Het meisje dat gepest wordt

  • 18 June 2018
  • 6 reacties
  • 275 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een probleem ik wordt al vanaf groep 2 gepest maar ik zie m’n leven niet meer zitten alles doet me pijn en bijna alle mensen die ik ken ook. Ik lach wel maar huil van binnen ik wil niet huilen In de klas of bij ene groep in de buurt ik wil de meedelijden niet het enige wat ik wil is de ik zijn die ik eigenlijk ben en noet iemand die zich anders voor doet om zielig gevonden te worden wat moet ik doen help??

6 reacties

Heb je dit al met jouw mentor of een vertrouwingsleerling besproken?
Zij zijn ervoor om jou hiermee te helpen.
Menspersoon, dat wil ik wel alleen die heb ik niet zot in groep acht ben een x blijven zitten?
Ik heb wat tips,
1. Probeer erachter te komen waarom je gepest word,
2. Als het ligt aan wie of hoe je bent verander dan niks, vraag dan of je naar een andere school of klas mag, (als je groep 8a en 8b hebt op jou school).



Bericht aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6 en 7
Hoi!

Je hebt geen mentor, maar is er een leraar waar je je goed bij voelt? Die kan je ook helpen. Het is niet eerlijk dat pesten jou zo ongelukkig maakt.

Om hulp vragen is niet hetzelfde als om medelijden vragen. Als je om hulp vraagt, ben je dapper genoeg om in te zien dat de situatie laten zoals ze is, niet de oplossing is die jou gelukkig gaat maken.

Groetjes
x
Hoi,

Op de basisschool kun je ook prima melding maken van pesten. Op iedere basisschool zijn als het goed is één of meerdere vertrouwenspersonen. Misschien dat er ergens in de school een brievenbus staat waar je een briefje in kunt gooien. Dan kun je het pesten melden.

Je kunt natuurlijk ook naar je eigen meester/juf. Die kan het pestgedrag gaan stoppen door met jou en de pesters in gesprek te gaan. Als jij dit zelf te eng vindt, kun je ook vragen aan je ouders of zij mee naar school gaan (als je het hen wel durft te vertellen).

Wat natuurlijk ook kan helpen, is om een keertje te bellen met de Kindertelefoon. Gewoon om je verhaal te delen met iemand die naar je luistert en je steunt. Jullie kunnen dan ook samen een plan bedenken om het pesten te stoppen.

Ik vind het heel erg heftig dat het pesten als sinds groep 2 is gestart. Het is sowieso nooit acceptabel, maar dat ze zo lang ongestraft door kunnen gaan, vind ik echt heel erg. Wat er ook gebeurt, laat de pester niet vertellen wie jij bent, daar hebben zij niks over te zeggen!

Gr. Pin
@miloutje

Klas werkt niet ze zullen het blijven doen en t word uiteindelijk erger
Mijn tip is ga naar een andere school en wees jezelf ??

Reageer