helpt slaan tegen pesten?

• 4 November 2011
  • 37 reacties
  • 6249 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik word vaak gepest!
En kvroeg me af of slaan de oplossing
is als je gepest word en of dat helpt
dat ze gaan stoppen als je een keer de pester vast
pakt en dan gewoon lettrelijk gaat slaan
totdat je geen kracht meer hebt en dan
weg gaat en zegt als jij nog een keer zo
tegen mij doet dan weet je wat er gebeurd.
of is dat niet een beetje bedreigen?
of is het tog niet de oplossing?
Heluup.

37 reacties

Hallo Youssra-Lissa,
Ik weet hoe het is om gepest te worden!
Ben zelf ook een hele tijd gepest ''jaren''
Het gepest is gestopt doordat ik alles zo zat was en
begon te slaan als mensen me erg boos kregen.
Ik raakte in problemen, maar toch sloeg ik als ze me boos maakte.
Het is natuurlijk niet de oplossing om zomaar te slaan.
Maar bij mij heeft dat geholpen!

Ik word helemaal niet meer gepest. soms smerig aangekeken of word er wat gesmoest.
Heb nieuwe klasgenootjes ook wat oude.
1 goede vriendin. ik vertel haar niet mn problemen ''gaat haar neits aan''
Maar ben dus niet alleen.
Tip: Laat niet zien aan mensen die je niet kent dat je bang of boos /verdrietig bent. 
Ga naast iemand zitten die je niet kent en begin te praten raak bevriend zegmaar..
Het kan echt helpen.
Als je vrienden wilt moe je dat doen.
Ik wens je succes!
Je kunt het ;-)

Met vriendelijke groet -Feelingss-
ja, een klap en ze zijn stil
Dat helpt ja. Al het gezeik met: OO je mag niet slaan, dan ben je erger dan de pester is allemaal BS.
Kijk naar de natuur, gaan alle dieren die uit de groep gezet worden maar alles negeren? Nee, ze vechten terug.
Wie niet horen wil moet voelen.
Dat helpt ja. Al het gezeik met: OO je mag niet slaan, dan ben je erger dan de pester is allemaal BS.
Kijk naar de natuur, gaan alle dieren die uit de groep gezet worden maar alles negeren? Nee, ze vechten terug.
Wie niet horen wil moet voelen.

jij praat alsof je 40 bent
Fout......
Het is triest maar waar, als je er een keer goed bovenop slaat gaat het vaak wel over omdat ze dan bang voor je zijn. Als het op school gebeurd kun je ook naar je leraar toe want die kunnen er vaak wel wat mee, en anders kun je het beste een afspraak maken met de hoofd pesters en hun ouders en de directeur erbij. Dat is namelijk wat ik heb gedaan en het heeft gewerkt !

Super veel sterkte Xxxxxxx
Als iemand tegen mij zegt dat ik lelijk ben of iets,
dan ga ik diegene echt slaan, ja! Maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Ik zou het als ik jou was niet doen. Krijg je problemen mee.

Sterkte! x
Ik denk dat slaan echt niet de oplossing is.
Je hebt namelijk dan ook de kans dat ze wraak willen, of juist verder gaan met het gepest,
of dat degene die je slaat, sterker is dan jij. 
Slaan is niet de oplossing, maar dat is mijn mening. 
Je krijgt problemen als je gaat slaan dus eigenlijk niet doen. Maar het helpt wel (gedeeltelijk) ze gaan niet aardiger tegen je doen maar zijn allleen bang voor je als je wil dat ze aardiger gaan doen moet je proberen wat zelfspot te ontwikkelen. Daardoor worden ze erg verward en doen ze aardiger omdat hun mening over jou dan veranderd.  

Hoop dat dit geholpen heeft.
Ik weet het nog niet echt , slaan of negeren ... Ik bedoel ... Slaan is vaak fout ( tenzij het zelf verdediging is ) maar negeren , ik snap dat je kookt.van woede .... 
Hallo, Ik werd ook gepest en toen ben ik op gestaan en gezet dat hij moet kappen en toen gingen we duwen en toen sloeg ik hem op zijn mond. het hielp wel die pesters hebben nooit meer wat gedaan en school ook niet zij begrepen meteen waarom ik sloeg. Ik bedoel hier mee kom voor jezelf op zorg dat er een docent bij is zodat jij kan slaan en de pester niet terug kan slaan. Ga ook naar je ouders zorg dat ze aan jouw kant staan zodat je niet geschorst word als school het wel een probleem vind. wees koel ga niet schreeuwen zeg gewoon duidelijk dat je er klaar mee bent en dat hij/zij moet kappen. maar probeer eerst zonder en als ze dan nog niet kappen slaan. veel succes! oh ja negeren had voor mij geen zin ik heb het een tijd geprobeerd maar ik werd er alleen maar bozer van.
Pff, gasten, al die tralala van negeren of spijt opzetten, denkt je nu echt dat dat helpt? Heb ook al wat ervaring met pesten. Zal het eens vertellen nu ik toch aan het typen ben.
Ben ook al vaak gepest geweest eerst in het lager onderwijs vanaf het 5de jaar tot het 6de, bende debielen die denken dat ze veel zijn, tja die hel jaren waren om. Dan het eerste middelbaar, iedereen nieuw, natuurlijk moesten ze mij weer hebben, eerste jaar weer een hel, ze hadden rond pestweek 'spijt' opgezet, ze waren erg betreurd, voor een uur. Maar mijn emmer was toch wel bijna vol. Next year, rara, pesten, pesten en nog wat. Tot op een dag was ik het echt spuugzat gewoon, de drie gingen naar me toe om weer een lading te geven, wel f*ck you dacht ik bij mezelf. Ze wouden weer beginnen maar voordat die één woord kon uitspreken kreeg die klappen op zijn gezicht, de andere wou me ook slaan maar ik sloeg hem gewoon terug, de andere stond erbij als een kip zonder kop. Uiteindelijk hadden de twee een hersenschudding, maar zinsdeel zeiden ze niks meer. Ik heb geen straf gekregen, niks.
Mijn tip, word het je teveel, laat je gaan, dan weten ze wel wanneer ze erover zijn gegaan.

Reageer