Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ik ben gepest en nu pest ik zelf, denk ik

• 4 oktober 2012
  • 6 reacties
  • 505 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen,
Zelf ben ik 2-3 jaar gepest en vond dat heel erg...
Nu zit ik in de brugklas en ik heb een meisje in de klas, die ik en zo'n beetje de rest van de klas ook niet mag, ik heb het idee dat ik haar pest. Ik wil dat niet maar, ik kan er niks aan doen, het gebeurt gewoon. het klinkt misschien raar, maar weet iemand iets wat ik kan doen???
groetjes Kimm2099

6 reacties

Sowieso ermee stoppen. Probeer gewoon leuk contact met haar te zoeken. Je hoeft haar niet te mogen, maar pesten gaat wel heel ver
ik heb ook zo'n meisje in mijn klas, alleen ik mag haar wel, maar ik vind haar raar! 😕 De rest van de klas misschien ook...
Ik pest haar niet hoor! Ik weet hoe het voelt!

Dus wat jij moet doen is; 
De hele op school jezelf afvragen als je haar gaat pesten: "Wacht! Pest ik haar zo? Zo ja, dan kan ik dat beter niet doen!! Misschien kan ik juist met haar vrienden worden?!".....

Ik hoop dat je hier iets mee kan!

Gr. Nozieva
Hallo Kim,

Probeer je te verplaatsen in haar schoenen, je bent zelf toch ook gepest?
Bedenk dat zei eventjes jou is!
Probeer uit te zoeken wie zei echt is, misschien word ze wel een hele goede vriendin van je,
en valt ze heel erg mee 🙂.
Ik snap dat het best ingewikkeld is.
Je moet haar juist niet pesten, maar haar helpen..
Vraag bijvoorbeeld of je samen huiswerk wilt maken!

Zelf dacht ik na de kennis making van de brugklas ook, 'haha wat een raar kind is zei..'
en ik begon over haar te roddelen enzo.
Maar nu zijn we vrienden, en ze is heel erg aardig!
Probeer je dus goed te verplaatsen in haar schoenen, en denk van 'waar ben ik mee bezig?'
Weetje, misschien zit ze elke dag wel te huilen, of erger, de gevolgen zijn heel erg...

Alsjeblieft, voor vragen kun je me altijd nog een privébericht sturen !

xx Melanie.
Ga eens met een vriendin van jou ergens heen en neem dit meisje mee (bioscoop?). Gewoon met z'n drietjes, en verdeel de aandacht goed. Als je dit gelijk met meer dan drie vrienden doet zal dit meisje worden buitengesloten, dus zorg eerst dat jouw vriendinnen haar accepteren. Dan komt de rest daarna zelf wel. Zorg dat je niet zèlf gepest word, dus niet gelijk alleen met dit meisje omgaan. Maar zorg er ook voor dat jíj niet gaat pesten!

suc6
Ik heb ook zo'n meisje in de klas maar meestal probeer ik haar te beschermen. Ze heeft zelfs het idee dat onze danslerares op school haar niet aardig vind we zijn naar de mentor gegaan en die helpt ons nu. Heel veel succes alvast. 
Klinkt misschien heel stom maar als je lang gepest bent is de kans groter dat je gaat pesten dat is getest. Het komt zover als ik weet omdat je dan zelf eens niet gepest wil worden maar het wil doen omdat je onzeker over jezelf bent geworden. (Weet ik niet zeker)

Reageer