? 

Je kan ervoor kiezen om te negeren wat anderen zeggen, of je kan ervoor kiezen om het uit te leggen en bijvoorbeeld te zeggen dat je gewoon een onderbroek dan aan hebt. 

Veel sterkte nog met je arm.

Groeten, Lotus

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Lotus ,

 

misschien hebben ze die foto gezien op mijn sm. afgelopen vrijdag had ik die gepost nadat ik gips had gekregen. Ik heb daar ook een topic over gemaakt, als je op mijn naam klikt kun je dat vinden. Ik heb daar ook wel rare reacties op gekregen, maar niet zoals nu.

Ja, ik probeer wel te negeren, maar ik krijg er steeds meer. Misschien weten ze of denken ze dat ik gay ben en dat is ook wel zo, maar ik ben nog niet uit de kast op school.

Ok, maar in je onderbroek douchen gaan ze toch niet geloven en irl douche ik wel vaker met m'n broers, alleen wassen we elkaar dan nooit en hij doet nu wel bij mij en we zijn dan ook gewoon bloot, net als dat we anders onder de douche staan.

Dankjewel alvast voor je reactie 😀

 

Gr. MickeyMouse

Hoi, ik vind het in ieder geval niet raar. Ik zou het eerder raar vinden als je niet meer zou douchen voor de komende tijd dat je met gips en hechtingen loopt.

Misschien kan je aan de pesters vragen hoe ze denken dat je anders zou kunnen douchen. Wie weet hebben ze er gewoon niet goed over nagedacht en stopt het pesten als ze wel nadenken. 

Als ze dan toch doorgaan is negeren het beste denk ik. Als je uit het gips bent zullen ze het wel weer vergeten.

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind er zelf niks raars aan, maar je kan tegen ze zeggen dat ze rare doordenkers zijn en normaal moeten doen

Reputatie 2
Badge

 

Ja het is ook gewoon logisch dat een van je broers moet helpen, dus ik vind het van die anderen best raar dat ze zo tegen je doen.  

Je kan het ook negeren

Reputatie 7
Badge +14

Hoi iedereen,

 

sorry voor de late reactie, maar er kwam onverwachts iets tussen...visite die maar bleef plakken, wel gezellig maar ook ‘onhandig’ voor mijn plannen

 

@J8j8 ,

Hoi, ik vind het in ieder geval niet raar. Ik zou het eerder raar vinden als je niet meer zou douchen voor de komende tijd dat je met gips en hechtingen loopt.

dankjewel en ja, dat zou pas raar zijn

 

Misschien kan je aan de pesters vragen hoe ze denken dat je anders zou kunnen douchen.

 

goed plan, ik had wel tegen eentje gezegd dat hij zelf sws wel wat vaker mocht douchen, maar toen kwam er nog meer onzin en schelden uit 😡

 

Als je uit het gips bent zullen ze het wel weer vergeten.

het is te hopen, want zo is het niet leuk

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi,

@Sano07 

Ik vind er zelf niks raars aan

 

ok, thnx

 

maar je kan tegen ze zeggen dat ze rare doordenkers zijn en normaal moeten doen

oké, raar zijn ze zeker wel, want dan schrijven/vragen ze  of ik mijn broer dan ook aftrek enzo, wtf, hoezo ook, hij trekt mij niet af en ik hem niet en dan noem ik  nog de minst erge dingen

iig bedankt voor je reactie

 

@Brenner 

 

Ja het is ook gewoon logisch dat een van je broers moet helpen, dus ik vind het van die anderen best raar dat ze zo tegen je doen.  

Je kan het ook negeren

idd, ik zou niet weten hoe ik het zelf zou kunnen doen, dus moet iemand me helpen

ik ga het proberen te negeren, maar lukt niet echt met wat ze allemaal sturen

bedankt

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi iedereen,

nog even een update.

Vandaag op school (nou ja, ondertussen gisteren) vroeg een goede vriend hoe het met me ging en verder of mijn broer me dan helemaal waste. Dus ik zeg ‘ja, gewoon zoals ik me anders zelf was’. Hij weer ‘maar ook je p…’

Ik ‘ja, als ik het zelf kon, zou ik het hem niet laten doen, wat zou jij dan doen. Je moeder het laten doen?’, dus hij ‘ja, oké, ik snap het, dan liever door mijn broer’

Dus, ik snap wel dat het misschien even wennen is, ook voor mijn vrienden, maar ja, het is even niet anders. Ik ben blij dat mijn broer er niet raar over doet. Hij doet gewoon hetzelfde bij mij als wat ie normaal ook bij hem zelf doet.

Ik vind het niet erg als iemand er naar vraagt, maar waarom iedereen mij er ineens allerlei rare berichtjes over gaat sturen, daar snap ik niks van. Hebben ze niks beters te doen ofzo.

Gelukkig geen rare dingen bij gym vandaag (ondertussen gisteren). Ik kon natuurlijk niet overal (nou ja, bijna nergens) aan meedoen en daarom mocht ik een beetje overschieten met de bal en later badmintonnen met een andere jongen. Na gym hadden nog een andere les, anders was ik misschien wel niet naar gym gegaan, maar naar huis.

Normaal ga ik altijd wel douchen met doucheschuim na gym, maar ik heb me nu alleen afgespoeld en een vriend had me een beetje geholpen met afdrogen, want ik kan niet goed mijn rug afdrogen. Ook had ie me even geholpen met m’n shirt aan en uit te doen, verder lukte het wel.

Ik zag wel dat andere leerlingen meer naar me keken als anders, maar dat kan ook inbeelding zijn geweest. Het voelde wel of ze precies wilden zien wat er gebeurde, maar ze zeiden er niet echt iets over. Hopelijk blijft dat zo in mijn klas.

Nu eerst maar slapen.

 

Gr. MickeyMouse

 

Heyyy, op zich is het niet gek! Zolang jij het ook oké vind en je broer ook! Maar hoe weten ze het eigenlijk? 

Reputatie 2
Badge

@MickeyMouse 

Beterschap !! Is het al iets beter ???

Ik vind het niet raar. Anderen moeten even wennen. Even gewend raken . Sommige mensen accepteren het niet. Die mensen kan je beter negeren. Als ze raar naar je kijken. Loop dan naar hun toe en vraag even wat er is. 

Fijn voor je dat je broer niet raar over doet. Het is gewoon normaal. Er is twee keuzen als je dit hebt

Keus 1 : niet douchen, maar dat is niet fris en het is heel vies

Keus 2 : Je broer jezelf laten wassen. 

Nou, ik zou dezelfde gedaan hebben als jij. Ik wil heerlijk fris zijn. Gewoon hun negeren 

 

Groetjes Ava XX 

Dat is toch helemaal niet raar.

Jij kan je armen niet gebruiken, omdat die niet nat mogen worden, maar je moet wel gewoon douchen/wassen, want je bent tevens geen zwerver (3 signaalwoorden in 1 zin, doe je goed Watashi).  Dan heb je 1 optie:

  1. Aan een gezinslid hulp vragen.

Als andere mensen dit gedachteproces niet snappen, moeten ze opnieuw scholing krijgen, beginnend  bij de peuterschool., want hier leer je letterlijk mensen te helpen als ze iets zelf niet kunnen.

 

Maar, hoe gaat het nu hiermee?​​​​​

-onnodige quotes verwijderd-

dat vind ik nou ook

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ava_ 

 

sorry dat ik pas na een jaar reageer…..dankjewel dat je het begrijpt en me steunt en het ging met die arm op zich wel al snel weer goed. Alleen heb ik pas geleden mijn sleutelbeen gebroken en een paar vingers en had ik weer hulp nodig. Mijn broers hebben mij weer geholpen, maar omdat die studeren konden ze niet altijd, dus heeft mijn vriendje Lev en nog een andere vriend me dit keer geholpen en weer kreeg ik rare en nare opmerkingen, maar ja, ik was er nu op voorbereid. Sommige mensen  vinden het kennelijk leuk om anderen te pesten en anderen dan mee te proberen krijgen...te zielig voor woorden, maar ja Ik kan me nu weer zelf wassen, dus hopelijk houden ze er nu mee op

 

@Watashi,

jammer dat er niet meer bent en jammer dat ik je niet meer voor die tijd kon antwoorden, maar het gaat nu wel weer ok en dankjewel voor je steun en ik zou echt nog wel een keertje met je willen stappen, zoals we in jouw koningsdag topic al zeiden, maar ja, je mag hier geen contact leggen, maar ik hoop dat alles goed gaat met jou. Ik weet dat de kans dat je dit leest klein is, maar je lijkt me een goeie gast

 

@Spidy87 ,

dankjewel voor je steun, tenminste ik weet niet precies waar je op gereageerd hebt, omdat KT vond dat je een onnodige quote had geplaatst….door die weg te halen weet ik dat dus niet, maar ik ga er voor nu van uit dat je de reactie boven die van jou (die van Watashi,  die naam wordt in die reactie genoemd, maar hij is ondertussen niet meer actief hier) hebt gequote…..het lijkt mij ook normaal om geholpen te worden door een broer en niet iedereen lijkt dat te begrijpen, heb ik wel gemerkt, ook pas geleden weer toen ik mijn sleutelbeen gebroken had. Dankjewel.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

-onnodige quote verwijderd-

hoi @MickeyMouse ik reageerde op het feit dat het niet raar is dat je door je broer word gewassen ik weet niet meer precies wat ik daar had geschreven zoiets was het

hoi @MickeyMouse ik zei dat je ik het niet raar vond dat je door je broer gewassen werd

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Spidy87,

 

ah, dan had ik het wel ongeveer goed gegokt...dankjewel

Ik vond het zelf ook niet raar en was ook een beetje verrast door die rare reacties die ik toen had gekregen.

Sommige mensen doen zo raar als het over bloot gaat en als je je laat aanraken aan je piemel, ook als het alleen om gewassen te worden gaat.

Ik zou het ook doen voor een broer of vriend. Niks raars aan.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer