Hoe kan ik haar helpen? Ze mag niet dood, en ik ook niet!

• 16 July 2015
  • 3 reacties
  • 291 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vorig jaar. In de eerste klas. Zat er een meisje bij mij in de klas. Iedereen ging haar pesten, waarom? Ze vonden haar 'raar'. Ik werd vrienden met haar. Ze is heel aardig. Ze gaat helaas naar een andere klas. Maar genoeg van dit.
.
Ze is snel verdrietig en boos op mensen. Daar kan ze niks aan doen. Maar daardoor heeft ze veel problemen. Ze snijd zichzelf. Ze nam zelfs een mes mee naar school! Door haar deed ik dat ook. Ik ben er mee gestopt. Gelukkig. Ze vertelde me laatst dat ze liever dood wilde dan leven. Ik wil haar helpen maar weet niet hoe! Ze word nog steeds erg gepest, ik niet. Dus ik bescherm haar meestal wel. Ik loop al met een mes in mn tas rond om dingen te voorkomen. aik hoop dat het snel stopt. Voor haar leven stopt! Help me...

3 reacties

Heftig zeg!

Kan je samen met haar hulp zoeken?
Misschien kunnen jullie met z'n tweetjes naar haar mentor/zorgcoordinator/ouders/huisarts gaan?
Hier is hulp bij nodig, en jij kan haar steuen, maar niet genoeg helpen.

Een tip: laat dat mes thuis. Als iemand er achter komt word je per direct van school gestuurd. Dit kan je die vriendin ook vertellen.

Je mag haar steunen, tuurlijk, dat is geweldig.
Maar denk ook om jezelf. Als de last te zwaar is moet je t ook aangeven.

Misschien is dit forum ook iets voor haar?

Sterkte, succes en heel veel liefs,
Ik heb metbhaar gesproken. Ze heeft het mesje weggegooid. Gelukkig. Ik hoop dat ik haar nog verder lan helpen..
dwing haar vooral niet om te stoppen, en ga ook niet haar kamer doorzoeken. hierdoor raakt ze je vertrouwen kwijt, geirriteerd, gestresst en boos.
want het is gewoon super irritant als de hele tijd je hele kamer word doorzocht naar scherpe dingen ofzo
dat zeg ik uit ervaring

-PAboy

Reageer