Iedereen van mijn oude klas haat me en ik haat hun

  • 12 December 2022
  • 8 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ben een twaalf jaar oud meisje dat net van de basisschool naar de brugklas is gegaan. Ik heb op twee basisscholen gezeten, op de eerste werd ik gepest door mijn eigen vriendinnen. We waren meerdere keren naar de ‘meester’ gegaan, maar hij zei dat het gewoon een beetje plagen was. Dat was het niet. Ik ben toen uiteindelijk van die school afgegaan en naar een nieuwe in groep 6.

Toen in groep 6 had ik alleen best wat sociaal trauma en was ik best wel in mezelf gesloten. Ook ben ik een best grote nerd en vind ik boeken lezen leuk. Ik ben best vaak geinteresseerd in dingen en heb geen tot nauwelijks moeite met leren. Ik weet dat de meeste kinderen van mijn oude klas me een rare nerd vonden. Ik heb een best wel ‘bijzondere’ persoonlijkheid en ik volg een trend alleen wanneer ik hem zelf leuk vind. Pas rond groep 7 kreeg ik een vriendin maar ze was best wel pick me (dit is later belangrijk) en vond zichzelf heel erg zielig. Rond groep 8 had ik nog steeds maar 1 vriendin, maar zij werd echt door alles verdrietig dus al onze pauzes bestonden uit ik die haar troostte. Wanneer ik een zeldzaam verdrietig moment had was zij er niet voor mij. Ze ging liever om met de populaire groep. We kregen een enorme ruzie op het midden van het schoolplein toen iedereen keek en ze zei misschien dat ze niet populair was, iedereen mocht haar en stond voor haar op terwijl ze er niks mee te maken hadden. Ook de mensen die geen idee hadden waar de ruzie over (dat waren de meeste) gingen begonnen me allemaal te haten en wouden geen vrienden meer met mij zijn.  We hadden de ruzie een soort van goedgemaakt maar rest van groep 8 was nog steeds best wel alleen.

Ik ben naar een internationale school gegaan waar je verplicht VWO advies nodig had + het was Engels dus niemand van mijn oude klas ging ernaar toe. Dat was fijn. Onze groepsapp bleef alleen wel bestaan. Elke keer dat ik wat zei dan was het zo van: ‘Wie vroeg 🤣’ en ‘niemand boeit’ en iedereen moest daar dan om lachen. Ook mijn ex beste vriendin. Vandaag had iedereen het over hun cijfers en ik zit op een IB school waarbij de cijfers op je rapport maar tot de 7 gaan en ik vertelde daar over. Ook over het feit dat mijn laagste cijfer een 3 is en dat dat voor gym is. Zelf vond ik dat best grappig gezien ik altijd klaagde over gym. Toen kwamen de reacties. Deze keer werd het me te veel en zei ik dat ze echt een kut klas was en ben ik uit de groepsapp gestapt. Ook zijn al hun contacten verwijderd. Ik hoef hun niet meer. Momenteel heb ik wel vrienden die door vuur en vlam voor mij zouden willen gaan, hun kan ik vertrouwen. Het trauma dat ik aan mijn ex-klas heb overgehouden bestaat nog steeds en ik weet niet of ik ooit nog iemand zo dicht bij mijn gevoelens laat komen. 


8 reacties

Reputatie 4
Badge +3

wat vervelend dat dit gebeurt is ik ben ook heel lang gepest ik voel me nog steeds anders trauma warschijnlijk ik zit in de eerste ik ben 13 omdat ik van school ben verwiseld en mijn eerste ging niet veel beter dan de jouwne ik starte in like 9 sep en op 7 oct ben ik vekracht ik hoop dat je veel beter voelt ik heb echt geen zin school ik heb zelfmoord gedachtes  blijf vechten niet zomaar op geven zoals mij

 

 

Veel sterkte boywithdamage

Reputatie 4
Badge +3

@Mij_niet_gezien  niemand heeft gereageerd op dit meisje ze is een jaar jonger dan mij ik wil niet dat ze zich zelf snijd zoals mij

 

kom asap please

Reputatie 7
Badge +19

wat een nare situatie :(

Als je niet nog veel last van hebt kan je er altijd met iemand over praten die je vertrouwd. Praten lucht op.

Reputatie 4
Badge +3

thanks

 

Reputatie 4
Badge +3

ik wil niet dat andere mensen ook proberen zelfmoord te plegen 

Reputatie 2
Badge

Heyy boywithdamage, 

Hoewel ik het nooit heb gezegd, voelde het fijn dat iemand reageerde op mijn post, maar het voelde niet goed om te lezen (ik kan het niet goed uitleggen). Ik ben de laatste tijd begonnen met mezelf pijn doen omdat ik me steeds meer alleen voel, ook eenzaam in mijn familie. Toen ik jouw post zag heb ik dikke tranen gehuild. Wat verschrikkelijk!!!!!! Ik vind het zo bijzonder dat jij dat verhaal gebruikt om andere te motiveren, maar altjeblieft geef niet op! Mij had je geholpen met alleen al reageren op mijn post, laat staan met jouw verhaal. Als je niet blijft leven voor jezelf, doe het dan alleen al om andere te helpen en op een gegeven moment krijg je weer zin in het leven. 

Super veel lieffsssss, Giraffe

Reputatie 4
Badge +1

@boywithdamage & @Giraffe 

We lezen dat jullie in een lastige situatie zitten. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

@boywithdamage Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte!

Babs van de Kindertelefoon

 

 

 

 

 

Reputatie 4
Badge +3

ik ben weer terug het is  alweer heel lang geweest dat ik hier ben geweest maar toch ben ik hier er is een hoop shit gebeurd MAAR ik leef nog en daar ben ik blij over iedereen heeft zijn up en down sides en ik vind dat dat ook mag een van mijn vrienden die ook vekracht is op de zelfde avond lang verhaal we zijn samen door een hoop geweest en toen heeft hij me voor een reden die ik beter niet kan zeggen maar mijn punt is hij heeft alle schuld naar mij gericht VOOR geen reden om zn eigen huid te redden en toen  ben ik voor 5 MAANDEN sober geweest en ik ben HEEL blij dat ik nog leef en ja inderdaad ik kan andere mensen helpen ik hoop dat ik altijd blijf leven >:)

Reageer