Vraag

Ik ben gecyberpest

  • 9 October 2018
  • 3 reacties
  • 200 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben Qoussima,

Ik word al 'n tijdje gepest op internet. Ik voel me achtervolgd. Ik denk dat ik gepest word omdat ik een transgender ben. Ik ben nog een jongen maar ik heb al alles gedaan voor wat je mag doen voor je 18e om een meisje te worden. Zo is mijn naam ook verandert enzv. 'T lijkt alsof er altijd iemand achter me aanzit omdat ze me bedreigen en ze zeggen dat ze me gaan opwachten. Ik ben heel bang, ze hebben mij verteld als ik het aan iemand vertel dat ik zeg tegen iemand dat ik zo gepest word, dat ze me dan gaan opwachten, en meenemen. Ze sturen me altijd berichten via een anoniem nummer, en die kan je ook niet blokkeren. Ik weet niet wie het zijn, en ik heb ook geen vermoede.

Kan iemand mij helpen, en mij vertellen wat ik moet doen?!

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Vervelend dat je gepest wordt. Je kunt, indien je een apparaat van Apple hebt, alle anonieme nummers via instellingen blokkeren. Hierdoor ontvang je die vervelende sms’jes niet meer. Helaas komen dan de belangrijke anonieme oproepen e.d. er ook niet meer doorheen. Als je besturingsysteem Android is kun je dit ook regelen alleen dit is wat omslachtiger (via externe apps).

Dus als je bereid bent alle anonieme oproepen etc te blokkeren of als je deze überhaupt zelden kreeg kun je hiervoor kiezen.
Hoi,

Ondanks dat ze je bedreigen, lijkt het mij juist wel verstandig om dit met iemand te delen. Als je naar de politie gaat, kunnen zij jou ook bescherming bieden. Dit pesten moet namelijk stoppen.

Ik zou proberen om alle sms'jes e.d. te bewaren, zodat je bewijs hebt voor de politie. Hiermee kunnen zij de mensen die jou bedreigen opsporen.

Probeer het anders eerst tegen je ouders te zeggen.

Hoe weten zij dat je het hebt verteld? Dat kunnen ze toch niet weten? Ik snap dat je er heel erg bang van wordt, maar probeer ook te denken in oplossingen. Het vertellen betekent ook dat mensen je kunnen helpen en dat is wel handig. Of was je van plan het zelf op te lossen?

Ik hoop dat ze stoppen, want het is echt belachelijk wat ze doen.

Gr. Pin
hey,

goed dat jij je verhaal durft te delen!

het is denk ik toch het beste om je ouders/politie in te lichten en als je echt heel bang bent dat je daarna naar school fietst met een vriendin en bijv niet meer alleen, dit kan voor jou een beter gevoel zijn.

bij de politie werken mensen met verstand van ICT en die kunnen heel gemakkelijk achter dat anonieme nummer komen en zo die jongens aanspreken, volgensmij is er ook nog een app die je kan downloaden op je mobiel hiervoor ik zal even zoeken hoe hij heet en werkt voor je.

daarnaast alle smsjes en mailtjes bewaren.
ik denk echt dat het beste is om dit te bespreken met je ouders/politie

Reageer