Vraag

Ik heb het gevoel dat ik iemand (ga) pest(en)

  • 19 November 2019
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Badge

Ik ben een meisje van 13 en ik heb in mijn klas maar weinig meiden zitten. Er zit een meisje in mijn klas die ik niet mag, omdat ten eerste ze is altijd bezig met haar telefoon en tekenen en ze heeft voor niks anders oog voor. Ook als je iets voor haar doet je krijgt geen enkele waardering en zij is altijd goed en andere zitten altijd fout en ze zit altijd andere ideeën af te kraken en haar ideeën in een beter jasje zetten. Ik moest meerdere keren met haar samenwerken en de laatste keer dat ik dat moest doen moest we extra aan het project werken want anders zouden we het niet afkrijgen. Natuurlijk moet ik dan heel mijn schema aan haar aanpassen omdat het anders zogenaamd niet kan (ze is er gewoon te lui voor)

Alle andere meiden zijn het met me eens, dus dat is wel fijn.

binnenkort gaan we met school naar de Efteling dat is best wel leuk, alleen het probleem is alle meiden waarmee ik loop willen dat ene meisje afschudden zodat we geen last van haar zouden hebben. Het probleem is ik heb een heel erg dubbel gevoel. Aan de ene kant wil ik echt niet met haar lopen, maar aan de andere kant het voelt heel erg als buitensluiten (ik weet hoe dat voelt want ik werd vroeger ook gepest). Ik weet nu alleen niet want ik moet doen. Ik moet kiezen. Of ik moet dat meisje buitensluiten, een leuke dag hebben, en daarna een rotgevoel hebben of dat meisje verdedigen, een rot dag hebben, de andere ook een rotdag bezorgen, iedereen heeft haat naar mij (en daardoor een rotgevoel hebben) en dan meisje denkt dat we beste vriendinnen zijn (ze denkt nu al dat we vriendinnen zijn). Wat moet ik doen?


4 reacties

Hallo iemandofniemand :)

Ik zou het zeggen tegen het meisje in kwestie dat je het heel vervelend is dat ze niet genoeg aan het project wil werken want misschien heeft ze een goede reden daarvoor dat ze misschien niet goed voelt omdat zoals ik opmerk uit je tekst dat ze niet heel veel vrienden/vriendinnen heeft. Ik zou het uitgebreid uitleggen dat het ook gevolgen heeft voor haar mede-projectgenoten. Je kan natuurlijk meelopen met je vriendinnen maar ook toevallig naar dezelfde attractie als haar in de efteling en dan even met haar praten.

Ik hoop dat ik je geholpen heb.

-Dr8gon99

Badge

Ik denk dat je het beste eerst even met haar moet haan praten . Even vertellen wat jij er van vind en de voorbeelden opnoemen die jij zojuist hebt opgenoemd. Mocht ze er daarna nog geen rekening mee houden, ook nadat je haar hebt ingelicht over de “consequenties”, dan kan je nog altijd naar een docent / mentor gaan. 

Heyhoi!

Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn tegen dat meisje. Zoals ik het lees komt dat meisje best lui over en houd geen rekening met jou. Dat is een grote irritatie dus kan je mag je dat  ook gwn tegen haar zeggen. Als ze onaardig enz. Blijft doen moet je haar maar gwn laten en een leuke Efteling dag met je vriendinnen beleven. Veel succes!

Gewoon niet doen!

Reageer