helpt slaan tegen pesten?

• 4 November 2011
  • 37 reacties
  • 6278 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik word vaak gepest!
En kvroeg me af of slaan de oplossing
is als je gepest word en of dat helpt
dat ze gaan stoppen als je een keer de pester vast
pakt en dan gewoon lettrelijk gaat slaan
totdat je geen kracht meer hebt en dan
weg gaat en zegt als jij nog een keer zo
tegen mij doet dan weet je wat er gebeurd.
of is dat niet een beetje bedreigen?
of is het tog niet de oplossing?
Heluup.

37 reacties

Slaan is meestal niet de oplossing. Maar waarom word je gepest? En jaa misschien moet je een keer een klap geven. Maar ik zou niemand in elkaar gaan slaan. Daarmee kom je zelf straks alleenmaar in de problemen. Negeer het gewoon een beetje en ben jezelf! Dan laat jij zien aan de pester hoe sterk jij bent. Slaan is niet echt een goede oplossing. Maar ik snap je frusstratie. het is heel vervelend. Maar beter kan ik je niet helpen, want ik weet niet echt hoe het is om gepest te worden. Maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Als je boos word vinden ze het juist leuk dan denken ze yes we raken haar dit doet haar pijn dat is leuk we blijven het doen.

Blijf het negeren ooit worden ze het wel zat dan denken ze heey ze reageert nie dus dan is het nie meer leuk.

Of wat je ook kan doen :

Hy/zij zegt bijvoorbeeld :

Je bent lelyk

Jij zegt :

Heb je je zelf wel eens gezien wahaha.

Of sow je weet er zelf vast nog wel een paar.

Probeer ze gewoon te dissen.

Vat het nooit persoonlyk op

Pesters zijn altyd zelf onseker

Ze gaan pesten om zelf niet gepest te worden.
Hey,

Je mag zeker niets doen dat niet mag. Op school niet maar ook niet op openbaar terrein. Ga gewoon weg van die pesters. De pesters zullen altijd sneller stoppen dan jij ze uitdagen. Als jij ze niet meer het gevoel geeft dat je het niet meer leuk vind dan stoppen de pesters gewoon vanzelf.
je moet niet zo over je heen laten lopen
Hoi,

Jazeker, ik heb een keer gelezen, van iemand die ook gepest werd, dat diegene de pester sloeg.
Het is misschien niet leuk, maar dan laat je wel zien dat jij niet bang bent!

Nu zeggen de meeste dat je moet negeren.. maarja, dan word je echt wel doorgepest hoor!

Niet dreigen, gewoon 1x de LEIDER, dus niet de meelopers een bloedneus slaan, dan stopt hij wel.

Terugreageren, vinden ze leuk.
Negeren, maakt ze niet uit, ze gaan gewoon door.

Maar je kunt natuurlijk ook vragen of jou mentor/docent een heftig verhaal voorleest/verteld zodat de pesters weten wat er kan gebeuren.

Groetjesx
Hoi,

Jazeker, ik heb een keer gelezen, van iemand die ook gepest werd, dat diegene de pester sloeg.
Het is misschien niet leuk, maar dan laat je wel zien dat jij niet bang bent!

Nu zeggen de meeste dat je moet negeren.. maarja, dan word je echt wel doorgepest hoor!

Niet dreigen, gewoon 1x de LEIDER, dus niet de meelopers een bloedneus slaan, dan stopt hij wel.

Terugreageren, vinden ze leuk.
Negeren, maakt ze niet uit, ze gaan gewoon door.

Maar je kunt natuurlijk ook vragen of jou mentor/docent een heftig verhaal voorleest/verteld zodat de pesters weten wat er kan gebeuren.

Groetjesx

Hooi melissa.
Kheb weleens een pester na school aan haar haren gestrokken en bleef die haren vast pakken en zij Wil je nou aub stoppen een keer met die roddels en leugens,gepest!! ze zij toen doe normaal sukkel en dat soort dingen ik bleef maar trekken totdat ze oke zij ma nadat ze dat zij liet ik los en ging ze naar die andere pesters en zij dat en toen kwam die andere ook en zij doe eens normaal kut wijf! je gaat tog niet aan haar haren trekken je bent echt zielig! en kwas toen echt zenuwachtig en bang.
Maar ze willen ma niet ophouden. kword zo gek 😞 kben altijd bangg.
je moet niet zo over je heen laten lopen

hoii DimitriRascalov
ksnap je niet zo goed?
Als je boos word vinden ze het juist leuk dan denken ze yes we raken haar dit doet haar pijn dat is leuk we blijven het doen.

Blijf het negeren ooit worden ze het wel zat dan denken ze heey ze reageert nie dus dan is het nie meer leuk.

Of wat je ook kan doen :

Hy/zij zegt bijvoorbeeld :

Je bent lelyk

Jij zegt :

Heb je je zelf wel eens gezien wahaha.

Of sow je weet er zelf vast nog wel een paar.

Probeer ze gewoon te dissen.

Vat het nooit persoonlyk op

Pesters zijn altyd zelf onseker

Ze gaan pesten om zelf niet gepest te worden.

Hooi liefde of hoe je ook heet :$
Kijk weet je wat het is op zo'n moment als er een groepje pesters is
en zegt van alles tegen me dan word ik zenuwachtig en dan ben ik
ook niet zo goed in dissen.
dat is mijn probleem ook vaak met gepest worden.
Slaan is meestal niet de oplossing. Maar waarom word je gepest? En jaa misschien moet je een keer een klap geven. Maar ik zou niemand in elkaar gaan slaan. Daarmee kom je zelf straks alleenmaar in de problemen. Negeer het gewoon een beetje en ben jezelf! Dan laat jij zien aan de pester hoe sterk jij bent. Slaan is niet echt een goede oplossing. Maar ik snap je frusstratie. het is heel vervelend. Maar beter kan ik je niet helpen, want ik weet niet echt hoe het is om gepest te worden. Maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.

hooi jackieKus!
Negeren heb ik zo vaak gedaan en
mijn pijn en boosheid heb ik slik ik
vaak door maar ik hoor dat dat slecht voor je is
en alone jezelf ziek maakt
ik weet dat slaan niet de oplossing is
maar kheb het welis gedaan als het gwn suppersupper te ver ging
maar kmerk dat ik de laatste tijden veel still ben en onzeker
over alles. het is idd vervelend dat ik gepest word ma
kweet gwn niet wat ik moet doen kheb hulp ma
dat helpt niet echt. ze zeggen dat er geen uit of aan knopje is
om te durven ofso iets zij een docent.
ik zou niet direct gaan slaan probeer het eerst te negeren en met docenten en andere mensen te praten
als er echt niks anders meer op zit dan maak je de grootste pest kop bang dit werkt goed want de rest zijn toch
maar meelopers 😉
Misschien kan je juffrouw/docent het boek 'spijt' voorlezen. Dit gaat ook over iemand die gepest word,
maar het eindigt op een erge manier. Misschien maakt dat de pesters aan het nadenken.

x
Hallo youssra-lissa,

Slaan is geen "Optie" om dat soort problemen optelossen. Je moet vooral niet vergeten dat jij niet onzeker mág worden. Als de pesters zien dat jij je er aan ergert gaan ze juist door en door. Als jij genoeg zelfvertrouwen hebt en vooral niet verlegen wordt zal het zeker wel lukken. Zorg ervoor dat je volwassen hulpt er bij haalt. Van de pesters kun je dan de reactie "Ooh, wat een mietje!" verwachtig... But Who Care's! Jij bent wie je wilt zijn en hoe je wilt zijn.

Sterkte en veel succes,
Helper
Misschien kan je juffrouw/docent het boek 'spijt' voorlezen. Dit gaat ook over iemand die gepest word,
maar het eindigt op een erge manier. Misschien maakt dat de pesters aan het nadenken.

x

Dat zou een goed idee zijn. Alleen het boek "Spijt" is een redelijk extreem boek waar het zelfs tot zelfmoord lijdt. Ik hoop dat het hier niet het geval is.

Met vriendelijke groet,
Helper
Gewoon de tering in rammen. Maar alleen als ze écht over de grens gaan. Zo'n mongool zat mij eerst ook altijd te irriteren en alles, was het zat. Alleen omdat hij niet van mijn kleding en muziekstijl hield. Heb hem met een stel vrienden, die ook mijn stijl enzo hebben, opgewacht en hem een lesje geleerd. Niks ernstig gewoon wat klapjes. Sindsdien heeft hij respect voor mensen zoals mij. Mensen noemen mij Punk, ik geef liever geen label aan mezelf.
Gewoon de tering in rammen. Maar alleen als ze écht over de grens gaan. Zo'n mongool zat mij eerst ook altijd te irriteren en alles, was het zat. Alleen omdat hij niet van mijn kleding en muziekstijl hield. Heb hem met een stel vrienden, die ook mijn stijl enzo hebben, opgewacht en hem een lesje geleerd. Niks ernstig gewoon wat klapjes. Sindsdien heeft hij respect voor mensen zoals mij. Mensen noemen mij Punk, ik geef liever geen label aan mezelf.

Hooi crocodi1e,
is idd niet fijn als iemand je de heletijd irriteert
En is wel goed dat die je niet meer lastig valt
Maar met zijn alle op een is ook weer niet fijn
Als je hem nou alleen ging opwachten dan
Was dat beter geweest denk ik
maar nu is het ook opgelost
maar alleen niet eerlijk opgelost.
Bij mij gaan ze gwn overdreven over de grens
is tog niet normaal dit cracker eten en dan
spugen op iemand anders! :o
sommige mensen hebben gwn geen respect.

x

Dat zou een goed idee zijn. Alleen het boek "Spijt" is een redelijk extreem boek waar het zelfs tot zelfmoord lijdt. Ik hoop dat het hier niet het geval is.

Met vriendelijke groet,
Helper

hoi helper, lijkt me een goed boek
Ik ga hem opzoeken en lezen
bedankt! x

x

hooi melissa hah ik zit nu in de 2e hoor in 3e en onze docenten
lezen nooit zomaar een boek voor. en kdenk dat het een beetje
kinderachtig is als ik vraag wil je een boek voorlezen
slaan lost zoiezoo niks op.. je komt alleen meer en meer in de shit..

misschien voel je je wel stoer op dat moment ma naa een tijdje ga je je eigen wel slechter voelen..

je moet gewoon schijt hebben aan wat mensen zeggen en denken je weet het wel beter en je moet je eigen leven leven..

laat nooit iemand jou leven overnemen je leeft maar een keer en daar moet je van genieten.

ze zeggen ook niet voor niks:

LEEF ELKE DAG ALSOF HET JE LAASTE IS WANT JE WEET NOOIT WAT ER MOREN GAAT GEBEUREN..

sterkte.
slaan lost zoiezoo niks op.. je komt alleen meer en meer in de shit..

misschien voel je je wel stoer op dat moment ma naa een tijdje ga je je eigen wel slechter voelen..

je moet gewoon schijt hebben aan wat mensen zeggen en denken je weet het wel beter en je moet je eigen leven leven..

laat nooit iemand jou leven overnemen je leeft maar een keer en daar moet je van genieten.

ze zeggen ook niet voor niks:

LEEF ELKE DAG ALSOF HET JE LAASTE IS WANT JE WEET NOOIT WAT ER MOREN GAAT GEBEUREN..

sterkte.

hoii ik kan geen schijt hebben aan die mensen die woorden die uit hun mond komen doen me pijn en daar blijf ik de heledag mee soms zelfs dagen. ik ga me niet stoer voelen als ik iemand sla, ik heb amper geslagen, kben de zielig om in woorden te spellen. khaat mijn gedrag zo erg!
hoii ik kan geen schijt hebben aan die mensen die woorden die uit hun mond komen doen me pijn en daar blijf ik de heledag mee soms zelfs dagen. ik ga me niet stoer voelen als ik iemand sla, ik heb amper geslagen, kben de zielig om in woorden te spellen. khaat mijn gedrag zo erg!

Ik snap je wel, ik was vroeger ook zo elke scheld woord die ze tegen mij zeide kwam aan alsof iemand een mes in mijn hart stak.

Ik zat er ook dagen mee.. ik voelde me echht elke dag gewoon zo slecht door die mensen die me dat aandeden..

Maar nu heb ik geleerd om dingen snel van me af te schudden.. nu zeggen ze niks meer omdat ik mijn mond open trek, maar soms hoor ik ze nog wel wat zeggen en dat doet effe pijn maar dn dwing ik mezelf om het van me af te schudden ik denk gewoon laat hun kletsen ik weet wel beter...Maar als jou dat niet lukt zou ik als ik jou was met de mentor praatee gewoon om je hart te luchten dat is soms meer dan genoeg....
DAT HELPT!http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/mad.pnghttp://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/rolleyes.pnghttp://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/eek.pnghttp://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/cool.png
Nee slaan werkt niet. Ik heb het zelf meegemaakt. Van slaan komen er alleen maar meer problemen.
Los het op samen met je ouders en leraren.
ik word ook vaak gepest weet niet wrm . mij bedreigen ze met de d..d
Ik word vaak gepest!
En kvroeg me af of slaan de oplossing
is als je gepest word en of dat helpt
dat ze gaan stoppen als je een keer de pester vast
pakt en dan gewoon lettrelijk gaat slaan
totdat je geen kracht meer hebt en dan
weg gaat en zegt als jij nog een keer zo
tegen mij doet dan weet je wat er gebeurd.
of is dat niet een beetje bedreigen?
of is het tog niet de oplossing?
Heluup.
Ik werd ook gepest omdat ik wat te dik ben en snel boos word ( vinden ze leuk ) toen heb ik een leer in een woedeaanval de pesters geslagen en nu pesten ze me niet meer omdat ze bang voor me zijn denk ik. Maar toch slaan is niet de oplossing het werkte voor mij maar het kan er ook erger door worden
als ze je nog een keer pesten moet je ze gewoon negeren.
 Slaan is dus niet de oplossing, want als jij ze gaat slaan heb je kans dat ze je terug gaan slaan.
 Dan loopt het alleen maar uit de hand.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes mij.
Xxx

Reageer