Ik ervaar vaak racisme, wat moet ik doen?

  • 29 March 2022
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Badge

Ik kom niet een week door wel een keer iets racistisch van andere mensen of leraren te horen
het is gewoon zo irritant geworden  de laatste keer dat het gebeurde sloeg ik iemand tot ie ging huilen en ik wil niet dat er weer zo iets gebeurt want de hele dag gingen mensen me daarna vermijden  word ik gezien als een guy die mensen pest zoiets  

weet iemand wat ik kan doen?  een of andere dag gaat het niet eindigen bij alleen vechten dus iemand help me alsjeblieft


3 reacties

Badge

dat kan echt niet dat racisme en dat doet de leraar? die moet juist het goede voorbeeld geven.

je moet het gewoon negeren maar ik begrijp je wel.

het is niet makkelijk om te negeren maar toch gewoon proberen.

groetjes Lollydol23

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi racisme is zo dom ! Het is de moeite waard om dat te bespreken op je school. Ik weet ook hoe dat is als je “anders”bent of doet en dat mensen dan raar gaan doen. Maar het is wel zo, ZIJ doen raar, niet jij.  De fout ligt bij hun. Maarja je trekt het je wel aan natuurlijk. Wat @J8j8 zegt is goed, rustig blijven en er boven staan. En afhankelijk van wie het doen misschien een scherp antwoord terug geven. Maar het is moeilijk dat snap ik ! Maar als jij sterker bent dan dat domme racisme laat je voor jezelf zien dat jij een hoger niveau hebt dan hun !

Succes ermee hoor!

Groetjes liefs Julian X

Als mensen iets racistisch zeggen moet je ten eerste rustig blijven, als je boos wordt ga je domme dingen doen en dat is niet handig. Als het je lukt om kalm te blijven kan je tegen degene die de opmerking maakte zeggen dat het je raakt en dat je het niet leuk vind. Niet iedereen heeft dat namelijk altijd door. Als diegene dan met je in discussie gaat en het dreigt ruzie te worden kan je het beste weglopen zodat er geen gevecht ontstaat.

Reageer