Ik heb een Slisbak (Beugel die in en uit kan)

  • 13 December 2017
  • 10 reacties
  • 1827 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb dus sinds maandag een slisbak (een beugel die in en uit kan) ik moet die 8 maanden lang dragen ik moet hem eerst een lange tijd op school dragen maar door die beugel kan ik niet goed praten en ben dus slecht te verstaan maar ik word er heel erg bij gepest en bedreigd ik word de hele dag door met de dood bedreigt want als ik aan het praten zeggen ze gelijk ā€œdoe dat kut ding is uit of ik sla hem uit je bek met een paar tanden er bij kan je gelijk nieuwe kopenā€ of ā€œik maak je dood als je dat kut ding niet uit je bek haalā€ of ā€œik ga jou een kaulo harde stoot voor je bek gevenā€ ik heb helaas moeite met negeren en ik neem dit snel te serieus dat komt doordat ik ADHD en AUTISME dus dat word samen PDD NOS ik slik ook pillen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want me ouders horen te vaak dat ik gepest word en ze denken dan ā€œlaat maar johā€ maar dat is moeilijk want hun zeggen het gaat wel weer over maar dat gaat het dus niet!

10 reacties

Hoi!

Super stom dat ze je hiermee pesten. Jij hebt ook niet voor die beugel gekozen, en iemand daarmee pesten is echt belachelijk.

Je ouders zeggen dat het zomaar wel over zal gaan, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Het lijkt me handig dat je dit aan je mentor vertelt, zodat die de pestkoppen eens kan aanpakken. Pesten is sowieso niet ok, en pesten om iets als een beugel is al helemaal flauw van ze.

Kun je je vinden in het idee om je mentor in te lichten? Per mail of via een mentorgesprek?

Groetjes
x
Super erg dat je gepest word!

Ik ken iemand die gewoon ging afbouwen met de pillen. Hij ging van 20 mg naar 15 mg en zo verder tot zonder pillen. Ik weet niet of je een jongen of meisje bent maar ik zou je aanbevelen om op een vechtsport te gaan. Stel dat ze je nou toch aanraken kan je jezelf toch verdedigen.
Bedankt! 100divergent11 heb ik gedaan en ze gaan er naar kijken! En wat aan doen
JOEY.K bedankt maar ik kan niet stoppen met pillen dan zal ik heel sagarijning worden en niet te besturen ik kan me zelf verdedigen maar een vecht sport is niks voor mij ik ben ene jongen en ben 143 door me pillen weeg ik maar 30 kilo dus ik krijg die niet omver maar om wel spieren te krijgen doe ik aan fietscross op hoog niveau rijd en en NK EK en WK maar alsnog bedankt
- onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon -
Je kan stoppen met pillen als je het langzaam af bouwt.
Je hebt het aan je mentor verteld. Goed gedaan! Ik hoop dat het pesten snel ophoudt.
Als die pillen echt noodzakelijk voor je zijn, blijf je die best nemen. Hebben ze echter een negatief effect op je gewicht, kun je eens met je dokter overleggen of je geen andere soort pillen mag, of een andere dosis.

Groetjes
x
Bij mij lachten mijn klasgenoten altijd (toe). Vervelende kinderen zegā˜¹
@Schaapgeit, wat stom van je klasgenoten. Je zou het aan je mentor of ouders kunnen vertellen. Zij kunnen de situatie grondig aanpakken.
Ik snap dat het nu vervelend is, maar over een tijdje heb jij een mooi gebit, en dan staan die pesters met hun mond vol tanden 😉
Dat hebben veel kinderen in mijn buurt of ze hadden her ooit gehad. Niks mis mee hoor?
Hoi

Ik sluit me volledig aan bij @100divergent11
ik vind het totale lariekoek dat ze je daarmee gaan pesten aangezien je er niks aan kan doen.

Het makkelijkste is om naar je mentor te gaan lijkt mij.
Misschien lijkt het wat eng om naar hem/haar af te stappen maar uiteindelijk valt het reuze mee.
Als je niet naar je mentor durft kan je het altijd aan je vrienden/familie/ mensen die je in vertrouwen neemt vertellen--
die mensen weten meestal raad en het is erg fijn dat je er dan niet alleen mee rond hoeft te lopen.

Bij deze nog een linkje als je echt vind dat het nodig is om van dat slissen af te komen.
( maar ik zou me er niet teveel zorgen om maken het gaat vanzelf wel weg geloof me)

https://nl.wikihow.com/Afkomen-van-een-spraakstoornis

+ Je echte vrienden zal het echt niet boeien of je nou af en toe slist of nooit.

Groetjes van Maii!:$

Reageer