ik heb iemand gepest! HELP :(

• 2 februari 2015
  • 25 reacties
  • 2248 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
vandaag op school heb ik dus iemand gepest, en hij moest hard huilen 😞 ik vond het toen wel grappig! maar nu ik er over na denk heb ik er best wel spijt van, want zo'n soort ding hoor je gewoon niet te doen.... ik weet niet hoe ik dit over aan hem moet brengen, want hij haat me nu....... wat moet ik nu doen? hoe kan ik sorry zegge :C

25 reacties

Pesten is echt laf, maar het kan zijn dat de omgeving of druk van vrienden je ertoe leidt het toch te doen, terwijl je niet zo inelkaar zit. Het is wel goed dat je ervan hebt geleerd. 
Je moet gewoon sorry zeggen, als je durft te pesten, durf je ook sorry te zeggen. Zeg gewoon iets van: 'sorry, het was best laf van me, ik zal t niet meer doen.'
hey
ik zeg eerlijk als de personen die mij hebben gepest sorry zouden zeggen zou ik ze niet snel vergeven:(
because you never really can fix a heart , je weet nooit of die persoon ookal thuis sh*t heeft.
maar, mijn tip is: ga naar de persoon die je had gepest en vraag met een aardig (niet grijnzend anders denktie van straks fliktie weer wat)
gezicht van , kan ik je even spreken. en zeg vol uit je hart dat het je echt spijt. en dat je het serieus niet meer zal doen.
komt allemaal goed zolang je het maar meent
xx
lovatic
hey,
ga naar die persoon toe met een normale houding en vraag of hij even met je wil praten. zeg dan gwn sorry en dat je beseft dat het fout was dat je dat deed en dat je hem gwn met rust zal laten. Meer zou ik niet zeggen want dan maak je het denk ik alleen maar erger 
Hey,

Ik weet neit of t al goed is gekomen?
Maar anders voor iemand met t zelfde probleem.

Als je iemand pest maak je diegene kapot.

Gooi eens een vaas of een kopje op de grond. Zo hard dat die breekt.
Zonde he?
Lijm hem nu maar,
Hij is nu heel en je kan hem weer gebruiken, opgelost!
Maar nooit meer zal hij zijn als voordat je hem kapot gooide.

Het os belangrijk om sorry te zeggen, maar je kan diegene t neit kwalijk nemen als die boos blijft een tijdje.
Als mijn pesters van vroeger sorry zouden zeggen zou ik hun excusses aanvaarden (ze kunnen t toch neit meer veranderen), maar ik zou de pijn nog voelen. Al zou t genezen sneller gaan denk ik.
Daarom kan je denk ik beter wek sorry zeggen, en zeggen dat je fout zat en dat je t echt niet meer zal doen, maar geef de ander de ruimte en tijd om boos te blijven.
Jij kan alleen maar sorry zeggen en zorgen dat t niet weer gebeurd.

Wel echt heel stoer dat je ziet dat je fout zat en t goed wil maken!
Echt respect!

xx
Waarom zeg jij altijd neit in plaats van niet in jou posts ik heb andere posts van jou gezien en die hadden ook allemaal neit in plaats van niet.
DarkMenes420, ik ben heel erg duslectisch.
Ik doe mijn best de fouten uit mijn zinnen te halen maar dingen als 'neit' zie ik vaak over t hoofd
het spijt me als t stoord, ik doe t niet expres
Please lees je shit een 2e keer
Probeer met hem te praten en sorry te zeggen. en doe het rustig aan hij zou dan ook wel opluchten en help hem als hij een probleem heeft dan weet hij ook dat jij hem mag.
Ik zou met hem proberen te praten en dan je excuses aanbieden. Haha heel kort en simpel maar het werkt meestal het beste
Xxx
.WannaBeLoved.
Waarom zeg jij altijd neit in plaats van niet in jou posts ik heb andere posts van jou gezien en die hadden ook allemaal neit in plaats van niet.

Wel goed dat je het aangeeft en zo mensen corrigeert. Maar miscchien kun je het op een aardigere manier zeggen. Bijv. ''Het is me opgevallen dat......... Miscchien je daar in plaats .............zeggen'

(Ik ben geen expert dus neem het me niet kwalijk als ik fouten maak) 
Ik word zelf gepest en ik heb nooit sorry gehoord van een pester. Dus gewoon eerlijk naar die gene toestappen en het spijt me zeer van mijn grap zeggen 
Probeer op een lieve en bijzondere manier je excuses aan te bieden.
Pesten is wel laf ja, maar je hebt er nu spijt van en ik ik vindt het wel echt dapper dat je dat toe durft te geven hoor! Dat zie je echt niet zo vaak.
xx
heeey
mijn tip bied je excuses aan zeg dat het je spijt maar besef ook dat wat je heb gedaan niet oke is 
x
Ik kan hier over meepraten, want ik heb op de middelbare school ook ooit iemand gepest. Dit duurde ongeveer een jaar. Er kwam toen een nieuwe jongen bij ons in de klas. Hij was heel erg gelovig en droeg wat aparte kleren. Hiermee gingen we hem pesten. Hierdoor moest hij vaak huilen. Toen vond ik t wel grappig en lachte ik hem vaak uit. Later besefte ik me pas wat ik gedaan had. Ik ging naar hem toe en bood mijn excuses aan. Ik verloor hierdoor wel al mijn vrienden maar dat was mijn terechte straf. Nu ik 17 ben achtervolgt me dit nog steeds. Ik heb er gewoon zo veel spijt van. Dus laat dit een bericht zijn voor alle pesters. Ook als je zelf pest achtervolgt dit jou je leven lang.
Dus luister goed
Pesten is niet oke
Stap naar m toe en zeg eerlijk dat je het leuk vond om diegene te pesten, maar dat je er spijt van hebt. Gewoon doen! Je zult er geen spijt van krijgen :)
Tof dat je door hebt dat pesten niet cool is! Doe er wat aan!

Grtz
Kikker
Gewoon excuses aanbieden.
Als het maar één dag was zal het niet meteen trauma's veroorzaken 😉
Ik ben blij dat je er zelf nu mee zit. Pesten is echt laf en het slachtoffer kan er iets aan overhouden.
Biedt op z'n minst je excuses aan, en wees gewoon vanaf nu aardig voor hem. Natuurlijk zal het niet ineens je vriend worden, maar je schept er wel meer vrede mee dan het gewoon zo laten.

X
Pesten is super laf. Het enige wat je echt kan doen is excuses aanbieden. Maar je moet het echt niet meer doen!
Weet je ik ben niet eens boos op je ik ben eigenlijk best trots want he zegt zelf al je voelt je echt rot en ja pesten is laf dat klopt

Ik zou gwn je excuses aan bieden aan die jongen en miss vriendschap sluiten
Gewoon niet meer doen en je excuses aanbieden, simpel.

als het echt erg is misschien wat anders, zoals bijv. chocolade kopen.

Gr.

Reageer